Algemeen 2 vraagje mbt Vu+ Duo

deliyurek007

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 sep 2002
Berichten
595
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
47
Heren,

Sinds kort heb ik de ontvanger in mijn bezit en werkt alles goed naar behoren tot heden.
Heb 2 vragen:

Vraag 1:
Kan ik net las de dreambox 500+ de motor bijstellen en vast leggen heb zojuist alles geprobeerd maar helaas pindakaas wil niet vast zetten heb zojuist ook de plugin gedownload voor motor wil niet fijn stellen gaat steeds terug naar de oude set.
De motor is ingesteld op Latitude 51.917 Longitude 4.500 Zuid-Holland.

Hoe krijg ik het voor elkaar om het vast te stellen zodat onthouden wordt waar ik het op afstelt.

Vraag 2:
Zoals je vraag 1 gelezen heb heb een motor een draaibare set met 1 tuner geen dubbel.
Heb zojuist 42 graden Turksat t/m Thor 1 graden.
Alles draait goed maar zodra ik 23.5 graden wil draaien krijg k de volgende melding:
SERVICE UNAVAILABLE. CHECK TUNER CONFIGURATION.
Hoe stel ik de satteliet in op Vu+ Duo bij dreambox kan je makkelijk toevoegen allen de vraag is hoe ik het hier op deze ontvanger.

Heeft iemand al voor elkaar en wat zijn de exacte stappen.

Tot heden weer bedankt voor alles en succes en sterkte allemaal.

Gr,
Deliyurek007
 
1) ik heb de schotel als volgt optimaal ingesteld:
Ga naar een zender op astra 1 19.2

Nu ga je naar rotor instellingen en kies je voor rotor fijnafstellingen
Daar zie je dan SNR onthoud deze en ga dan met groen aan de slag na enkele stappen zie je wel of de SNR toeneemt of direct afneemt.

Als het direct afneemt dan ga je over op geel en ook hierweer net zolang klikken om het optimale SNR waarde op te zoeken.

Wat ik daarna gedaan heb is de latitude aangepast tot ik die maximale waarde ook heb , Soms moet je na het veranderen van de latitude even van zender swappen en weer terug.

Mijn geografische latitude is 6.66 en ik kwam uit op 5.8 .

Daarna alle andere satellieten gecontroleerd en van 30 west tot 42 oost staat super goed.

2)Ik neem aan dat je in de tuner configuratie de satelliet 23.5 aangezet hebt wat je ook moet doen voor de overige satellieten.

Als deze niet in het lijstje voorkomt dan kun je overwegen om mijn satelliet lijst te gaan downloaden , is te vinden op de website van Black Tiger daarin komen de volgende satellieten in voor:

Turksat 42 oost
eurobird 28.5 oost
Astra 2 28.2 oost
Astra 1E 23.5 oost
Astra 1 19.2 oost
hotbird 13 oost
Sirius 4.8 oost
thor 0.8 west
hispasat 30 west
 
Matrix,

Bedankt voor je antwoord antwoord 1 is duidelijk ik zal het gaan doen.
Maar de n atwoord van vraag 2 daar heb ik wat vragen erover hoe zet ik het aan in de tuner configuratie. Wat zijn de exacte stappen om het te gaan doen.
Zodra ik de optie kies zie ik niet meer dan de waarde die je op moet geven van Latitude 51.917 Longitude 4.500 en niet meer dan dat. Hoe kom ik in dat optie terecht om het aan te zetten.

Alvast bedankt.

Gr,
Deliyurek007
 
menu-->instellingen-->zenders zoeken-->tuner configuratie-Tuner A (OK)
ga naar satelliet
kies met rechter button voor configuratie modus ---geavanceerd
vervolgens
satelliet (1X down button)
kies met linker of rechter button de gewenste satelliet bv Astra 1 e op 23.5E
Eronder staat LNB not available

Ga met button down naar LNB en kies met rechts LNB1. Alle instellingen komen nu te voorschijn.

GA met cursor up naar satelliet en herhaal dit voor alle satellieten die je wenst.

Als laatste druk je op OK om alles te saven. Via exit exit exit weer naar status enn dan zou het moetn werken
Succes
 
Heb zojuist de stappen uitgevoerd en opgeslagen helaas bij Atsra 23.5 blijf de kanalen op grijze kleur. Ik zie de lijst wel maar als ik de 1 van de kanlen keuze maakt krijg ik nog steeds de melding van SERVICE UNAVAILABLE. CHECK TUNER CONFIGURATION.

Ik heb een draaibare set in plaats van 8 lnb een vast opstelling.
Heb zojuist alle optie geprobeerd krijg steeds geen effect wil niet draaien als ik andere satteliet pakt zoals hotbird , astra 19.2 etc.. zonder probleem.

Wat kan de probleem nog zijn.
O ja ik maak gebruik van image DreamEliteBH_VUDUO_133F.

Gr,
Deliyurek007
 
hmmmmmmmmmmmmmmm ik heb er ook deze image inzitten.

welke settinglijst heb je??

je zou die van mij eens kunnen proberen die kun je met dreamset erin zetten ik neem aan dat je dat wel kunt.

download www.gzieltjens.nl/the-matrix/e2.zip
 
Matrix,

Heel raar maar waar na al dat gedoe was ik gewoon zat van 1 op de ander settings bleef ik verschillende sattelieten die niet meer deden.
Ik heb de image opnieuw geladen eigenlijk van 0 weer begonnen en de settings opnieuw geladen zonder dat ik de optie van jou toegepast had en alle satteliet werden nu wel gezien zonder probleem ik had opeens weer een goed draaibare set weer aan de gang met de satteliet die ik weer wilde.

De optie is niet is nodig. het gaat om de volgende:
menu-->instellingen-->zenders zoeken-->tuner configuratie-Tuner A (OK)
ga naar satelliet
kies met rechter button voor configuratie modus ---geavanceerd
vervolgens
satelliet (1X down button)
kies met linker of rechter button de gewenste satelliet bv Astra 1 e op 23.5E
Eronder staat LNB not available


Volgens mij is het gewoon wel vreemd maar ja het werkt super zonder probleem.

Tot heden bedankt voor je medewerking.

Gr,
Deliyurek007
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan