Alweer CORONA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, al vanaf de tijd van Lubbers is zowel de zorg als het onderwijs afgeschaald en dat betaald zich nu uit.
De cijfers zeggen dat de zorg net zoveel geld krijgt als 20 jaar geleden, alleen wordt er even niet gekeken dat de bevolking met 4 miljoen mensen is gegroeid in die tijd.
Ik ben nog op zoek naar cijfers, al kan iedereen hier naar op zoek gaan..
Hoe dan ook, het kabinet weet al vanaf 2021 dat het risico op een pandemie sterk aanwezig is met de komst van SARS, waar covid-19 een variant van is, maar heeft nooit overwogen om de zorg op te schalen.

Wat is het gevolg: Er moet een schuldige aangewezen worden om de aandacht van overheidsfalen af te leiden, dus zijn dat die 10% ongevaccineerden die anno nu meer druk op de zorg geeft dan een jaar geleden voor de vaccinaties...volgens de overheid dan.
Met andere woorden, het vaccineren werkt blijkbaar niet zoals gehoopt, iets waar al gewaarschuwd voor werd voor het vaccinatieprogramma.

Verder kan ik hier nog hele lappen tekst over schrijven, maar dat heeft weinig zin.
Voor de duidelijkheid en voordat enkele leeghoofden gaan roepen dat ik een "wappie" ben, wat dat ook moge wezen, ik ben niet tegen vaccinaties, maar het is geen wondermiddel.
Vaccinaties werken 4 maanden, daarna is het over en uit en is het maar te hopen dat het menselijk lichaam er een geheugen aan overhoudt.

Een jaar geleden had ik al voorspeld dat er om het half jaar gevaccineerd zou moeten worden wil dit een effectief middel tegen een virus worden en verklaarde men mij voor gek..
Tataaa!!

Mijn advies voor de overheid: Zorg opschalen, mensen opleiden en het virus uit laten razen. Dan maar een paar doden, want nu is er geen enkel kwalitatief leven voor iedereen.
 
De cijfers zeggen dat de zorg net zoveel geld krijgt als 20 jaar geleden, alleen wordt er even niet gekeken dat de bevolking met 4 miljoen mensen is gegroeid in die tijd.
Volgens mij klopt dat niet.
Toevallig vorige week of de week ervoor op TV bij een actualiteiten programma hadden ze het hier over. Maar daarin werd juist gezegd dat er gezegd werd dat er steeds maar bezuinigd werd op de zorg, terwijl uit de cijfers bleek dat dit niet het geval was.
Je zag ook geen stabiele lijn maar een stijgende lijn, dus dat er elk jaar ook wel meer aan de zorg besteed werd. Dat had ik niet gedacht.

Schijnbaar is dat een misvatting, dat kun je hier terug vinden:

Daar staat ook een linkje naar de cijfers.

Ik weet niet of het allemaal klopt wat zorgwijzer schrijft, want als ik hier luister naar de gediplomeerde verpleging in het academisch ziekenhuis, blijkt dat ze buiten het ziekenhuis, bijv. bij Medireva, voor een baan met reguliere diensten (dus van 08.00 tot 17.00) meer verdienen dan als verpleegster op de afdeling waarbij je ook nog eens onregelmatige diensten hebt. En dat is er niet 1 die dat zegt maar dat zijn er veel.
Ik heb zelf tussen 2016 en 2020 regelmatig in het ziekenhuis gelegen, toevallig vaker op twee dezelfde afdelingen, en heb daar echt wel wat verloop gezien tussen de vaste krachten. Het antwoord waarom was steevast dat ze elders meer konden verdienen.
Er is nu wel een nieuwe CAO, maar daar moet dan toch beter naar gekeken worden en dat verloop tegen gehouden worden, want dan krijg je vanzelf ook meer krachten die dat werk willen gaan doen.

Vaccinaties kunnen langer werken dan 4 maanden dat is ook wel aangetoond. Het is geen wondermiddel in -deze- situatie. Andere vaccinaties zoals tegen pokken etc. zijn dat wel, want als je dat vaccin hebt gehad, krijg je geen pokken meer je leven lang en zo zijn er nog wel een paar.
Maar dat ligt er aan waar het om gaat. Influenza en -achtigen is niet zoals pokken wat je levenslang kunt tegenhouden, dat komt elk jaar terug en ook met de nodige varianten.
Een vaccin zal zeker bescherming bieden, maar er is geen 100% garantie. Echter zonder vaccinatie loop je veel meer risico en op veel erger. Maar dat is (althans voor de meesten) een keuze. Moet men zelf weten.
Er zal wel een oplossing moeten komen voor het IC probleem want dat gaat terug blijven komen als we het blijven doen zoals nu. En uitsluiten van mensen gaat niet helpen, is ook tegen de wet, die vrije keuze moet er blijven.

In andere landen zijn ze al 2 jaar geleden begonnen met kijken naar allerlei scenario's. Nee wat doet Rutte, een motie om dat te doen, zelfs kort voor de corona crisis van een medewerker van de PVV (niet mijn partij maar oke, de motie was uitstekend bedacht), werd weggewuifd. Overigens ook door de meerderheid van de kamer.
Er is geen fatsoenlijk onderzoek geweest door de GGD wie er besmet is en in aanraking geweest met... Zo kon je bijv. beperkte maatregelen in beperkte gebieden treffen.
Er zijn veel meer mogelijkheden. Maar wat doet Rutte? We gaan pas iets doen als de IC's weer te vol lopen. Zo blijf je achter de feiten aan rennen, dat werkt niet.

Mijn advies voor de overheid: Zorg opschalen, mensen opleiden en het virus uit laten razen. Dan maar een paar doden, want nu is er geen enkel kwalitatief leven voor iedereen.
Absoluut niet mee eens. Zorg opschalen ja, daar moet je wel mensen voor hebben en opleiden is makkelijk gezegd, mensen moeten ook opgeleid willen worden.
Virus zomaar uit laten razen, nee, want dan krijg je situaties niet met een paar maar met duizenden doden, met name niet gevaccineerden. Situaties die er waren voordat er maatregelen kwamen. Die mensen laat je dan net zo goed aan hun lot over. Dat is nog minder kwalitatief en ook niet sociaal.

Er zijn betere oplossingen, maar dan moet men wel eens om zich heen kijken en ook scenario's bedenken. En niet lopen suffen en maar steeds achter de IC getallen aan rennen en dan pas maatregelen nemen.
 
En niet lopen suffen en maar steeds achter de IC getallen aan rennen en dan pas maatregelen nemen.
We hebben het over onze politici he? :ROFLMAO:

Ik zal je vertellen waarom dit mRNa vaccin niet langer kan werken dan om en nabij de 4 maanden.
We hebben het over een virus wat in de basis geen effect op de mens heeft omdat het een virus is wat hoofdzakelijk vogels en reptielen treft.
Een doorsnee coronavirus bestaat al miljoenen jaren en was tijdens de dino's al actief.

Maar zo nu en dan duikt er een variant op die ook mensen kan besmetten en wat mensachtigen ziek kan maken.
Langer dan een aantal jaren zal dit nooit duren, simpelweg omdat een dergelijk virus relatief snel immuun wordt gemaakt door het menselijk lichaam.

Maar wat doet de mens nu op dit moment, deze gaat een vaccin maken waar het menselijk lichaam in principe niets mee kan....een synthetisch medicijn.
Wat het lichaam gaat doen is het vaccin opruimen en dat gaat heel erg snel..binnen enkele dagen tot enkele weken zelfs, maar tijdens het opruimen komt er een eiwit vrij, of er worden eiwitten aangemaakt met de code van het virus. (voor de techneuten, het virus is ongeveer 8KB groot)
Deze code zou in het geheugen van het lichaam opgeslagen moeten worden zodat bij een besmetting bij dit bewuste virus snel antistoffen aangemaakt zou moeten worden, waardoor ernstige klachten moeten uitblijven.
...nou, tot zover de theorie en ook wel een beetje de praktijk.

Maar wat gebeurt er nu, het lichaam onthoud de code heel erg slecht zodat er telkens een "geheugensteuntje" gegeven moet worden.
Bij een natuurlijke besmetting en genezing is het menselijk lichaam veel actiever bezig en wordt de code van het virus nadrukkelijker opgeslagen zodat het lichaam ook op langere termijn het virus kan herkennen.
En ja, niet elk persoon heeft een goed systeem tegen dit virus en kan dus doodgaan, terwijl verreweg de meeste mensen, ruim 80%, er vrijwel niets van merkt.

Dus wat doet onze hyper intelligente regering, die zegt gewoon dat iedereen gevaccineerd moet worden omdat er niet bepaald kan worden welk mens er wel of niet tegen bestand is.
...ehm ja, dat kan dus wel maar dat is duur en een mens mag alleen leven wanneer het economisch interessant is.
Dus deze "low-budget" maatregel moet er in geramd worden.

Ik ben geen bioloog, maar ieder weldenkend mens met een beetje opleiding kan hier over nadenken.
..overigens heb ik mijzelf door enkele biologen laten voorlichten en ben al jaren een soort "fan" van Midas Dekkers en heb veel werk van hem gelezen.

Dit virus moet gewoon haar gang gaan want met het vaccineren open je de doos van pandora.
Ik heb ooit gezegd dat het virus kan gaan muteren binnen het menselijk lichaam juist door een vaccinatie en dan zijn de rapen gaar, maar dit is tot op heden uitgebleven en misschien zit ik er op dit punt wel compleet naast.
....het is ook mijn persoonlijke angst.
Gekloot met moeder natuur is nooit goed, een doordacht systeem om de natuur te helpen is veel beter. Dit is gekut door een stel idioten in het kabinet met te grote ego's.
 
We hebben het over onze politici he?:ROFLMAO:
Ja wie anders? Dat zijn immers degenen die uiteindelijk het beleid bepalen en die maatregelen treffen. Ja oke het OMT mag ook eerder komen met dat soort adviezen.

Een doorsnee coronavirus bestaat al miljoenen jaren en was tijdens de dino's al actief.
Als je het over Corona hebt, wel want dat is een verzamelnaam van allerlei influenza ziektes, waaronder verkoudheid, maar ook griep, Sars, Sars2, Covid19. En met name die laatste 3 zijn echt wel nieuw en in elk geval veel dodelijker.
Met het vaccin is getest en al bewezen dat het veel langer dan 4 maanden werkt. De eerste testen gaven minstens 6 maanden aan Dat kon ook in de afgelopen 2 jaar mooi effectief geverifieerd worden. Maar natuurlijk hangt het ook af van je gestel. En net zoals de griepprik, wat een soortgelijk vaccin is, biedt ook dit vaccin geen 100% bescherming. Even nog los van het feit dat er van de griep ook varianten bestaan en het griepvaccin ook niet tegen elke soort griep beschermd. Feitelijk grotendeels hetzelfde dus. Maar dat is ook logisch omdat ze in dezelfde groep vallen.

Maar wat gebeurt er nu, het lichaam onthoud de code heel erg slecht zodat er telkens een "geheugensteuntje" gegeven moet worden.
Bij een natuurlijke besmetting en genezing is het menselijk lichaam veel actiever bezig en wordt de code van het virus nadrukkelijker opgeslagen zodat het lichaam ook op langere termijn het virus kan herkennen.
Dat klopt mijns inziens niet. Toon dat eens aan met gegevens?
Natuurlijk als je besmet bent geweest en het lichaam heeft antistoffen gemaakt en de ziekte verslagen is dat beter dan een spuit. Maar het wordt in dit geval niet minder goed opgeslagen. De code is bekend, de antistoffen verdwijnen. Maar zo gauw de ziekte weer herkent wordt maakt het lichaam weer antistoffen aan.
Dat kan iets langer duren en daarom dat die griepspuit elk jaar ook alvast antistoffen in je lichaam pompt of de antistoffen op wekt. Maar ook met de griepspuit ben je niet 100% beschermd en ook dan zijn er nog de varianten.
Ook als je geinfecteerd bent geweest kun je nog meermaals Covid-19 krijgen en op dit moment wordt je als iemand die Covid gehad heeft en genezen is gezien als iemand die er weer 6-8 maanden tegen kan en dan geen spuit hoeft.
Men kan nu ook een QR code krijgen voor 6 maanden als men genezen is en Covid gehad heeft, men wil dat verlengen naar 9 maanden.
Het gaat dus puur om de snelheid van het opnieuw op gang komen van het aanmaken van nieuwe antistoffen en dat is bij mensen verschillend. Het is al bekend dat dit sowieso langer duurt als de klachten minder zijn.

Maar om er even wat meer officiëels bij te halen zou ik dit eens lezen:
is wel Belgisch, maar daar staat het wel mooi omschreven.

En ja, niet elk persoon heeft een goed systeem tegen dit virus en kan dus doodgaan, terwijl verreweg de meeste mensen, ruim 80%, er vrijwel niets van merkt.
Ja sorry, maar dat zijn dus onbetrouwbare cijfers. Waar heb je dat vandaan? Volgens mij moet je eens wat getallen uit de landen die ik noemde gaan bekijken toen daar nog geen vaccin en geen maatregelen waren. Dan kom je op een heel ander percentage uit.
De cijfers kunnen -nu- kloppen, omdat er maatregelen werden genomen zoals de mondmaskers, afstand en lockdowns, voordat het vaccin er was.

Ik ben geen bioloog, maar ieder weldenkend mens met een beetje opleiding kan hier over nadenken.
Beter is om gegevens hierover op te zoeken en dan met name bij de micro-biologie en immunologie lijkt me, en in elk geval niet bij personen zoals Pierre Capel. Want die is gevaarlijk. Schrijft heel veel dingen juist, maar vermengd dit met (vaak aantoonbare) onjuistheden. En dat maakt het juist zo gevaarlijk. Maar ook onbetrouwbaar.
Misschien kende je deze nog niet, maar zoals je ziet ben ik ook al wat langer met deze materie bezig me er in te verdiepen.
En Midas staat ook bekend om zijn controversiële meningen. Het is een gewone bioloog, geen deskundige op virus gebied.
En dat kun je wel zien op Wikipedia waar ik het volgende las:
In augustus 2006 verscheen Lichamelijke Oefening, waarin hij de stelling ontkracht dat lichaamsbeweging en sport gezond zijn voor de mens.
Ieder -weldenkend- mens zoals jij het noemt, weet dat dit complete onzin is. Lichaamsbeweging is wel degelijk belangrijk en gezond voor de mens. Dus tja... ik ga iemand die het tegendeel beweerd dan ook niet serieus nemen, daar hoef ik dat boek niet eens voor te lezen, sorry.
Verder heeft hij alleen kinderboeken geschreven qua boeken, geen medische boeken of uitgaves.
Freek Vonk is ook een bioloog... ik bedoel maar... dat hoeft nog niets te zeggen.

Dit virus moet gewoon haar gang gaan want met het vaccineren open je de doos van pandora.
Welke doos van Pandora? Vaccineren werkt prima. Maar het moet een combinatie worden van vaccineren en het virus zijn gang laten gaan. Dus laat maar gaan maar wel enigszins onder controle houden en de ernstigste gevallen opvangen. En vaccineren kan prima helpen om het niet uit de hand te laten lopen en met name ouderen te beschermen. Anders kunnen we de griepspuit ook wel weg kiepen.
Maar het is natuurlijk ook onzin wat de regering wil (maar tegenspreekt) om iedereen te vaccineren. Dat is geen oplossing.

Ik heb ooit gezegd dat het virus kan gaan muteren binnen het menselijk lichaam juist door een vaccinatie en dan zijn de rapen gaar, maar dit is tot op heden uitgebleven en misschien zit ik er op dit punt wel compleet naast.
Ja ik ben er wel zeker van dat je op dat punt er compleet naast zit. Wat dat betreft is de immunologie wel deskundig genoeg en als dat gebeurt was, dan was dat ook ooit wel eens gebeurt met al die vaccins die er al zijn en geweest zijn in het verleden.
Dus ik denk ook niet dat je daar bang voor zou moeten zijn.

Het gekut van de regering is op advies van deskundigen (het OMT). Het probleem is dat die deskundigen te laat met de juiste adviezen komen en de regering alleen maar pleisters aan het plakken is en geen plannen, maatregelen en visie heeft om er nu eens echt aan te gaan werken.
Wat mij betreft kun je dat geen doordacht systeem noemen, vaccins zijn ook geen oplossing maar een hulpmiddel, maar daarnaast moet dan ook wel meer gebeuren. En in Noorwegen en Denemarken bijvoorbeeld gebeurt dat ook.
Maar hier in het land lopen die ego's in Den Haag continue achter de feiten aan.

Wie weet gaat dat veranderen. België heeft besloten dat personeel in de zorg (waar dan ook) verplicht gevaccineerd moet zijn. Vanaf 1 januari 2022 worden ze geschorst als ze dat dan nog niet gedaan hebben. Dan hebben ze tot 1 april om het alsnog te doen anders worden ze ontslagen.

Dat is goed nieuws voor Nederland. Want er gaan er geheid een hoop lopen. Nu al werkt hier het nodige personeel uit België en die zijn ook aardig ook nog eens. Dus als er een toestroom uit België komt is dat een heel goede zaak.
Dan hebben we meer handen aan het bed, kunnen we de toeloop van patiënten beter reguleren en kan men ook weer meer het virus zoveel mogelijk die natuurlijke weg laten gaan.

Maar wat die kuttekoppen in Den Haag nu doen is proberen die 2G er door gedrukt te krijgen, mensen uit te sluiten (want er zijn er ook nog eens die niet kunnen/mogen vaccineren wegens gezondheid), terwijl een negatieve test meer zegt dan een QR code. In plaats van echt eens te kijken naar andere landen waar het wel goed gaat en diverse scenario's maken over wat er mogelijk kan gebeuren en hoe dat te voorkomen en er goed mee om te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Goh, je hebt er ene boel werk van gemaakt met al die quotes.

Om eerst even te beginnen over Midas Dekkers, hij gaf aan dat duursporten niet goed zijn voor de mens, zoals hardlopen.
De mens is gebouwd voor krachtexplosies en korte sprintjes, zoals dat nodig was in de oertijd. Apen zie je ook niet langdurig rondrennen maar hebben korte momenten waarin zij veel kracht gebruiken.

Covid-19, sarc-cov-20 (de naam zegt het al) zijn mutaties van het SARS virus uit het jaar 2001. Rond 1950 was er ook al een dergelijke uitbraak van een coronavirus en deze zijn allen virussen die bij vogels en reptielen horen.
Corona is GEEN verzamelnaam een een echt op zicht staand virus. ( https://nl.wikipedia.org/wiki/Coronavirussen )

De biologen waar ik aan refereer zijn echte mensen uit mijn persoonlijke vriendenkring.
Midas vond ik slechts een geweldige vent en was fan van hem, juist omdat hij de stompzinnigheid van de mens aan de kaak stelde. Daarom was hij ook niet echt populair en werd hij regelmatig door het slijk gehaald.
Juist dat maakte de man zeer interessant.

Je wilde graag cijfers over het feit dat 80% van de mensen niets van het coronavirus merkt? Kijk gewoon eens om je heen! Hoezo cijfers?
Angst van de overheid wat zich gek heeft laten maken door Amerikaanse aanstellers die hebben gezegd dat we allemaal in groot gevaar zijn en dat zij de oplossing hebben in de vorm van vaccin$$$, en dat economieën in groot gevaar zijn is nu niet echt representatief te noemen. Cijfers bestaan niet en laten wij ons gewoon richten met wat er om ons heen gebeurd. Cijfers uit het buitenland zijn nergens aan te refereren en in mijn ogen onbetrouwbaar.

We hebben de afgelopen twee jaar allemaal gezien dat het vreselijk besmettelijke coronavirus, want het virus is echt heel besmettelijk, slechts op enkele mensen een dodelijk effect heeft gehad.
De rest van de besmette mensen zijn allemaal een week of twee uit de running geweest, meer niet! (uitzonderingen daargelaten, want een goede vriend is na een jaar nog steeds niet de oude en zo zijn er wel meer)

De angst van de overheden is wel terecht. Want:
Feit 1: Het virus is zeer besmettelijk.
Feit 2: de economie kan plat komen te leggen wanneer elk mens twee weken uit de running is met alle gevolgen van dien.
Want geen hulpdiensten, plunderingen en ga zo maar door liggen op de loer, en misschien zelfs een machtsovername door dat leger en politie niet in staat is om tot actie te komen.
Feit 3...ehm... enfin, ik hoef het niet over de zorg te hebben want die heeft het nu al lastig, dus vele doden tot gevolg.

Dan nog een ander feitje wat duidelijk terug is te vinden in de cijfer
In Maart 2020, voordat de vaccinaties tot stand kwamen, waren de covid ziekenhuisopnames rond de 3000 personen, terwijl in Maart 2021, ook voor de vaccinaties, de opnames ruim 45% minder was.


Hoe dat komt is makkelijk uit te leggen. Een virus muteert en bij elke mutatie word een virus besmettelijker maar niet gevaarlijker.
Een virus leeft niet en kan zich ook niet ontwikkelen tot een ernstige variant, want dat zou het einde van het leven op aarde betekenen, omdat de host en de veroorzaker beiden uitgeroeid zouden worden.
Het is simpelweg een ongeschreven regel van de natuur en dat zien we terug in de kei-harde statistieken.
Inmiddels hebben we de 3e variant van het virus en is het originele virus al lang verdwenen, wat betekent dat er meer besmettingen zijn, ook onder gevaccineerden, maar met veel minder gevolgen.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben geen wappie en wil deze pandemie zeker niet bagatelliseren, maar er wordt iets te overdreven gereageerd en er zit gewoon geld achter. Een Amerikaans verdienmodel.
Dat neemt niet weg dat het huidige virus onderschat moet worden, want met een zwakke weerstand kun je evengoed overlijden.

Afstand houden, wat wij allemaal al van nature deden wanneer iemand verkouden was of iets in die richting, ventileren wat onze grootmoeder altijd vertelde wanneer wij ziek waren en zorgen voor veel beweging met gezond eten is het wapen tegen welke griep dan ook.
Vroeg naar bed, slaapkamerraam open en uitzieken.

Enne ik ben ook geen Baudet aanhanger, stemmen doe ik al jaren niet meer. :)
 
Laatst bewerkt:
Hee die Dr.Z.

Ja die quotes waren omdat ik met name op die punten in wilde gaan.

Zoals die Wikipedia link van je. Je schrijft dat Coronavirus een op zichzelf staand virus is, terwijl juist die Wikipedia waar je naar verwijst bevestigd wat ik ergens gelezen had langer geleden.
De groep "voorheen ongekarakteriseerde menselijke ademhalingsvirussen" werd voor het eerst geïdentificeerd in 1966 door June Almeida, een Schotse virologe, terwijl ze samenwerkte met David Tyrrell (toenmalig directeur van het Common Cold Research Centre in Salisbury in Wiltshire).[3] Tyrrell stelde voor om de nieuwe groep "coronavirussen" te noemen.
De groep is dus corona of coronavirus en elk corona virus heeft zijn eigen naampje, zoals bijv. Sars of Sars2 of griep.

Ik vond Midas dekkers overigens ook een leuke en interessante man. Het is niet zo dat ik wil zeggen dat hij totaal ongeloofwaardig is. Maar hij had wel eens dingen erbij waarvan je echt wel kunt zeggen dat het controversieel was. Anders denken is goed, maar het is dan nog geen geloof of feit. Kan het wel worden maar dan moet dat wel aangetoond kunnen worden door de wetenschap en niet slechts door een of enkele personen.

V.w.b. het dierlijke dat klopt wel, honden kennen ook al langer coronavirussen, maar ik zie het belang daarvan niet in bij deze discussie.

Biologen om je heen refereer jij aan. Dat is voor mij niets vastliggends, dat kan ik niet nagaan en zoals gezegd, biologen zijn geen immunologen en die vertellen toch een heel ander verhaal.
Ik refereer ook niet naar al die verhalen van verpleegkundigen die ik gehoord heb in de paar keer dat ik de afgelopen 2 jaar in het ziekenhuis gelegen heb. En daar hoor je ook behoorlijke verhalen.

Cijfers bestaan niet en laten wij ons gewoon richten met wat er om ons heen gebeurd. Cijfers uit het buitenland zijn nergens aan te refereren en in mijn ogen onbetrouwbaar.
Dat is veel te gemakkelijk, dan kan ik net zo goed maar wat cijfers roepen. Dan kunnen we gelijk stoppen met deze discussie als je zelf cijfers gaat bedenken door om je heen te kijken. Maar ik ben gaan zoeken en de cijfers zeggen dat het misschien wel klopt wat je zegt.
Jij zegt "slechts op enkele mensen een dodelijk effect"? Dan heb je dus echt niet goed om je heen gekeken in het begin voordat er maatregelen waren en voordat er een vaccin was. Dan zijn we snel uitgepraat, want in Italie in het begin waren er een miljoen besmettingen en 100.000 doden. Dat is 10% maar dat kun je bepaald niet "slechts enkelen" noemen. Dat is een stad zo groot als Maastricht uitgeroeid.
Gelukkig hebben wij in Nederland die cijfers niet gehaald, maar het zal je vrouw maar zij of iemand anders in je familie.
Er zijn onderzoeken en cijfers bestaan wel degelijk. Je hoeft er niet 100% van uit te gaan maar men kan ze wel degelijk als zeer goede richtlijn gebruiken.

V.w.b. het aantal opnames ga jij daarbij wel veel te gemakkelijk voorbij aan het feit dat de mutatie, want de delta variant is veel besmettelijker dan het origineel. Dus is het ook logisch dat er nu meer opnames zijn, want dat een gemuteerd virus niet gevaarlijker zou kunnen zijn is niet waar. Dat kan beide kanten op. Varianten kunnen zowel minder gevaarlijk, gelijk maar ook gevaarlijker zijn dan het origineel.
Men zegt inderdaad wel dat de Delta variant niet gevaarlijker is. Maar omdat ie iets van 50% meer besmettelijker is, krijgen dus ook veel meer mensen die er bevattelijk voor zijn dit virus. Waaronder ook meer ouderen dus een hogere opnamegetal in het ziekenhuis.
Dat zie je ook terug in wat er gebeurt is afgelopen jaar. De aantal geinfecteerden stegen relatief hard, maar het aantal ziekenhuis opnames bleef langere tijd dan voorheen rustiger. En opeens ging het pas weer harder. Logisch met grotere aantallen geinfecteerden lijkt mij.

Maar ik ben eens naar die cijfers gaan kijken op jouw link, en hoe kom jij aan 45% minder opnames? Klik eens op "Toon alles". De hoeveelste maart heb jij het over? als ik op het laagste punt ga kijken zijn dat 1370 opnames. Gisteren was 1686. Dat is een verschil van 300 meer. Dus nog niet eens 10% meer, hoe kom jij dan aan 45%??
Even nog los van dat ik liever aantallen zie dan procenten, want dat geeft vaker een beter overzicht.

Een virus leeft niet en kan zich ook niet ontwikkelen tot een ernstige variant, want dat zou het einde van het leven op aarde betekenen, omdat de host en de veroorzaker beiden uitgeroeid zouden worden.
Nee die worden niet uitgeroeid, die zullen er blijven. Maar ze worden wel zwakker. Ook daar heb ik een mooie uitleg over gevonden van een viroloog.
laten we hopen dat dit inderdaad gaat gebeuren, zover af zwakken dat we er vanaf zijn.
Echter griep verdwijnt niet, griep en verkoudheid worden in de zomer ook zwakker maar komen elke winter terug. Ook dat zijn virussen en als je kijkt naar 2018 waarbij veel mensen aan griep gestorven zijn, en je ook weet dat griep elk jaar terug komt, dan weet je ook dat virussen niet uitgeroeid worden. En dat het ook niet het einde van het leven op aarde betekent. Daarom ontwikkelt het menselijk lichaam namelijk antistoffen.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben geen wappie en wil deze pandemie zeker niet bagatelliseren, maar er wordt iets te overdreven gereageerd en er zit gewoon geld achter. Een Amerikaans verdienmodel.
Dat neemt niet weg dat het huidige virus onderschat moet worden, want met een zwakke weerstand kun je evengoed overlijden.
Allereerst zie ik je niet als een wappie anders had ik wel gezegd dat ik vond dat je teveel die richting uit ging in mijn optiek. Maar die mening ben ik niet toegedaan, dus geen zorg. Je bent kritisch en dat is goed. Kritisch staat niet gelijk aan wappie.
Ik ben het echter ook niet met je eens dat het een Amerikaans verdienmodel is. De Amerikanen hebben dat vaccin pas gekocht toen het al ontwikkeld was. Werking van het vaccin is ook bewezen.
En ziekenhuizen gaan echt niet zoveel mensen opnemen als het niet hoeft die doen op zulk een manier niet mee aan verdienmodellen.
Met die laatste regel ben ik het wel helemaal eens. Covid wordt nog teveel onderschat. En volgens mij is dat omdat er zoveel variatie in zit van 3 dagen kuchen tot dood gaan en dat is bij elke persoon verschillend.

De maatregelen van oma, die tegen griep helpen, zijn zeker ook bruikbaar voor Covid. Heb ik volgens mij ook al eens vermeld.
Met dat verschil dat Corona gevaarlijker en dodelijker is dan griep, en daar zijn ook goede argumenten voor te vinden.
Voor internist/infectioloog Ymkje Stienstra in het UMCG is het wel duidelijk dat corona veel dodelijker is dan de griep; in elk geval bij mensen die worden opgenomen. 'Van de patiënten die met corona in het ziekenhuis belanden, overlijden er drie tot vijf keer meer dan bij mensen die met griep worden opgenomen.
Verder is het ook omdat het een nieuw virus is en mensen eerst weerstand moeten opbouwen. Covid komt in een pandemie komt en griep in een epidemie. Een pandemie is gevaarlijker.

Het is wel RTVnoord, maar de info komt van virologen:
 
De groep is dus corona of coronavirus en elk corona virus heeft zijn eigen naampje, zoals bijv. Sars of Sars2 of griep.
..oh zo werkt dat quoten.. ;)

Is een griepvirus geen influenza of een ander virus? Coronavirussen, zo heb ik ooit eens geleerd, zijn longvirussen.

ij zegt "slechts op enkele mensen een dodelijk effect"? Dan heb je dus echt niet goed om je heen gekeken in het begin voordat er maatregelen waren en voordat er een vaccin was. Dan zijn we snel uitgepraat, want in Italie in het begin waren er een miljoen besmettingen en 100.000 doden. Dat is 10% maar dat kun je bepaald niet "slechts enkelen" noemen. Dat is een stad zo groot als Maastricht uitgeroeid.
Slechts 2% overlijdt, of zelfs nog minder toch? Dat zeggen de cijfers. Dat er in Italië zoveel slachtoffers vielen was niet zo gek, daar vliegen regelmatig Chinezen naar toe om te gaan werken in de industrie aldaar. De pandemie is in China zo'n beetje begonnen en zo spreidde het zich uit over europa.
Maar kloppen die cijfers wel? Ik heb geen enkele officiele cijferstatistiek kunnen vinden op de buitenandse overheidssites, maar moet zeggen dat ik daar ook niet echt veel moeite voor heb gedaan.

De Amerikanen hebben dat vaccin pas gekocht toen het al ontwikkeld was. Werking van het vaccin is ook bewezen.
Amerikanen hebben ten tijde van SARS in 2002 al een vaccin ontwikkeld en het huidige vaccin is een evaluatie op dat medicijn.
Vandaar dat het relatief snel op de markt kwam. Ik vind het echt een verdienmodel, maar aan de andere kant geef ik hen wel een beetje gelijk, want de ontwikkelkosten moeten ook terugverdiend worden.


Maar al met al, en er zijn honderden spannende verhalen over het covid virus, zal het zo zijn dat nog niemand de heilige graal heeft gevonden tegen dit natuurfenomeen.
Laten we niet vergeten dat de mens pas vanaf de jaren 60 het coronavirus heeft kunnen isoleren en er tot nu toe niet echt veel mee te maken heeft gehad. Dus angst zal terecht zijn, maar naar mijn inziens een tikkeltje overdreven.
Mijn moeder, dik in de 70, heeft 5 dagen op bed gelegen met zware koorts vanwege corona, maar loopt inmiddels weer rond, de rest van de familie heeft er weinig tot geen last van gehad.

Eventueel kunnen we deze discussie wat uitdiepen, want mijn kennis over dit onderwerp is al van 20 jaar en langer geleden, en vind het wel interessant om er in verder te duiken.

Om maar met de vermeende woorden van de heer A. Einstein te spreken: “Een avond waarop iedereen die aanwezig is het met elkaar eens is, is een verloren avond.”
 
Het is niet direct de regering die zorgt dat de ziekenhuizen leegstaan. Dat zijn namelijk onze zorgverzekeraars.
Waar je als het goed je kan verzekeren tegen de kosten die gemaakt worden bij bv. ziekte of tandarts -kosten.
Maar ja als je al iets mankeert switch je niet 1,2,3 naar een andere zorgverzekeraar. Het kan zomaar zijn dat je veel meer premie moet gaan betalen omdat je iets onder je leden hebt.
Maar de zorgverzekeraars bepalen nog veel meer, welke behandelingen en hoeveel behandelingen er totaal gedaan mogen worden, hoeveel bedden er op een bepaalde afdeling mogen staan met daarbij het aantal verplegenden. Sommige zieken mogen alleen nog maar naar bepaalde ziekenhuizen omdat die gekoppeld zijn aan hun zorgverzekeraars.

Wij weten de helft nog niet…….. wat nu zou kunnen helpen is dat er weer een basisverzekering komt en de zorgverzekeraars die niet zorgen of ontzorgen maar een monopoliepositie hebben geen bestaansrecht meer hebben.
Hierdoor kan er weer wat aan het aantal bedden gedaan worden enz.
 
Slechts 2% overlijdt, of zelfs nog minder toch? Dat zeggen de cijfers.
Ja zo werkt dat quoten. :) Selecteren en dan komt het tevoorschijn. Maar welke cijfers? In Nederland? Maar zeker niet van voor het vaccin. Evenwel kijk ik liever naar cijfers dan naar procenten. 2% van 17 miljoen is ook nog altijd 340.000. Percentueel niet veel maar in getallen behoorlijk.
Volgens mij is het zelfs nog minder. Wat ik er van kon terug vinden was 18.829 sinds het begin van de telling. Dat is dus nog een lager percentage, maar ik weet niet of ik op de juiste plek zit te kijken.
Dat je moeder weer rond loopt en de rest weinig last heeft gehad ervan is geluk gehad. Er is geen peil op te trekken omdat die ziekte zoveel wisselt v.w.b. ernstigheid, dat verschilt van persoon tot persoon.

Is een griepvirus geen influenza of een ander virus? Coronavirussen, zo heb ik ooit eens geleerd, zijn longvirussen.
Longvirus is ook een verzamelnaam. Misschien wel de Nederlandse naam voor Coronavirussen? Griep- en verkoudheid zijn influenza, covid-19 is wel een longvirus maar geen influenza. Voor zover ik dat begrepen heb. Ik heb daar vroeger nooit voor geleerd trouwens. Wel de laatste 2 jaar heel veel opgezocht en met verpleging gesproken etc. maar zal het best hier en daar ook wel mis hebben.

Je wilde toch wat meer gaan uitdiepen. Dan is het volgende wel interessant, wel in het Engels maar dat zou de pret niet mogen drukken. Heb er zelf ook weer wat van opgestoken.

Wij weten de helft nog niet…….. wat nu zou kunnen helpen is dat er weer een basisverzekering komt en de zorgverzekeraars die niet zorgen of ontzorgen maar een monopoliepositie hebben geen bestaansrecht meer hebben.
Zo denk ik er ook over. Ze zeggen dat het verleden aangetoond heeft dat een grote verzekering niet werkt. Nou ik heb het pas mis zien gaan sinds men het is gaan privatiseren en opsplitsen in allerlei zorgverzekeringen. Die mogen geen winst maken. Waarom spreekt men dan van "marktwerking"? Want als er geen winst gemaakt mag worden kan men het ook in verenigingen onder brengen.
Feit is dat ze wel winst mogen maken, maar die moeten ze dan terug duwen in de zorg, als buffer gebruiken of om de premies te verlagen.
Dat eerste en derde heb ik nooit gemerkt. Dat bufferen wel. Ook mag het niet gebruikt worden om aandeelhouders van te betalen.
Ik vertrouw dat hele systeem ook van voor tot achter niet.

Ze bepalen teveel en overal wordt op beknibbeld. Dat zie je vaak aan medicatie. Vaak gebruikt iemand jaren een bepaalde medicatie en plots krijgt hij andere. Zelfde werkende stof, maar ander merk. Zogenaamd goedkoper. Als je dan eens door gaat vragen blijkt dat het originele middel vaak toch goedkoper is, maar de zorgverzekering een aanbieding heeft dat als ze een bepaalde hoeveelheid afnemen, ze het dan toch goedkoper krijgen. Het is een apart circuit die farmaceutische industrie, en die zijn wel puur op winst gericht.
Die hebben ook teveel een monopoliepositie.
En omdat de kosten gedrukt moeten worden en teveel administratie gedaan moet worden zijn zij inderdaad ook medeplichtig aan het tekort aan handen aan het bed. Althans die mijns inziens wel.
 
Qua medicatie is het een puinhoop. En decregels veranderen alsmaar.
Heb enkele medijnen tegen familiaire hoog cholesterol 25 jaar geleden ontdekt toen nog op de zaak er om de vijf jaar een medische controle was. Controle is al lang weer afgeschaft door....
Mijn cholesterol medicijnen zijn al zeker 5 keer de laatste 8 jaar veranderd van farmaceut. Reden apotheek niet meer verkrijgbaar, goedkoper, einde contract

Chronisch vitamine d3 gebrek , 1 pil 800ie , werd plotseling niet meer vergoed. Dus nu 25000ie 1x per maand wat wel vergoed wordt.
Nog een pilletje om gespannen blaas te ontspannen 7.5mg wordt niet vergoed 15mg wel.
En dan spierontspanners 2mg zelf betalen , HA heeft deze gemarkeerd en dan weer wel vegoed. Blijkt dat de HA gekort wordt. Pffffff
Pijnstillers paracod (paracetamol met codeinec) niet vergoed codeine los wel vergoed. Dus paracetamol bij kruidvat.

Ieder medicijn die ik heb wordt om de haverklap van fabrikant verwisseld
Nare bijsmaak en heel vaak andere bijwerkingen waar je aan moet wennen.
 
Slechts 2% overlijdt, of zelfs nog minder toch? Dat zeggen de cijfers.

Dat 2% momenteel komt te overlijden heeft o.a. te maken met de maatregelen die er zijn genomen zoals de lock-downs en ook de snelle beschikbaarheid van vaccins. Amerika is zo'n mooi voorbeeld en dat het van belang is dat er beperkingen worden opgelegd. Na de wisselingen van presidenten daalde de Corona besmettingen daar opeens enorm zo ook het aantal doden wat in 2 maanden met 2/3 afnam, bekijk de cijfers maar op deze website vanaf februari 2021. Bij de één duurde het even om in te zien wat het gevaar van Corona was en de ander was er meteen van overtuigd. Een brand in een vrijstaande woning is makkelijker te beheersen dan een brand in een grachtenpand.

Ook andere cijfers zijn belangrijk zoals de cijfers over de gezondheidsklachten na een besmetting met Corona. Deze patiënten zullen nog langdurig een beroep doen op de zorg. En kijk met dit soort crisissen niet alleen naar jouw eigen omgeving maar kijk heel breed. ;)

Nu er weer versoepelingen zijn schieten de besmetting cijfers weer omhoog en dat is niet anders dan logisch. Cijfers vind ik ook wel interessant maar waar ik meer naar kijk is de impact die Corona heeft op gezinnen en families waarvan hun dierbare zijn overleden of nu vechten om in leven te blijven. Het toont helaas aan dat we voorlopig anders moeten gaan leven de komende tijd totdat Corona niet zo nadrukkelijk meer aanwezig in ons leven.
 
Ik heb het fout met die befaamde 2% overlijdens. Tot nu toe zijn er een kleine 19.000 mensen gestorven aan corona, wat op een bevolking van 17 miljoen mensen neer komt op een percentage van (natte vingerwerk) 0.1% Corrigeer mij als ik het fout heb, momenteel weinig energie om te rekenen :biggrin:
Ik heb zelf geen idee waar die 2% vandaan komt, maar het zal een percentage zijn van het aantal mensen dat covid-19 krijgt.. denk ik..
Het coronadashboard geeft de cijfers:


Met deze cijfers zou je bijna denken wat er in de hoofden omgaat van onze "leiders", want met het opschalen van de zorg en het aantal bedden waren al deze draconische maatregelen niet nodig geweest.
Afstand houden en mondkapjes, al was het alleen maar voor de bewustwording, zou in combinatie met desinfecteren afdoende moeten zijn.
,,,maar ja, de communisten/marxisten hebben gekozen voor een moderne vorm van fascisme blijkbaar. "Macht reikt en macht wordt genomen" zullen zij gedacht hebben. Een demissionair kabinet kan niet weggestuurd worden, dus mogen we stellen dat de democratie tijdelijk niet meer aanwezig is in dit land.
Dit systeem is niet bewust gekozen, maar door onkunde ontstaan.
..en dan het vreemd vinden dat mensen gaan rellen..
 
Een demissionair kabinet kan niet weggestuurd worden, dus mogen we stellen dat de democratie tijdelijk niet meer aanwezig is in dit land.
wou er niets over zeggen maar dit is wel de kern
Dit systeem is niet bewust gekozen, maar door onkunde ontstaan.
zoals zoveel dingen als je iemand laat beslissen die niet met "de poten in de klei" heeft gestaan.
en dan het vreemd vinden dat mensen gaan rellen
komt nog veel meer zeker met de uitspraken in de 1e kamer
"vaccinatie plicht"
'essentiële data verzamelen"

"never waste a good crisis"
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Ik heb het fout met die befaamde 2% overlijdens. Tot nu toe zijn er een kleine 19.000 mensen gestorven aan corona, wat op een bevolking van 17 miljoen mensen neer komt op een percentage van (natte vingerwerk) 0.1% Corrigeer mij als ik het fout heb, momenteel weinig energie om te rekenen

@Dr.Z jij gaat uit van de totale bevolking van 17 miljoen mensen waarvan er tot nu toe 2.506.000 besmet zijn door Corona er daaraan is een percentage aan overleden (19441). Met dat gegeven kun jij dan gaan doorbereken hoeveel mensen zouden kunnen overlijden op 17 miljoen mensen. ;)

En over de situatie met dit demissionair kabinet, ik blijf liever buiten deze discussie. :biggrin2:
 
Laatst bewerkt:
Aan de ene kant ben ik gematigd positief omdat er nu een vaccinatie is en daardoor de kans op overlijden aanzienlijk kleiner is geworden.
Maar nu met gemiddeld 35 doden per dag, en dat zijn er nu aanzienlijk minder dan vorig jaar om deze tijd, vind ik dit nog altijd een hoog aantal en de lijn is nog stijgende.

Het geeft maar weer eens aan hoe belangrijk vaccinatie is en de Corona regels zijn willen wij zo snel mogelijk deze crisis achter ons laten en ook nog eens wereldwijd.
 
neer komt op een percentage van (natte vingerwerk) 0.1% Corrigeer mij als ik het fout heb,
Het klopt, het is ongeveer 0,2% en dat is wat mij ook al verbaasde dat het zo'n laag percentage was, dat is namelijk een percentage waar een kennis van me ook altijd aan refereert. Volgens mij klopt de uitleg van Parabolica ook niet, want als ik ga kijken naar de cijfers bij het CBS zie je soortgelijke getallen van rond de 18.000 aan Covid-19. En dat is hele bevolking want oversterfte meegeteld komen die op een getal van iets over 27.000. Dus dat gaat niet alleen om besmette mensen. Maar dat is wel mede dankzij de maatregelen, dat moet dan wel gezegd worden.
Het is ook niet zozeer om het aantal doden tegen te gaan als wel om te zorgen dat ziekenhuizen niet overbevolkt raken met patiënten.

Met deze cijfers zou je bijna denken wat er in de hoofden omgaat van onze "leiders", want met het opschalen van de zorg en het aantal bedden waren al deze draconische maatregelen niet nodig geweest.
En hier gaan dus de meesten de mist in, althans met een deel hiervan. Want het zijn niet alleen "onze" leiders, je ziet dit soort maatregelen wereldwijd gebeuren. Veelal loopt Nederland zelfs achteraan.
Zo waren er lockdowns in zowat al onze omringende landen, voordat Nederland hiertoe besloot. Ook nu weer zijn andere landen strenger dan Nederland en wij huppelen er weer achteraan. En dat verliezen de meeste mensen uit het oog.
Verder kun je makkelijk roepen dat zorg en bedden moeten worden opgeschaald. Hoe dan?
Bedden opschalen is 0 probleem, maar het is te gemakkelijk om te denken dat je daar ook zomaar (geschikt) personeel bij krijgt. Je kunt geen vrijwilligers gaan aanwijzen om een zorgopleiding te doen. En je kunt mensen met een afgeronde opleiding niet verplichten ook in een ziekenhuis te gaan werken.
Er zijn in Nederland zeker fouten gemaakt wat dit betreft, maar men laat het buitenland te gemakkelijk buiten het hele overzicht.

Je uitspraak over marxisme/fascisme neem ik niet serieus. We leven nog steeds in een democratie en ik denk dat je eens moet gaan opzoeken wat fascisme betekent want anti parlementair zijn we zeker nog niet en er is een deelse noodsituatie.
Vergeet ook niet dat 1e en 2de kamer in hebben gestemd met de noodwet. Ook dat is dus duidelijk democratie, de 2de kamer kan de 2G tegen houden, de 1e kamer ook nog, dus het raakt kant nog wal wat je daar zegt.

Zelfde geldt voor sat-ed. Verwijdt je zichtveld eens en kijk eens of de overheid in Nederland wel zo apart is vergeleken bij andere landen om ons heen. Nee dus, vergeleken met name met België en Oostenrijk valt het hier echt nog wel mee.
Maar juist door mensen die niet meedoen met de maatregelen (dus in hopen bij elkaar blijven, illegale feesten etc.) en overal maar lak aan hebben, blijft het probleem ernstiger en blijven er dus ook maatregelen. En dat soort figuren klagen steen en been, maar helpen om ze te voorkomen is er niet bij.
En worden die maatregelen dus ook steeds strenger.

..en dan het vreemd vinden dat mensen gaan rellen..
Ja, dat is bijzonder vreemd te noemen wat mij betreft. Demonstreren heb ik wel begrip voor. Rellen totaal niet en zeker niet tegen hulpverleners, vernielingen, ook bij de ondernemers die het al zo moeilijk gehad hebben. Dat heeft 0 met overheid te maken.
Boze voetbalhooligans omdat ze niet meer naar hun club mochten en aanverwant asociaal tuig, het meest jongeren.
Dat heeft niets meer met rellen te maken of met overheid, maar is pure rel- en vernielzucht waar ze nu een leuk smoesje voor hebben.
En het grootste probleem hierbij is dat zij daarvoor misbruik maken van een correcte demonstratie tegen de maatregelen. Dus zeer nadelig voor deze demonstranten want dan wordt het weer "de anti beleids demonstranten gaan rellen" en kijken anderen dus weer negatiever na die mensen, waardoor ze weer meer in de verkeerde hoek terecht komen.
Gelukkig dat een politie woordvoerder van Rotterdam herhaaldelijk in zijn commentaar aangaf op TV dat zich een groep relschoppers bij de demonstranten had gevoegd en deze relschoppers problemen veroorzaakten. Hij hield dus gelukkig die demonstranten de hand boven het hoofd en terecht.

zoals zoveel dingen als je iemand laat beslissen die niet met "de poten in de klei" heeft gestaan.
Is dat wel zo? Want de overheid beslist naar aanleiding van mensen die wel degelijk met "de poten in de klei" staan of hebben gestaan. Het OMT adviseert en gezien het gebrek aan kennis neemt de overheid die adviezen over. Nu kun je kiezen wat je wilt van politieke partij, maar elke overheid had in deze situatie op die manier besluiten genomen.
Want dat moet je wel doen als je zelf op een bepaald gebied ondeskundig bent en juist op dat gebied breekt er een crisis uit.
Dat is doodgewone politiek en gebeurt overal zo en is altijd al zo geweest.

@Parabolica volgens mij klopt jouw rekenmethode niet omdat het wel degelijk over de hele bevolking gaat en niet alleen de geinfecteerden.
Maar ik vind wel dat er andere en betere maatregelen mogelijk moeten zijn of eerder moeten worden genomen.

komt nog veel meer zeker met de uitspraken in de 1e kamer
"vaccinatie plicht"
'essentiële data verzamelen"

"never waste a good crisis"
Vaccinatieplicht is er al in Oostenrijk en voor zorgpersoneel in België. In Nederland nog altijd de grondwet voor veranderd worden. De beide kamers zullen daar niet mee akkoord gaan aangezien al 87% gevaccineerd is, dus die 13% gaat echt het verschil niet maken. En ondanks dat feit de cijfers bijna het hoogst zijn. Dat gaat dus niet helpen.
Ziekenhuizen geven ook al aan dat 2G niet de oplossing is.
Essentiële data verzamelen is wel logisch, je moet wel weten waar uitbraken zijn en wat de oorzaken zijn en waar het vandaan komt, dat is essentiële data om te kunnen bepalen hoe je dat best kunt tegen gaan en maatregelen kunt nemen.
Een uitspraak als "never waste a good crisis" heb ik nog nergens horen vallen, dus ik twijfel er zeer aan het waarheidsgehalte hiervan.
En al mocht het wel waar zijn, dan nog heb ik hier wel begrip voor, bij elke crisis is het noodzaak om essentiele data te verzamelen. Als er dan nog eens zo'n crisis komt ben je beter voorbereid.
Het ligt er dus maar aan hoe je dergelijke uitspraken wenst te interpreteren. En als men naar allerlei mogelijke oplossingen probeert te kijken, is het niet zo vreemd dat er allerlei gedachten aan bod komen. Zoals ook een nieuwe volledige lockdown.
Dat wil nog niet zeggen dat of wat er van al die mogelijke gedachten omtrent oplossingen zal uitgevoerd worden. Verder doet de 1e kamer alleen goedkeuren, niks indienen dus die gaan dar sowieso niet over.

Maar nogmaals... kijk ook eens naar andere landen. Wij zijn weliswaar geen andere landen, maar je ziet daaraan wel dat Nederland lang niet het enige land is waar dit soort maatregelen worden genomen. Niet dat ik ze allemaal goedkeur hoor, maar dat terzijde.
Er is in Nederland een veel te grote groep mensen die (deels met oogkleppen) op naar een demissionair kabinet kijkt en hun de schuld geeft, terwijl dat kabinet eigenlijk alleen doet wat het OMT (de specialisten dus) hun "voorschrijft" en reageert ook op klachten uit de zorg. Zij kunnen ook geen personeel toveren. Kon dat maar, dan was dit allemaal niet nodig.
En let wel... ik moet helemaal niets van de kabinetten Rutte hebben, ook nu niet, maar ik weet ook geen andere oplossing even.

Rellen, zeker tegen hulpverleners gaat dan zeker niet werken, eerder averechts. Normaal demonstreren, leuk, maar 1 groot infectiegevaar. Wat ik in de hele discussie en het geroep van al die demonstranten en overal mis is dat iedereen wel op- en aanmerkingen heeft, maar niemand denkt mee aan alternatieve oplossingen, niet zijnde van "laat maar alles los".

vind ik dit nog altijd een hoog aantal en de lijn is nog stijgende.
Het lijkt er op alsof de vaccinaties sneller hun werking verliezen dan gedacht. Als je nu op het nieuws hoort dat we op 1 na het hoogste aantal infecties ooit gemeten hebben, dan vraag ik me wel af hoe die verspreiding zo snel kan gebeuren. En nog steeds stijgende ondanks de maatregelen.
Van de andere kant... gevaccineerden kunnen ook besmet raken en anderen besmetten. Teveel mensen denken nog dat ze geen kwaad meer kunnen als ze het vaccin gehad hebben en houden zich nergens meer aan. Dat zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Want de overheid beslist naar aanleiding van mensen die wel degelijk met "de poten in de klei" staan of hebben gestaan
ja ja...
het OMT had 2g voorgesteld? NOT dit is naar aanleiding van hugo gebeurt.
ander voorbeeld
stage houwer provincie groningen,
op verzoek minister blok een brief gestuurt ZONDER overleg met anderen dat de "groningers"het er mee eens waren om nog meer gas uit de grond te halen.

maar goed ik laat mijn toetsenbord weer rusten want begin weer een hoge bloed druk te krijgen.
ik doe niet meer mee
maar men moet eens de ogen open doen
 
het OMT had 2g voorgesteld? NOT dit is naar aanleiding van hugo gebeurt.
Dat kan best. Maar wat maakt het dan uit?? Dan kijk ik even naar het grotere plaatje. En dat is nu precies wat ik bedoel. Beperk je nu eens niet alleen tot Nederland om te zien waar iets vandaan komt.
Hugo kijkt -ook- naar andere landen in Europa en vraagt dan aan het OMT advies. Als een groot land als Duitsland dat wil doen, zou het dan kunnen helpen? Nou eens even navragen dan. Als je mogelijke oplossingen zoekt moet je alles onderzoeken, dus dat is niet meer dan logisch.

En het OMT kan dan ook zeggen dat het geen zin heeft. Maar het tegendeel is waar:
Een 2G-systeem, waarbij mensen genezen of gevaccineerd moeten zijn om toegang te krijgen tot bepaalde plekken, kan het aantal besmettingen op deze locaties halveren ten opzichte van 3G, waarmee ook ongevaccineerden met een negatieve test naar binnen mogen. Dat blijkt uit een berekening die het Outbreak Management Team (OMT) naar het kabinet heeft gestuurd, hoewel er volgens de deskundigen zelf grote onzekerheden aan kleven.
Aldus het OMT. Als een ondeskundige zoals Hugo/de overheid zo'n antwoord krijgt (in het vet) van specialisten, dat dit het aantal besmettingen kan halveren, dan is het toch logisch dat dit als mogelijke maatregel gezien wordt?
Dus ik zie hier het probleem niet, dit is een logische overheidswerkwijze en ook hier kan Hugo wel wat vragen, maar er is geen beslissing genomen voordat er eerst met het OMT is overlegd. Dus hij gaat nog altijd op het advies af.
Ik wil Hugo niet de hand boven het hoofd houden, hij maakt zat fouten, maar dit is een typisch voorbeeld van een logische handelwijze die je dus ook overal in het buitenland ziet gebeuren bij andere regeringsleiders. Zoeken naar oplossingen. Wat moet je anders?
Nadeel is wel dat er dan weer de fout gemaakt wordt dat er te weinig naar de uitspraken over onvoorspelbaarheid wordt gekeken omdat dit van een aantal factoren nogal afhankelijk is. En dat is dus weer een fout van Hugo en de overheid.

De gasdiscussie ga ik het nu even niet over hebben, dat is weer een hele andere discussie, heeft niets met Covid te maken en er worden zeker fouten gemaakt, afspraken niet nagekomen en wat dies meer zij. Ook dat kwam aan het licht, net als de grove fout van de kinderopvangtoeslag.
De overheid maakt zat fouten. Grove fouten ook, maar dat is heel iets anders dan fascisme. Als ik het over de gehele overheid ga hebben, is dat ook niet goed voor mijn bloeddruk. Ik schreef al dat ik bepaald geen liefhebber van de kabinetten Rutte ben, hetgeen trouwens zacht uitgedrukt is.

maar men moet eens de ogen open doen
Klopt, maar dan ook echt open en niet zich tot NL beperken als we het over covid hebben.
V.w.b. de overheid in algemeen doen er genoeg de ogen open, maar schijnbaar blijven veel jongeren en bedrijven VVD stemmen en dus verandert er niets aan dik 10 jaar afbraakbeleid.
Echter als je er hoge bloeddruk van krijgt kun je inderdaad beter niet mee doen. Het moet wel leuk en met name gezond blijven.
Het is niet de bedoeling om zich teveel op te winden, daarom wil ik de discussie ook beperken tot het covid-19 deel. Waarvan ik ook niet blij er mee ben dat de overheid steeds te laat is met maatregelen. Maar ik wil eens zien of men ook ideeën heeft over andere oplossingen.
 
Laatst bewerkt:
Een lock down ligt op de loer. Wat mij betreft mag er een straatverbod voor iedereen vanaf 18u tot 07.00 komen. Gevaccineerd of niet. .
Daarnaast alle scholen nu dicht gooien tot na nieuwjasr.
Ouders die zullen wel zwaar tegengas geven , dan gaan ze maar protesteren in den Haag

Alweer dreigt de feestmaand een rampmaand te worden.

Ik ben die slappe te late maatregelen meer dan zat. Heb mijn kleinkinderen amper gezien de afgelopen 2 jaar. Reden is dat mijn kinderen in het onderwijs zitten en zich behoudens het stuk wassen van de handen zich hun neus en keel stuk strijken met zelftesten.
 
Gevaccineerd of niet.
Mee eens, dat is ook de reden dat ik tegen die 2G ben. Ben zelf weliswaar gevaccineerd maar die 2G slaat nergens op en zet ook geen zoden aan de dijk.

Een grote lockdown is misschien wel een mogelijke oplossing. Alleen is dat weer nadelig voor zowel alle mensen alsook alle bedrijven. En juist bedrijven maken in de feestmaand de meeste winst en dat hebben ze hard nodig.
Maar te slappe maatregelen en nu telkens overal achteraan hobbelen schiet ook totaal niet op.

Ik dacht zelf aan ongeveer hoe Noorwegen het deed. Dan maar beetje privacy inleveren tijdelijk, maar zorgen dat er genoeg mensen bij de GGD zijn om een fatsoenlijk contactonderzoek te doen. En dan alleen op brandhaarden korte tijd strenge maatregelen, ook voor inkomend en uitgaand mensenverkeer. En verplichte quarantaine zoals in Spanje.
Dan kan de rest van het land open blijven en hou je ook de schade beperkt en ook geen overdosis patienten in de ziekenhuizen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan