Alweer CORONA

Status
Niet open voor verdere reacties.
nouja dat dus @freggel1
zijn niet meer uit te leggen dat soort dingen
en wie verzint dat dan? het OMT of het kabinet?
lijkt me toch de laatste aangezien er naar verluid knappe koppen in het OMT zitten.

lijkt me beetje op het verhaal van het onderzoek naar het gedrag van een vlieg
onderzoeker tegen vlieg "vlieg" vlieg vliegt weg

onderzoeker trekt 1 vleugel uit de volgende vlieg (aaahh zielig)
onderzoeker zegt tegen vlieg "vlieg" vlieg bromt wat en komt uiteindelijk wel in beweging.

onderzoeker trekt 2 vleugels uit de volgende vlieg
onderzoeker zegt tegen vlieg "vlieg" vlieg doet niets
conclusie onderzoeker
vlieg doof
 
want als zelfs een winkelwagentje in staat is om het virus door te geven

Zelfs mijn stofzuiger kan dat. :)

Maar dat een winkelwagentje het virus door kan geven is inmiddels ook al ontkracht, nergens zie je nog dat ze mandjes en winkelwagentjes ontsmetten.

Niet? verreweg de meeste mensen hebben geen last van dit virus en het zijn de uitzonderingen die extreem worden uitgelicht.

@Dr.Z, is het jouw misschien ontgaan dat in Engeland 1.1 miljoen mensen een longaandoening hebben na een besmetting met Corona?

Zoals jij het allemaal omschrijft komt het op mij nu zo over dat als er ergens een stevige brand heeft gewoed en er is daarbij 1 dode gevallen en 20 mensen hebben brandwonden opgelopen dat de brand dus wel mee viel?
 

Niet echt een realistische poster. Draai het eens om en stel wat er was gebeurd als alles wel open was geweest.
Het is vrijwel onmogelijk om specifiek rekening te houden met de omstandigheden per branche en wie er wel of niet open kan.

In de Horeca zullen mensen elkaar eerder op een korte afstand benaderen dan in een winkel maar niemand weet waarom Omikron zich zo snel verspreid ondanks deze lockdown.

Het is zo makkelijk om te roepen gooi de boel maar open want niemand hier hoeft enige verantwoordelijkheid af te leggen als het echt fout gaat.
 
Het is zo makkelijk om te roepen gooi de boel maar open want niemand hier hoeft enige verantwoordelijkheid af te leggen als het echt fout gaat.
heb je een punt
maar waarom de winkels dicht om 5? uur zodat iedereen nog snel ff na het werk boodschappen moet doen
In de Horeca zullen mensen elkaar eerder op een korte afstand benaderen dan in een winkel maar niemand weet waarom Omikron zich zo snel verspreid ondanks deze lockdown.
die is hier in mijn omgeving te verklaren en denk verder langs de oostgrens en zuidgrens ook.
de lockdown is/was niet in de landen om ons heen
 
is het jouw misschien ontgaan dat in Engeland 1.1 miljoen mensen een longaandoening hebben na een besmetting met Corona?
Nee, ik heb nergens cijfers daarover gezien.
Engeland heeft 65 miljoen inwoners, dus 6% van het totaal aantal mensen zouden dus een longaandoening hebben overgehouden aan covid? (heb ik dit goed???)
 
iedereen, gevaccineerd of ongevaccineerd loopt evenveel kans op om het virus op te lopen of om het door te geven.
Kans om het te krijgen wel, doorgeven juist niet. Hoe kom je op dat idee?
Ik moet aan aantonen? Staat gewoon te lezen bij het RIVM:
Na de tweede vaccinatie is de kans om ziek te worden veel kleiner omdat je beter beschermd bent.
en
Als je gevaccineerd bent kun je wel besmet raken. Maar de kans dat jij zelf besmettelijk wordt is veel kleiner dan wanneer je niet gevaccineerd bent

Ik dacht eerst dat de kans dat je het zelf kreeg ook veel kleiner was, omdat door de manier van schrijven en nieuws geven die indruk wel wekte.
Maar wat het vaccin dus doet is niet jou beschermen tegen het virus krijgen, maar je beschermen tegen dat je er zelf ziek van wordt en beschermen tegen verspreiding. Dat is wat ze met bescherming bedoelden en wat ook onderzocht is, maar ik begreep verkeerd wat ze met bescherming bedoelden. Ik dacht dat ze daarmee bedoelden de kans om het te krijgen, maar dat blijkt dus niet het geval.
Kijk toch al weer een misverstandje opgelost. :)

Niet? verreweg de meeste mensen hebben geen last van dit virus
Waarbij niet aantoonbaar is dat die het niet zouden of kunnen krijgen als al die anderen zich niet zouden vaccineren, dat is net zo goed een feit.
Tienduizenden geinfecteerden per dag is echt geen kattenpis. Of nog erger zoals in Brazilië. Hetgeen daar vreemd is want dat is een warm land.

Het is niet zo dat wanneer twee kinderen ziek zijn of overlijden, dat de alle kinderen hetzelfde lot ondergaan.
Dat heb ik ook nooit gezegd of beweerd, maar het gaat om de verspreidingsfactor. Zij brengen het weer op opa en oma of anderen over en die hebben er wel meer last van en kunnen het ook weer verspreiden. Er is niets gezegd over overlijden van kinderen of dat iedereen (ongeacht leeftijd) hetzelfde lot zou ondergaan.

Overigens is die zwijgende meerderheid waar je het over hebt ook heel erg verdeeld, dus die uitspraak gaat zeker niet altijd op, zoals wel vaker met uitspraken.

In Duitsland is 2g en 2g+ niet in alle deelstaten hetzelfde.
Voor oostenrijk is dezelfde situatie als in nederland, geen vaccinatieplicht, maar je mag als ongevaccineerde nergens naar toe.
Nee nu niet gaan muggeziften. Ik heb hier gewoon je argumentatie onderuit gehaald. Of het nu 2G is of 2G+ het is er wel en hier nog niet, dus daar zijn ze erger bezig.
In Oostenrijk zijn ze ook uitgelachen. Daar is zeer zeker niet dezelfde situatie als in Nederland. Er is wel degelijk vaccinatieplicht en je krijgt zelfs een boete als je jezelf niet laat vaccineren. Toon anders het tegendeel maar aan. Inmiddels ook al voor kinderen vanaf 14 jaar?
Daarmee is dat argument van incompetente overheid en lachende buitenlanders wel onderuit gehaald lijkt me. Bewijs het tegendeel maar eens.
Ja oke die wet is NOG niet van kracht, maar dus wel vanaf februari, dus nu niet gaan muggenziften.

Het is maar een virusje hoor! Veel mensen schijnen dit te vergeten
Een virusje? Nee de griep is een virusje. Dit is een pandemie en niet zomaar een virusje, dat schijnen eerder veel mensen te vergeten of niet te willen weten. Jij vindt dat anderen het extreem uitlichten en ik denk dat jij het veel te licht neemt.
Dat het meer naar een middenweg zou moeten is misschien een betere gedachte, maar "slechts een virusje"? Ja tuurlijk dat was de pest ook. Kun je dit goed mee vergelijken. En dat bedoel ik dus sarcastisch.

Met een vaccin is het risico op overlijden minimaal.
Juist, -met- vaccin, niet zonder. Daar zijn we het dan wel over eens. Andere mogelijkheden zijn natuurlijk ook een eigen goede weerstand en jezelf goed beschermen. Echter niemand weet in hoeverre zijn natuurlijke weerstand dit of een variant wel of niet kan tegen houden.
Maar hier geef je zelf aan dat het risico op overlijden (en dus ook ziekenhuis opname en ICT bezetting) minimaal is. Waarom vindt je het dan vreemd dat de overheid juist zoveel voor vaccinatie pleit?

Iets met een bijbelbelt en veel ongevaccineerde mensen uit overtuiging... ;)
En daar is niemand ziek wil je zeggen? Yeah right.... In de doofpot stoppen eerder als dat al het geval lijkt dat daar niemand ziek zou zijn.
Net zoals er onder de moslims niemand ziek is en ook niemand gevaccineerd. ;)

Wat de uitkomst ook zal zijn, voor en tegenstanders hebben beiden iets geleerd..
Niet altijd, maar vaak wel. En daarvoor hoeft men het niet altijd eens te worden. Ik ben ook de mening toegedaan dat je vaak meer leert van oneens met elkaar zijn, dan met elkaar mee te praten.

ook eens in discussie ipv interrupties leren die ook nog eens iets.
Je zegt dat je een flauwe grap maakt, maar feitelijk heb je gewoon gelijk. In de kamer discussieren ze niet, daar debatteren ze, dat is weer iets anders.
Eens goed discussieren daar zou misschien wel eens zoden aan de dijk zetten. Echter wij op een forum hebben tijd zat en kunnen dat.
In de kamer zeggen ze enorm veel met zo weinig woorden dat discussieren daar veel te veel tijd in beslag zou nemen.

Bijkomend nadeel is dat men daar een tijdsbeperking heeft. Dat is in principe wel goed. Maar het probleem is dat als je in 1e termijn te weinig tijd neemt of geen tijd, dat je in 2de termijn geen tijd meer krijgt. Met als gevolg dat iedereen de 1e termijn maar gewoon gaat vol lullen ook al heeft ie niets waardevols te zeggen. Als ze dat nu eens afschaften, werd er veel tijd bespaard en misschien meer en beter besproken.
Even afwijkend van de corona discussie, maar het is wel een beperkend euvel in de politiek.

Phoe onder het reageren is er nog een pagina achter, die lees ik dadelijk wel. :)
 
lijkt me toch de laatste aangezien er naar verluid knappe koppen in het OMT zitten.
Nee ook dat was het OMT advies en niet de overheid. Dat was eerder een paniekreactie vanwege de explosieve stijging van cijfers. Als dat Delta was geweest hadden ze er goed aan gedaan. Nu pas blijkt dat Omikron inderdaad veel milder is en de ziekenhuisopnames veel minder stijgen dan verwacht, sterker nog, dat de daling nog steeds door gaat.
Dat hebben ze echter ook van tevoren aangegeven. Beter nu voorkomen dan straks te laat zijn. Als ze niet gesloten hadden en Omikron was even erg geweest als Delta en nu gingen opeens de cijfers in de ziekenhuizen omhoog met als gevolg misschien een langere lockdown, wat hadden we in Nederland daar dan weer van gevonden? Dan kreeg de overheid weer de schuld niet tijdig te hebben in gegrepen.

Het is zo makkelijk om te roepen gooi de boel maar open want niemand hier hoeft enige verantwoordelijkheid af te leggen als het echt fout gaat.
Dat bedoel ik dus.

Wat nu mijns inziens wel fout is, is dat ze zien dat het lang niet zo'n vaart loopt als in de verwachtingen lag en dus best eerder wat verlichting kan komen.
Ben benieuwd dinsdag, maar ik denk niet dat het er al komt. Maar nobody's perfect, overheid niet, OMT niet en wij ook niet.
 
Staat gewoon te lezen bij het RIVM:
RIVM neem ik niet serieus. Dat wil zeggen, de woordvoerders neem ik niet serieus.

Overigens, wanneer men een uitstekende afweer heeft, al dan niet door vaccinatie, is de tijd doorgifte van het virus logischerwijs een stuk lager.
Het lichaam weet het virus een stuk sneller op te ruimen, wat ook de doorgiftetijd verkort, dan wanneer men niet is gevaccineerd of een slechte lichaamsweerstand heeft.
Een dergelijk ongevaccineerd persoon kan langere tijd het virus verspreiden en ik denk dat dit bedoeld wordt.

In Oostenrijk zijn ze ook uitgelachen. Daar is zeer zeker niet dezelfde situatie als in Nederland. Er is wel degelijk vaccinatieplicht en je krijgt zelfs een boete als je jezelf niet laat vaccineren.
Ik ben heel benieuwd waar jij dit vandaan hebt. Want nergens, en het kan volgens het europese recht ook niet, zijn er berichtgevingen rechtstreeks uit oostenrijk waaruit blijkt dat er een vaccinatieplicht is. De overheid wil het graag en er wordt op gezinspeeld maar het is absoluut 100% niet aan de orde!

En daar is niemand ziek wil je zeggen? Yeah right.... In de doofpot stoppen eerder als dat al het geval lijkt dat daar niemand ziek zou zijn.
Kom BT, dit is wel heel erg kort door de bocht! haha!! Ik woon er midden in en het aantal doden in dit zwaar kerkelijke dorp is op 1 hand te tellen.
..ok, het totaal aantal inwoners ook, maar dat is weer een ander verhaal! :LOL:

En ja, het is maar een virusje, maar het treft veel mensen die van nature een DNA in zich hebben wat sterk op het virus reageert.
Men kan er flink ziek van worden, dat is een feit, maar het is nu niet zo heel erg dat mensen bij bosjes dood op straat vallen.... in Nederland dan.
Er zijn landen als Venezuela waar mensen dood op straat lagen omdat de samenleving werd ontwricht door het aantal zieken.
De doden werden uit huis op straat gelegd omdat deze niet meer werden opgehaald. Winkels werden niet meer bevoorraad en de economie lag plat.
..en nu begrijp je gelijk waarom landen en regeringen zo spastisch reageren op dit virusje....het kan een land lamleggen.
 
Ik ben in de sterftecijfers gedoken vanaf 2001, het moment dat SARS in opmars kwam en waar covid-19 een mutatie van is, en het viel mij op dat de cijfers van na het vaccinatie programma schrikbarend is gestegen.


Zeer opvallend is dat de CBS statistieken, die doorgaans altijd accuraat is en actueel, geen sterftecijfers meer vermeld van na 2019.
Nu heb ik deze cijfers uiteraard wel ergens en zal deze zoeken...hopelijk heb ik deze niet weggegooid.

Covid is volgens de cijfers niets dan een stevige griep. Dit is heel zuur voor de mensen die dierbaren hebben verloren, waar ik trouwens ook mee te maken heb gehad en enkele kennissen en een goede vriend aan heb verloren, maar cijfers liegen niet.
Er sterven niet veel meer mensen dan aan voorgaande jaren, behalve het afgelopen jaar na het vaccineren.
Toeval of niet, ik vind het opvallend.

Kijk ook naar de cijfers van 2002, toen SARS wereldwijd een pandemie werd. Een stevige piek in de drie opvolgende jaren, daarna normaliseerde het weer.
Met de opkomst van MERS, ook een (kleine) mutatievorm rond 2012, was er weer een kleine stijging te zien die al snel afzwakte.
...maar dan!
Covid is pas vanaf 2019 bekend geworden,maar het bestond al veel eerder en de meldingen van vage longziekten zijn al in 2016 gemeld.
(let op de passage over een virus wat meespeelde)

Ook interessant:

Met deze posting wil ik niets bagatelliseren !!! Absoluut niet. Covid is ernstig en maatregelen dienen in acht te worden genomen.
Wat ik eigenlijk wil vertellen is dat de mens inmiddels 20 jaar aan het knokken is tegen corona-achtige virussen en dat de huidige pandemie de zoveelste is.

Nu iets om je serieus zorgen over te maken: Het wordt erger.
Als de huidige vaccinaties voor de toekomst niet helpen, kan ik alvast voorspellen dat de mens tussen 2025 en 2030 met een kaalslag te maken gaat krijgen.
De cijfers geven ook een behoorlijk accurate voorspelling voor de toekomst, en die is niet rooskleurig....
 
de CBS statistieken, die doorgaans altijd accuraat is en actueel,
euh denk dat die vervuilt zijn tenminste de vragen die ze mij stellen.

je denkt toch niet dat ik onder dwang normale informatie geef?
was eerst in naam der koningin nu in naam der koning
ja doei
 
Nee, ik heb nergens cijfers daarover gezien.

Ik moest even zoeken maar het stond op het NOS liveblog.

Rond de 1,3 miljoen Britten hebben last van langdurige klachten na een coronabesmetting. Volgens het Britse bureau voor de statistiek ONS kampt ongeveer twee procent van de bevolking met zogenoemde long covid-klachten.
{/quote]

Volgens de website is het 2% van de Britse populatie maar zelfs dan nog is 1.3 mensen met een long aandoening een hoog aantal. Het land is ook best wel ontwricht door de vele besmettingen maar dat nemen ze voor lief. Ze vertrouwen op minder ziekenhuisopnames i.v.m. de voorsprong die ze hebben met de boosterprik.
 
Tja....

GB is het zwaarst getroffen land van europa.. Het is daar inderdaad best pittig.
Die langdurige klachten zijn gemeten in de eerste 28 dagen na besmetting. Klachten op langere termijn kan ik even niet terugvinden in het verhaal.

Ook in de door jou geposte links zie je weer een toename in sterfte na het vaccinatieprogramma...
Dat is vreemd.
De cijfers wijken nogal sterk af van die van Nederland, mede doordat wij hier erg laat zijn begonnen met vaccineren..
Zouden die rare wappies dan toch een punt hebben?
 
Laatst bewerkt:
RIVM neem ik niet serieus. Dat wil zeggen, de woordvoerders neem ik niet serieus.
Wie neem jij dan wel serieus? Want dit was slechts een voorbeeld en die uitspraak kun je op veel plekken terug vinden.

Ik ben heel benieuwd waar jij dit vandaan hebt. Want nergens, en het kan volgens het europese recht ook niet,
Hier ga jij en velen met jou dus totaal de mist in. Want dat kan dus wel degelijk, net als het verbieden van demonstraties.
Allereerst hoef je v.w.b. Oostenrijk maar op Google te zoeken en je komt het op genoeg plekken tegen, je wordt er dood mee gegooid zelfs. Daarnaast is het een uitspraak van de Oostenrijkse minister zelf.
Jij of je kennissen aldaar moeten echt wel blind zijn om dat nieuws niet te zien of te horen zoveel is dat te vinden. Maar als je zelf wat lui bent wat dat betreft zal ik gelijk even een artikel aanhalen uit Oostenrijk zelf, wat aangeeft dat het tegen technische problemen aan loopt en nu verplaatst is naar april van dit jaar.
Dus nu wil ik graag dat je stopt met roepen dat dit niet waar is, tenzij je op eenzelfde wijze fatsoenlijk het tegendeel kunt aantonen en niet zomaar iets overnemen wat je van kennissen hoort, die schijnbaar zelf niet eens op de hoogte zijn van wat er speelt in hun eigen land.

Dan v.w.b. dat zogenaamde "recht" waar men zo graag tegen aan schopt. Men leest graag maar de helft, net zoals men zegt dat dit volgens de grondwet niet zou mogen. Maar men vergeet dan wat te gemakkelijk de uitzonderingen en andere mogelijkheden te lezen.
Want het is wel degelijk mogelijk om in geval van ernstige situaties (een pandemie is ook ernstig) een wet te maken die gebaseerd is op de uitzondering en dan mag het dus wel degelijk.

Ik woon er midden in en het aantal doden in dit zwaar kerkelijke dorp
Ja hahaha, zo ken ik er wel meer.... er om heen draaien. Er stond "zieken" niet "doden" en 1 dorp telt niet voor de hele regio net zoals 1 school niet voor alle scholengemeenschappen tellen. Wel bij de les blijven. ;)

En ja, het is maar een virusje, maar het treft veel mensen die van nature een DNA in zich hebben wat sterk op het virus reageert.
Dat is van jouw kant veel te kort door de bocht. Dat zijn er dan wel heel erg veel. Laten we maar blij zijn dat de mensen niet bij bosjes op straat omvallen, want dan hadden we echt een uitzichtsloos probleem. Gemakshalve reageer je ook niet op mijn opmerking over de pest. Want dat kun je in die context dan ook een wereldwijd "virusje" noemen.
Reageer daar eens op?

Ja inderdaad een pandemie, niet een virusje, kan gevaarlijk zijn voor de economie. Maar eerder ziekenhuizen en IC's. Je gaat echt de economie niet helpen met lockdowns en sluitingen hoor. Integendeel zelfs. Dus zo simpel als jij het voor stelt is het echt niet.
En je had het over zwijgende meerderheid in je vorige reactie. Als het zo slecht zou zijn, dan zou je ook meer horen in de medische wereld. Maar er is nog zo'n spreekwoord wat zegt "zwijgen is toestemmen" en het is met name de medische wereld, ziekenhuizen en ic artsen en dergelijke met name, die continue roepen en vragen voor maatregelen en aandringen op vaccinatie.
Je vindt geen medische publicaties momenteel die aangeven dat het "maar een virusje" is en we het rond moeten laten gaan. Dan vertrouw ik toch meer op medici dan op Dr. Z wat dat betreft. En ik vertrouw ook niet de enkele vage arts op Youtube die halve waarheden vertelt.
Als je niet wilt bagatelliseren, noem het dan niet steeds "een virusje" want dat is gewoon een bagatelliserende uitspraak. Noem het dan wat het is, een virus.

Wat ik eigenlijk wil vertellen is dat de mens inmiddels 20 jaar aan het knokken is tegen corona-achtige virussen en dat de huidige pandemie de zoveelste is.
Er is een verschil tussen een epidemie en een pandemie. Sars was geen wereldwijde pandemie maar een wereldwijde epidemie, net zoals je een griep epidemie kunt hebben. Aan de griep epidemie van 2018 zijn zelfs meer mensen gestorven dan aan de SARS epidemie wereldwijd!
Wel even dingen bij dingen houden. We hebben het nu over Covid-19. Dat is een coronavirus. We hebben al eerder gezegd dat Corona een overkoepelende naam is waar diverse virussen onder vallen. Waaronder ook Sars.
Jazeker hebben we daar al decennia last van, omdat dit soort virussen niet weg gaat, hooguit kleiner wordt, met name in de zomer. Zie ook verkoudheid en griep. Daarom hebben mensen in warme landen daar ook minder last van.
Maar een pandemie is iets heel anders. Anders moet je maar even het verschil opzoeken tussen epidemie en pandemie, want je gebruikt ze nu feitelijk in 1 zin samen en dat is ook een vorm van bagatelliseren want dat is een behoorlijk verschil. Daarom kun je Sars of de Mexicaanse griep ook niet vergelijken met Covid 19, die we hier voor het gemak corona noemen.

Laten we ook even andere ziektes er buiten houden, mensen kunnen van zoveel ziek worden, ja ook aan vogelriep, ook van gekke koeienziekte en Q-koorts, maar dan wordt de discussie veel te groot en omslachtig. We hebben het nu over een pandemie en niet over andere ziektes of epidemieën en de strijd tegen deze pandemie.

Wat de toekomst brengt weet niemand, maar het zou mij niet verbazen als het nog eens voor gaat komen. Ook niet als het erger gaat worden. Maar dat wil daarom nog niet zeggen dat we er dus maar niets tegen moeten doen en het overlaten aan de "survival of the fittest"?
Dan hoeven we baby's ook geen TBC en pokken etc. vaccinaties meer te geven, want ze worden later toch wel ziek of gaan dood aan iets anders als ze niet sterk genoeg zijn, toch?
Ik wil dat ook niet bagatelliseren, dit is alleen bedoeld om je aan het denken te zetten over je eigen uitspraken. Wat het overlaten aan de eigen immuniteit is feitelijk de overleving van de sterksten, terwijl de wereld er juist op gericht is om zoveel mogelijk mensen te laten overleven, in elk geval zeker in de Westerse wereld. Zo werkt het niet, dus die gedachtengang is in mijn optiek te kort door de bocht en dit is mijn argumentatie waarom ik dat te kort door de bocht vind. En het lijkt er op dat de medici ook zo denken anders hoorde je ze wel meer tegen vaccinatie en voor niks doen.

GB is het zwaarst getroffen land van europa.. Het is daar inderdaad best pittig.
Nu pas... NA Italië en nadat de Britten erg vroeg besloten om maar de boel open te gooien, precies wat jij dus hier ook zegt dat we moeten doen en ziedaar het resultaat.

V.w.b. die sterftecijfers... kijk eens heel goed...2021 is een stuk lager dan 2020. Dus nee die wappies hebben geen gelijk.
Overigens wens ik hier niet over wappies te spreken, want wappies zijn mensen die ook vinden dat het virus niet bestaat en geloven ook in samenzweringstheoriën.
Edit: Ohja en als ik 50 dingen roep, zal er ook best wel 1 of 2 van waar worden en dan kan ik ook roepen van "zie je nu wel, wij hebben gelijk" en dat is wat wappies doen. Maar nogmaals, wappies heb ik hier nog niet gezien in deze discussie.

En je had het over het betrouwbare CBS? Nou... die cijfers zijn ook niet altijd te vertrouwen dat is in het verleden wel gebleken.
 
Laatst bewerkt:
En je had het over het betrouwbare CBS? Nou... die cijfers zijn ook niet altijd te vertrouwen dat is in het verleden wel gebleken.
daar moet ik je gelijk in geven maare dit is van de overheid
even als voor beeld gesteld rivm is te vertrouwen zolang het tegendeel niet bewezen is?
de belasting dienst heeft altijd gelijk?

je zou er blind van uit moeten kunnen gaan dat ze de juiste cijfers produceren maar ja...
maar goed mijn standpunt jegens de overheid is inmiddels wel duidelijk lijkt me ;)
 
Je moet er wel van uit kunnen gaan dat informatie vanuit de overheid altijd correct is. Maar dat is niet altijd het geval, dat is wel bekend en ook een feit.
En dat is vrij logisch. De overheid zijn immers ook mensen. Fouten maken is menselijk dus logischerwijze worden ook daar fouten gemaakt.

Dus moeten we uitgaan van de meeste gevallen en in de meeste gevallen heeft bijv. de belastingdienst ook gelijk.
Het is echter iets anders als er een fout gemaakt wordt, of er zoals bij het CBS gebeurde, onder druk van een minister bepaalde cijfers anders weergegeven of aangepast worden. Dat was in een situatie voordat we corona hadden trouwens. Maar dat is geen fouten maken dat is fraude.
Mijn reactie was eigenlijk alleen bedoeld als reactie op Dr.Z die het RIVM niet serieus neemt maar het CBS wel, om aan te tonen dat ook dat zijn problemen kent, net als het RIVM.

Jouw standpunt jegens de overheid is inderdaad duidelijk en deel ik voor een groot deel.
Mijn standpunt is dat men er van uit moet kunnen gaan dat het klopt wat ze doen, maar dat men het wel kritisch moet blijven bekijken omdat ook zij niet foutloos zijn en de ene keer meer fouten maken dan de andere keer.
Helaas geldt dat "fouten maken is menselijk" voor iedereen. Dus is eigenlijk op alles van toepassing. :)
 
Met maatschappelijke onderwerpen waar de cijfers van gemanipuleerd worden daar kunnen de meeste zelf nog iets van achterhalen of de overheid gelijk heeft of niet. En dat het overgrote deel van de burger inmiddels het vertrouwen kwijt is in deze overheid dat is mij wel duidelijk.

Corona is niet iets wat elke overheid volledig in de hand heeft en ook wij als burgers spelen daar een cruciale rol in. Juist in tijden van een crisis moet er een leider staan die het volk een richting geeft, maar als het volk al verdeeld is en dit met de dag wordt versterkt omdat men feitelijk het gevoel heeft dat men in een uitzichtloze situatie zit dan moet die leider hard maar rechtvaardig het volk een richting geven waarbij de volksgezondheid en veiligheid voorop staat.

Corona is net als het weer, je kan zo'n 2 weken vooruit kijken en dan houdt het op. Regent het hard dan krijg je overstromingen en komt er een explosie van besmettingen door Corona dan krijg je een lockdown. Een griepje is een regenbuitje en Corona is een Tropische regenbui die al 2 jaar duurt. Dus niet helemaal correct om te stellen dat Corona maar een virusje is. Als de specialisten hun werk goed doen gelooft men in die specialist, maar als die het echt niet meer weten dan gaat men naar de kerk als laatste hoop dat de leider de juiste richting aangeeft.

Verleng de lockdown met 2 weken om te zien welke uitwerking Omikron heeft en als inderdaad de ziekenhuisopnames niet stijgen dan kan je langzaam aan gaan versoepelen. Het heeft geen zin om alles open in één keer open te gooien als later werknemers in quarantaine moeten omdat ze besmet zijn met Omikron want zo leg je de maatschappij vroeg of laat ook stil. Dalende productie en meer vraag is hogere prijzen en dan ligt er opeens een ander gevaar op de loer die wereldwijd ons leven flink kan gaan ontwrichten.
 
En dat het overgrote deel van de burger inmiddels het vertrouwen kwijt is in deze overheid dat is mij wel duidelijk.
Klopt, maar er zijn wel twee vormen van vertrouwen. Vertrouwen dat ze ons niet belazeren (fraude plegen) en vertrouwen dat ze voor ons een goede regering zijn, dus het land goed besturen. Het vertrouwen wat kwijt is dat is voor zover ik dat begrepen heb toch eerder het tweede gedeelte.
Alhoewel het vertrouwen in geen fraude plegen ook behoorlijk aan het minderen is.
Even simpel genomen, in een uiterst goede situatie zou het ongeveer 100% - 100% moeten zijn. Dat heb ik nog nooit gezien, maar 100%-80% mag je wel verwachten. Waarbij het eerste cijfer "geen fraude" is en het tweede cijfer het beleid.
Volgens mij liggen die cijfers nu 50% - 10% (of nog lager). Zou je denken, alleen schijnen toch (met name veel jongeren) dat anders te zien gezien de steeds weer overtuigende kieswinst van de VVD.

Verleng de lockdown met 2 weken om te zien welke uitwerking Omikron heeft
Nog 2 weken? We zijn al 4 weken dicht, die uitwerking had al zichtbaar moeten zijn en de opnames zijn nog steeds aan het zoeken. De 14e weten ze genoeg maar zoals het er nu naar uit ziet willen ze toch de lockdown verlengen. Dan is het logisch dat mensen langzaam aan toch hun twijfels krijgen, temeer daar in omringende landen geen lockdown is en ook nog geen plannen daartoe (voor zover mij bekend), behalve misschien Engeland.

Het blijft een zootje voorlopig, dat is wel duidelijk.
 
alleen schijnen toch (met name veel jongeren) dat anders te zien gezien de steeds weer overtuigende kieswinst van de VVD.
daar snap ik ook geen hol meer van
Verleng de lockdown met 2 weken
zou kunnen
maar dan zou ik eerst de grenzen sluiten want iedereen loopt maar in en uit dus lockdown?
eerder verplaatsen voor vrijheid.
 
Nog 2 weken? We zijn al 4 weken dicht, die uitwerking had al zichtbaar moeten zijn en de opnames zijn nog steeds aan het zoeken.

Omdat Omikron besmettelijker is maar het zoals het nu naar uitziet minder gevaarlijk is voor de gezondheid ligt er ergens een omslagpunt afhankelijk van de aantal besmettingen. Aangezien het aantal besmettingen de laatste dagen flink aan het toenemen is zou je kunnen verwachten dat er bij 40.000 besmettingen per dag de ziekenhuisopnames weer gaan toenemen. Misschien dat minder mensen op de IC terecht komen maar zelfs dan komt de planbare zorg onder druk te staan.


maar dan zou ik eerst de grenzen sluiten want iedereen loopt maar in en uit dus lockdown?

Pretreisjes zouden eigenlijk ontmoedigd moeten worden maar aan de andere kant gun ik de mensen ook wel weer een welverdiende vakantie.
Je kan met ze allen netjes naar de uitgang lopen maar als er een paar beginnen te duwen en voor onrust zorgen moet je die er uit vissen en niet de hele meute aanpakken. Met het handhaven van de gedragsregels rondom Corona is het eigenlijk niet anders.
 
bedoelde meer
boodschappen doen in een buurland
in de kroeg hangen in een buurland
feestje vieren in een buurland
want we zijn met z.n allen gevaccineerd en hebben niets te vrezen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan