Amerikaanse zanger Meat Loaf op 74-jarige leeftijd overleden

Status
Niet open voor verdere reacties.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.157
Waarderingsscore
572
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
De Amerikaanse zanger Meat Loaf, bekend van onder meer de hit Paradise By the Dashboard Light, is op 74-jarige leeftijd overleden. Hij stierf donderdag met zijn vrouw aan zijn zijde, schrijft Deadline.

Ook zijn dochters Pearl en Amanda en andere naasten namen vlak voordat hij overleed afscheid van de zanger. Het is niet bekend wat de doodsoorzaak is.

"We weten hoeveel hij betekende voor zovelen van jullie en we waarderen jullie liefde en steun in deze moeilijke tijd", laat zijn familie weten in een verklaring. "Vanuit zijn hart naar jullie zielen: stop nooit met rocken!"

Meat Loaf, die werd geboren als Marvin Lee Aday, verkocht wereldwijd meer dan 100 miljoen albums. De plaat Bat Out of Hell (1977), waarop Paradise By the Dashboard Light staat, is met 14 miljoen exemplaren een van de 35 bestverkochte albums in de Amerikaanse geschiedenis.

Paradise By the Dashboard Light was niet alleen in Noord-Amerika, maar ook in Nederland een hit. Het duet met Ellen Foley stond eind jaren zeventig enkele weken op de hoogste positie in de Top 40 en de TROS Top 50. Het nummer, dat uit drie delen bestaat, gaat over een man die terugdenkt aan een vrijpartij in een geparkeerde auto in zijn tienerjaren.


[Bron: Nu.nl]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik dacht vroeger eens gehoord te hebben dat hij hartproblemen had. Vandaar dat ik niet verwacht had dat hij nog deze leeftijd zou halen.
Anyway, waren toch erg goede nummers.
Rest in Peace!
 
Gewichtproblemen, hartproblemen, cholesterol en noem maar op. Of hij aan corona is overleden is slechts speculatie..
 
Nee niet sarcastisch bedoeld, en ook niet speculatie. Op het nieuws werd bericht dat hij corona had en zoals hier in NL dan gerapporteerd wordt overleden ten gevolge van corona.

Ik had in mijn bericht geen smiley moeten toevoegen maar een vraagteken.

Dat hij veel onderliggende kwalen had is eenieder bekend.
Ook het niet bekend maken waaraan doet vermoeden dat corona niet de oorzaak was. Maar kan wel een zetje gegeven hebben. En dat is nu speculatie.
 
Zowat alle andere media spreken van onbekend. In de rest van het artikel staan andere zaken. TMZ is de enige die het over Covid heeft.
Het zou best kunnen dat hij Covid gekregen heeft, maar dat het zo snel ging is dan vermoedelijk ook wegens zijn toch al slechte gezondheid. Uit het artikel blijkt dat hij al vaker in elkaar gezakt is.

Maakt ook niet veel uit of het Corona is of iets anders. Hij is er niet meer....
 
De bron is de NYP, een tabloid boulevart krantje en de NOS heeft het klakkeloos overgenomen. Op de site van de NOS is een rectificatie.
Doodsoorzaak niet bekend.
 
De bron is de NYP,
Nee de bron is TMZ zoals in het artikel ook staat aangegeven en daar heeft de ANP het van overgenomen. Ik heb verder niet bij de NOS gekeken. ANP en NOS zijn twee verschillende instanties maar NOS neemt normaliter van de ANP over. En dat is ook niet vreemd. Velen nemen nieuws van anderen over.
Ik zie ook nergens iets van een oorzaak bij de NOS noch een rectificatie.
Waar zie jij die dan?
 
Waar zie jij die dan?
hmm, inderdaad niet te vinden. Alleen de passage van de vermeende doodsoorzaak is veranderd.
Er staat nu :"Meat Loaf overleed gisteren op 74-jarige leeftijd in het bijzijn van zijn vrouw Deborah. De doodsoorzaak is niet bekendgemaakt."
 
Ik had gezocht op het woord oorzaak maar zelfs dat kon ik gisteren niet vinden. Ze zullen het best aangepast hebben geloof ik graag. Ook het ANP (en daarmee ook NOS) nemen wel eens te snel iets over van anderen. Zoals meerdere media die fout wel eens maken, is al vaker gebeurt in het verleden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
R.I.P.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan