Amon-Cam

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

ruff rider

Ik heb vandaag in Antwerpen m'n cam van de Nokia 9500 laten ombouwen naar Amon-cam. Dit alles voor een zeer goede prijs, 1221.-Bf oftewel 66,-Fl. dit alles profesioneel gedaan en klaar terwijl ik wachte. Ik weet niet of ik hier het e-mail van deze hobbyist mag posten daarom verkrijgbaar via e-mail of PM

Greetz

Ruff Rider

 
Hi,

kan je mij even replyen waar je dat hebt laten doen aub ? want ik wil dit ook doen....

bedankt,

Stefaan

 
Voordat we er hier een bedelstaf topic van maken kan ik je vertellen dat je gerust het email adres van die hobbyist hier mag bekend maken. Tenminste..... MITS deze hobbyist dat zelf geen probleem vind en het ook daadwerkelijk een hobbyist betreft en dus geen commercieel adres is.

 
ik heb op 3 aug. mijn cam naar d*g*cr*ck in duisterland gestuurd en heb em nog steeds niet terug ze hebben wel 1week vakantie gehad. in een niewsbrief van V*s*D*ck stond dat ook zij ombouwen , maar als je doorklikt voor meer info kun je lezen dat ze het niet meer mogen i.v.m. licentie-rechten . de reeds toegestuurde cam's worden onbewerkt retour gestuurd.een ander duits cam reparatie-bedrijf adverteerd gewoon met ombouw naar speciaal-cam en oude eprom retour voor 40 DM

hoffentlich hab ich ein baldiges wiedersehen met mijn cam

gr trust

 
als je voor zondag nog geen bericht hebt laat het dan even weten. ik ga volgende week maandag voor mijn werk naar een eng land, en kom donderdag of vrijdag via munster wieder nach huis.

 
zo, mijn Nokia 9500 is vandaag omgebouwd...en het werkt perfect...

 
batyko. als jouw reply voor mij bedoeld is , zal ik er graag gebruik van maken . ik krijg nl een unheimisch gevoel zoals de zaken nu gaan.

gr. trust

 
Hier is het bewijs dat je niet zomaar je kostbare spulletjes moet opsturen naar een adres dat zich zomaar op het net plaatst. Wie weet hoeveel Cam modules ze zomaar hebben binnengehaald.

Scooby Doei

 
het probleem zat in 't feit dat ik de cam aangetekend verstuurd hebt , en op 't moment van aanbieden bij d*g*cr*ck , ze vakantie hadden. (was netjes geweest als ze dat op hun homepage vermeld hadden ) pakje dus terug naar 't postkantoor en briefje in de bus enz. enz. donderdag 30-8 pakje terug gekregen .

helaas met de mededeling dat versie 1.13F niet omgebouwd kan worden

 
1.13F kan niet opgebouwd worden???

was dit een 2.3b cam?

Grtz,

 
inderdaad Wimpie

SPA 0897 2.3b s/w 1.13f niks mis mee volgens mij.

ik heb na , mijn cam 4 weken te moeten missen , een behoorlijk vieze smaak in mijn mond van de fa dirtycrack

(vroeger noemden ze me Wimmie )

 
heb zojuist een voetje in mijn cam gesoldeerd en om te testen de orginele eprom erin gedaan. dat ging goed!

nu moet ik, om de nieuwe eprom te kunnen proggen, een verloopprintje maken. want ik heb een DIL voetje op de programmer. Weet iemand welke pinnen ik minimaal aan moet sluiten van dil naar plcc ?

gr trust

 
neem even contakt met ome willem op die heeft adapter printjes weet niet wat ze kosten maar werkt wel heel handig

 
met mijn jeugdig enthosiasme (bj '46) kon ik jullie berichten natuurlijk weer eens niet afwachten , en heb gisteravond toch nog maar alle 28 verbindingen gemaakt. als file gebruikte ik alsas 4.0. volgens de melding na het proggen was alles goed gegaan. en inderdaad kon ik de eprom ook weer uitlezen, dus eprom in de cam en vervolgens in de mm9500. helaas zwart beeld , alleen FTA was goed. dat ik op mijn kaart nog niet de 3 in1 file had staan zou de reden van zwart beeld kunnen zijn, dus keek ik in het cam menu bij info en daar stonden bovenaan enkel wat nulletjes geen tekst met bv amon. nu vraag ik me af of alsas 4.0 wel de juiste is , en zo niet welke moet ik dan hebben en waar vind ik die ? vragen vragen vragen .gelukkig heb ik nog een heel leeg weekend.

gr trust

 
dan heb je toch een foutje

bij ons was dat een soldeerprobleem van het voetje

waardoor de cam niet werd herkent om het voetje makkelijk te solderen kun je het beste de bodem eruitknippen en later het stukje er los in leggen anders valt de chip te diep

maar ja als dat het niet is kan er ook iets met de software zijn

alsas 4 werkt goed met een sa 0004 chip op de cam staat aan de buitenkant 2.3 denk ook aan de goede settings en eventueel aan gepatchte versie software voor de pcm pids maar eerst moet je cam worden herkent anders geen beeld

 
Als er in de cam-info niet "Amonx.x IRD SEC" staat als eerste lijn na DVB2000 maar zoals je schrijft enkel nullen is er iets mis met de cam. Probeer eens met de originele eeprom in het voetje. Als dit de zelfde melding geeft in de info is er vast iets mis met de solderingen.

Suc6

Ruff Rider

 
voor ruff rider :

in mijn posting van 27- 09 had ik al verteld dat ik de orginele eprom ook al in het voetje van de cam getest had , dan werkt alles en heb ik ook cam info.

gr trust

 
Misschen toch een andere Amon versie gebruiken. Ik weet dat er meerdere mensen problemen hadden met Amon 4.0

Nadat ze de 2.2 hadden geprogrameerd werkte alles perfect.

Verder ben ik benieuwd naar de info die de 4.0 geeft.

Zoals ruff ridder aangeeft kun je in het cam menu de caminfo opvragen.

Maar wat staat er dan exact bij het gebruik van 4.0 (Amon4.0 IRD SEC) of iets anders.

Wie wil dat eens controleren.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan