Amon-Cam

Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn alsas 4.0 cam info :

-©Dr. Overflow-

0000

0000

0000

00 00 00 00

ser:

nat:

EMM/ECM: 1FFF 1022

gr trust

 
@ Trust

Ik denk dat je 27c512 geen goed contact maakt in je voetje.

Ik heb het zelfde gehad.

Dit heb ik opgelost door de contacten van de prom een heel klein beetje naar buiten te drukken.

suc6.

gr Ghost.

 
@trust: Voor een nieuw vraag bij voorkeur een nieuw topic starten, anders raakt het overzicht kwijt.

 
Ja ok Trust dat staat er bij jou Cam info maar die doet het niet.

Mijn vraag was of er iemand is waar de 4.0 cam het wel doet en welke info er dan staat. Maar schijnbaar is er niemand die zijn cam met de Amon 4.0 heeft geprogrameerd.

Nog even iets rechtzetten ik gebruik geen Amon2.1 maar 2.2 versie.

Maar is hier niemand in dit topic die de 4.0 in zijn cam heeft en kan vertellen wat er bij de caminfo staat.

 
DVB2000

AllSas4 IRDETO

(prot(CA)type(C

50844328A080

5085A2000000000

50052383010602

En deze versie heeft problemen hier.

 
Ja ok dat is dus de versie die problemen geeft AllSas4 maar er is ook een Amon4 en dat is dus exact dezelfde dan de Amon2.2

De AllSas4 gaf hier ook problemen gebruik nu de Amon2.2 welke tot nog toe geen enkel probleem opleverde.

dvb2000 met ecm patch en een piccard2 geven mij op alle 3 irdeto,seca en viaccess geen enkel probleem.

Dus blijf ik er bij dat de Amon 2.2 nog steeds de beste is.

En wat en waarom men de 40 zou moeten gebruiken is mij nog steeds niet duidelijk geworden. Wie wel ??

 
niet zelf getest maar de AllSas4 zou ook met orginele irdeto kaarten goed werken.

maar ik denk dat iemand anders de 2.2 heeft aangepast zodat de orginele kaarten weer werkten maar daarbij misschien fouten heeft gemaakt waardoor de seca kanalen die naar key 0c zijn niet meer lopen, teminste denk ik dat het zo is, dat het aan de 0c key ligt maar dat zullen we vannacht wel zien als nl naar de 0c key gaat en ze ook uitvallen

groeten blokker

 
Maar ook mijn 1.2 en 1.6 kaart werkt uitstekend met de Amon2.2

 
als ik met progpromedit de string van alsas 4.0 uitlees kom ik nergens de tekst AMON tegen en die is toch echt nodig om in't cam menu de info weertegeven.

ik heb amon 2.1 en 2.2 gevonden. stonden op muurmans nokia pagina. als je die binnen haald heten ze ook alsas 2.1 en 2.2

daar staat echter wel in de string de tekst: AMON VIA IRDETO.

ik heb nog 2 lege eproms , dus vanavond weer werk.

gr trust

 
Gek, hier werkte 2.2 niet met mosc, en 4.0 wel. Vandaar dat die erin gegaan is. Nu problemen dus. Daarom zou het beter zijn een flashbare eeprommetje erin te zetten op een fvoetje. Dat scheelt heel wat werk.

Zijn er mensen die geen problemen met de 4.0 hebben???

 
2.2 werkt op Seca nog prima op alle kanalen.

2.2 werkt met MOSC alleen op Irdeto (Nl)

2.2 werkt niet met Mosc op Betacrypt (bijna Irdeto)

4.0 staat duidelijk in header en werkt bij al geruime tijd.

4.0 werkt op Seca prima behalve Spaanse en Franse Seca kan-.

4.0 werkt met alle MOSC's op Irdeto & Betacrypt.

Ook ik had in het begin geen header van cammodule, oplossing voetje of Eprom nogmaals nalopen op soldering (kwaliteit).

Wie weet blokker en/of ander oplossing om 4.0 niet na 10sec te laten uitvallen op Spaanse en Franse kanalen ?

 
2.2 werkt hier op Irdeto, Betacrypt, Seca en Viacces prima op alle kanalen uit binnen- en buitenland ook PPV.

Wat 4.0 betreft heb ik nog niet uitgeprobeerd maar als het zo is zoals Aviddv schrijft dat deze alleen maar werkt met seca en dan nog niet eens de Franse en Spaanse kanalen, vraag ik mij af waar deze versie dan voor ontworpen is.

Maar ik neem aan dat hier een vergissing word gemaakt en dat met Seca bedoeld word een bepaald soort kaart.

Vermoedelijk een goldwaver kaart. Al heb je daar ook weer verschillende soorten in.

 
Hallo NvBgm

Inderdaad werkt v2.2 perfect zoals ik boven heb omschreven met een fun 3 in 1.

V4.0 werkte tot voor enkele dagen terug ook perfect maar met de komst van de keywissels aan het einde van de maand zijn de 3 in 1 funfiles niet meer goed werkend voor de Seca kanalen.

De Seca kanalen freezen na zo'n 10sec. met v40. ( Seca v2.2 werken nog gewoon als een speer.)

V40 was ontworpen om alle Mosc-cards te laten werken indien de fun of Ds9 card niet wordt gebruikt.

Ergens op het net heb ik inmiddels begrepen dat de v40 een Studie versie ???????????? zou zijn. Raar, maar zeker is dat de datum op een of andere wijze de Seca spelbreker is binnen v40.

Een goede hex ter invulling van de datum kan volgens mij wonderen verrichten.

Er schijnt een soft op komst te zijn welke je cam kan proggen volgens info op het collega-board.

 
laten we niet alles door de war heen gooien en goed lezen wat er geschreven word

wat aviddv schrijft klopt in principe precies met de 2.2 geen beeld op betacrypt (dus de duitse kanalen) met een MOSC !!!! bij mij ook niet kan zijn dat het met een pickaart werkt maar dat heb ik niet geprobeerd.

vandaar dat de 2.2 waarschijnlijk door een duitser veranderd is om wel met mosc te werken en hij die versie de 4 genoemd heeft.

alleen heeft hij waarschijnlijk een bug gemaakt waardoor de seca kanalen niet meer werken na de keywissel van 0d naar 0c.

ook nl die vannacht pas over is gegaan werkt nu niet meer.

groeten blokker

 
bij lodewyckx bestel en op de cam gesoldeerd cam in de nokia werkt prima tenminste met de gw want ik ben nog op zoek naar de juist kaart en programmer dus met ds9 files moet ik nog effe wachten maar volgens mij zou dat ook geen probleem zijn

groetjes

 
Heb je met je GW-gold in combinatie met Amon v40 alle ned-kanalen, dus ook 16:9, discovey etc ?????

Zoja, deze laatst kanalen vallen niet na 10 sec in freeze ???

Ik ben benieuwd naar de situatie van vandaag, jouw leverancier lodewyckx heeft vandaag op het collegaboard gemeld dat hij met fun 3in1 en Ds9 ok freeze-beelden had bij alle echte seca-kanalen via Amon v40

 
@Blokker Als ik het dus goed begrijp zou dus de 4.0 alleen dan maar met de 0D key werken en niet met 0C en 0E ??

En de 2.2 werkt betacrypt (dus de duitse kanalen) 100% maar dan wel op een piccard. Een originele kaart heb ik niet meer dus kan ik die ook niet proberen.

Maar tot nog toe heb ik met mijn Silverkaartje (16F876 en 12C64) en in mijn cam Amon 2.2 en als Firmware DVB200 beta5 Dev3 met ECMpatch en natuurlijk een goede settingsfile op alle systemen en providers beeld.

En daar gaat het om..

 
Kun je dus 2 dingen doen; afwachten met de 40 wat er nog komt of terug naar de 2.2. Maar dan werkt MOSC niet meer ( bij mij tenminste, GW echter wel). Voor sommige mensen is dit belangrijk om bij keywissels niet zonder beeld te zitten . Voor hobbyisten niet natuurlijk

 
De allsas4 zal zoals hij nu is geen beeld geven op kanalen die key 0c gebruiken.

Volgende maand doet alles het dus gewoon weer.

 
nou ik heb net effe gekeken maar bij mij staat bij cam info alsas4.0 irdeto(ca)type9c 5084432.........en nog wat getalen en mij goldwaver doet het gewoon maar ik kan heelas nog niet zeggen of op sec of via probleemen heb want heb nog geen funcard

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan