Analoge zenders verdwenen na her-installatie draaibare schotel?

H

HurryBird

Na het installeren van een nieuwe draaibare installatie bij een kennis bleken er opeens twee ANALOGE zenders op de Telecom 2B op 5 gr West te missen. :sad: :(

Dit zijn:

-France 3 op 12732 V

-TF1 op 12690 V

Het enigste verschil ten opzichte van de OUDE installatie was het toepassen van een ALPS BSNE5 Twin LNB en een wat grotere schotel. Een TRIAX schotel van 1.10 mtr (als ik me niet vergis, type nr weet ik ff niet meer)

De schotel staat verder wel goed uitgericht (voor zover dat gaat zonder de professionel apparatuur) en geeft ook een goeie ontvangst op zowel de Horizontale en Verticaal gepolariseerde ANALOGE zenders in de lage en hoge band.

Mijn vraag is: Hoe kan het nou dat deze zenders nu opeens niet meer te ontvangen zijn?? :confused:

Volgens de lijsten komen deze zenders nog wel steeds voor op deze satelliet en aan de instellingen van de analoge ontvanger heb ik ook niks gewijzigd. De LO frequentie e.d. stond nog allemaal goed ingesteld.

Wie heeft een tipje, want ik zie ongetwijfeld iets over het hoofd.

:tong: Greetz HurryBird :tong:

 
Weet je zeker dat France 3 nog wel analoog uitzendt?

France 2 & 3 zitten tegenwoording ook digitaal op Astra

groeten

Skybobo :)

 
Hmm, 100% zeker weten doe ik het niet, maar volgens de site: http://www.lyngsat.com/tele2c.shtml zitten deze zenders nog wel op de Telecom 2C (ipv 2B).

Kheb de technische specificaties van de OUDE LNB nog even opgezocht voor de duidelijkheid:

10.75 ~ 11.80 GHZ Low Band

11.70 ~ 12.75 GHZ High Band

De LNB is van het merk MTI en het type is GP2353.

De specificaties van de NIEUWE LNB zijn:

10.70 ~ 12.75 GHZ, een universele LNBF dus.

Aangezien beide LNB's toch wel gelijk zijn moet ontvangst van deze zender toch wel kunnen??

Kan iemand die zijn analoge ontvanger nog aangesloten heeft dit misschien ook voor mij controleren? Kbezit zelf geen draaibare installatie.

@Skybobo, dat wist ik al, dat deze ook digitaal "verkrijgbaar" waren op de Astra, maar toch bedankt!

:tong: Greetz HurryBird :tong:

 
Is het ook zo dat de l.o. van de lnb's overeen komen?

Het kan zomaar zijn dat bij de ene de l.o. op 10.6 GHz en de andere op 10.75.

Freq. bereik is voor beide lnb's hetzelfde alleen mis je bij de 10.6 versie een klein stukje van de sat.band.

Je kunt dan de l.o. in je ontvanger bijstellen maar die heeft een beperkte afstem breedte (900-2150 MHz,kan per ontvanger verschillen) en zal dan net die 150 mhz missen waar die stations zich in bevinden.

Het is misschien ver gezocht maar het zou zomaar zo kunnen zijn.....

Succes!

 
alle twee zenders zijn nog steeds analoge aan wezig

zal toch nog wel een softwear instelingzijn die niet goed staat

 
@DRZ: Dan zal waarschijnlijk de LO van de oude LNB op 10.75000 liggen en de ALPS heeft een LO van 10.600 en het is al een niet al te nieuwe Analoge ontvanger meer (STRONG SRT 150) dus dit lijkt me wel waarschijnlijk. Kheb al de diverse mogelijkheden geprobeerd in het "on-screen" menu van de ontvanger (waaronder andere LO's) maar ook hier geen resultaat.

@Rienk: Hartelijk dank dat je het even voor me wilde opzoeken, weet ik weer zeker dat deze nog in de "lucht" zitten.

Kmoet dan toch maar eens op zoek naar een andere TWIN LNB. Iemand een ideetje toevallig?? ;)

:tong: Greetz HurryBird :tong:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan