antie viris

H

hatz

he he eindelijk tydt gemaakt en suse 10 op pc geinstaleert,
de pc een maxdata met 1gig procecor, maar het draait.

welke antie viris wordt hiervoor aanbevolen, er zijn verschillende mogelijkheden heb ik gezien.
wat moet ik nog meer installeren om een stabiel en goed werkent pctje te krijgen.

gr hatz,

Op Linux heb je eigenlijk geen antivirus nodig want het geeft zich zo goed als geen virussen voor Linux.
Doch het is me wel opgevallen dat sinds kort AVG ook een gratis virusscanner voor linux heeft. AVG is best goed als virusscanner dus als je er eentje wilt voor je linux zou ik die eens overwegen.

als het niet echt nodig is voor linux om antie viris te installeren dan doen we het maar niet,
gebruik hem toch alleen voor het sat gebeuren in kombie met dreambox,
altands dat is de bedoeling..

gr hatz,

de belangstelling voor de linux cursus valt mij wat tegen dacht dat de meeste toch wel een oud pc tje hebben staan voor experimentjes,
ik begin pas dus gaat de cursus nog verder bv voor het aansluiten op een sat ontvanger met instellingen voor een netwerk en een 0 modem verbinding.
enz ,enz,

Het is niet direct nodig een virus scanner onder linux aangezien ze daar niet zo aktief mee zijn om daar virussen voor te schrijven dood simpel omdat de meeste virus makers met Linux werken.

Zoals BT al vermelde AVG heeft nu een scanner voor linux maar ik dacht dat ook NOD32 sinds kort een scanner heeft voor Linux maar zag dit niet zo snel op de pagina staan ik heb al wel is gebruikt op een linux file server.

Oh dat kan goed kloppen, alleen is Nod32 niet gratis en gezien Linux toch niet echt met virusaanvallen te maken heeft is het dan een beetje onzin om te gaan betalen voor een virusscanner die niet voor je werkt.:)

Misschien wel leuk voor de toekomst. Nod32 is een hele goede! Toppertje.

Als je gaat netten, nooit als root inloggen.
En verder je firewall goed configureren.
Dat voorkomt al een hoop gedoe.
Grtz.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan