AP aansluiten aan Dreambox 500S

M

marcolory

Hallo,

Ik heb een dreambox 500S en HAD die netjes werkend op een AP van TP-Link.

Nu heb ik een extra dreambox gekocht om thuis intern te kunnen sharen.

Ik wilde de nieuwe box testen en sloot deze aan i.p.v. de bestaande box die ik al had. Blijkt dat de komplete verbinding via de AP is verdwenen! Kennelijk bij een onjuiste of niet geconfigureerde box gaan instellingen verloren.

Nu heb ik de box weer in het netwerk werkend maar alleen bekabeld.

De AP krijg ik niet werkend temeer omdat ik het IP-nummer van de AP niet meer kan vinden (had ik destijds aangepast omdat de standaardinstelling niet werkte) Ik moet n.l. de AP in de client-mode zien te krijgen waarin hij waarschijnlijk nu niet meer staat. Iemand een idee hoe ik (met Windows 7 !!)

het IP nummer van mijn AP kan vinden ???

Alvast hartelijk dank.

Marco

Da's eigenlijk meer een AP/Router vraag dan een Dreambox vraag maar oke.

Ik denk dat je het beste eens op de website van TP-Link kunt gaan snuffelen naar software. Bij ons staat een Linksys AP en daar is ook het ip van gewijzigd, maar Linksys heeft een tooltje waarmee je AP's in het netwerk kunt opsporen.

Misschien dat TP-Link ook een soortgelijk tooltje heeft of dat er een open source tool bestaat die met alle AP's of netwerkapparatuur werkt, dat weet ik niet.

Een andere optie is om de AP gewoon naar fabrieksinstellingen te resetten. Nadeel daarvan is dan wel dat je alle instellingen opnieuw zult moeten doen.

Hallo BT,

Bedankt voor je snelle reaktie.

Ik kan op de TP-link site geen tools vinden voor mijn probleem.

Stel dat ik mijn AP wil resetten middels de terugsteltoets op het apparaat.

Moet ik dan met een crosskabel de AP benaderen of met een gewone kabel ?

Bij reset zou de fabrieksingestelde IP weer 192.168.1.1 moeten zijn. De rest kom ik dan wel uit. Ik heb e.e.a. al geprobeerd maar krij nog steeds geen verbinding.

Moet ik dan met een crosskabel de AP benaderen of met een gewone kabel ?
Normaliter zou dat met een gewone kabel ook moeten kunnen, de meeste apparatuur is auto-sensing en accepteert dat. Mocht het niet werken kun je een crossover proberen.

Als het niet lukt, controleer dan de instellingen van je pc even en geef die tijdelijk zelf even in.

Ip adres 192.168.1.10

gateway 127.0.0.1

Naamserver 127.0.0.1

Je kunt ook 192.168.1.1 gebruiken bij naamserver en gateway maar dan moet je zeker weten dat die AP zich ook goed gereset heeft. Soms helpt het om het een tweede keer te doen.

Hallo BT.

Hard reset gedaan, nieuwe install en alles werkt weer... tot zover.

Nu komt het volgende: Ik heb een 2e DB gekocht om thuis te kunnen sharen.

Ik wil in de ene DB een C+ kaart en in de andere DB een MAXTV (Roemenie) kaart naar elkaar sharen. Ik weet een beetje van C en F lines maar niet

het fijne. Heb me rot gezocht in het forum maar zie niet de voor mij juiste info, vandaar hier de vraag:

Hoe zien de regels eruit in beide Dreamboxen (500S) ?

Heel mooi dat je netwerk probleem nu is opgelost.

Maar voor je nieuwe vraag moet je wel even een nieuw onderwerp starten.

Dit is een heel andere vraag over een heel ander onderwerp.

Afgezien van de kwestie in hoeverre dit binnen de regels valt, zou het ook een beetje een rommeltje worden als elk onderwerp van de hak op te tak gaat springen.

Andere gebruikers op zoek naar informatie gaan de draad anders helemaal kwijtraken.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan