ARION AF9400HDMI EPG probleem

Z

ziggyman

Enige tijd ben ik al in het bezit van deze ontvanger, hij heeft wel wat bugs, het is een cd ontvanger. Nu geeft hij na een uitval (wat hij wel vaker doet) geen info meer weer in het scherm (EPG info kort in beeld:) ook niet naar het binnenhalen van d EPG deze info geeft hij wel weer op de astra 23,5 een software update via ota lukt ook niet. Is er iemand die een software update heeft en mij kan uploaden? Of heeft d EPG op dit moment problemen. Het is wel een bugmachine, wie heeft hier ervaring mee? Kan namelijk niet vinden.

:[

 
Er is op dit moment geen nieuwe firmware voor. De laatste CDS firmware is van meer dan een jaar geleden.

Ondanks het feit dat het hier om een CDS goedgekeurde ontvanger gaat is de EPG niet de door CanalDigitaal gebruikte MHW EPG. Deze is simuleert in de firmware van de Arion 9400 HDMI. Het is zelfs nog onduidelijk of deze ontvanger daadwerkelijk goedgekeurd is door CanalDigitaal.

Het EPG probleem is in vele gevallen op te lossen door de ontvanger via de schakelaar op de achterzijde uit te zetten. Wacht dan 1 minuut en zet deze weer aan. Als je dan naar EPG gaat dan zal je nog steeds now/next programmainformatie vinden. Druk dan op de blauwe toets op de afstandbediening. Hij zal dan overschakelen naar Nederland 1, als hij niet op deze zender stond, en dan zal worden geprobeerd de uitgebreide EPG informatie van CanalDigitaal binnen te halen. In vele gevallen lukt dat nu probleemloos.

Mocht het dan nog niet lukken dan is de enige oplossing een volledige fabrieksreset uit te voeren. Je bent dan wel alle instellingen kwijt. Ook de timerinstellingen.

Via OTA hoef je voor deze ontvanger niets meer te verwachten. Ook niet voor de andere Arion modellen. Dat is allemaal voor de internationale versies. Het lijkt erop dat de Nederlandse importeur een beetje zijn handen van Arion heeft afgetrokken.

Maar het blijft een goede ontvanger. Ik heb hem zelf al langere tijd thuis staan. Alleen moet je hem regelmatig een fabriekreset geven. Er blijft nog redelijk wat vuil in zijn geheugen hangen die er soms op deze manier uitgehaald moet worden.

 
Ik heb alles gedaan zoals hierboven omschreven, maar helaas geen resultaat. Ik las in een ander forum dat de EPG update van CD mislukt was, is hier iets meer over bekend?

 
CDS heeft een nieuw soort EPG in gebruik genomen, naar verluidt in verband met HD content.

Hierdoor is er een extra PID (zeg maar een digitaal kanaal in de stream) bijgekomen.

Dat levert nogal wat problemen op, met name voor decoder modules.

Ik weet nog niet precies hoe de vork inde steel zit, maar het lijkt me dat dit ook jouw oorzaak is.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan