assembler/disassembler PIC

M

mmm

Hallo,

ik heb al wel een assembler voor de Funkaarten gezien. Dit bestaat ongetwijfeld ook voor PICkaarten. weet iemand hier iets meer van? Hoe zit het met disassemblers?

Ultraedit is ook niet altijd alles, want ik kan niet altijd alle strings onthouden :)

Groetjes,

 
Het ligt eraan wat je wilt doen.

Ik heb wel eens een setje (assembler/disassembler) gezien

bij die Italiaanse sit (digital freesat?)

Als je alleen eens die picfile door wilt kijken kan dit ook met ICPROG, jawel dat stukje programmeersoftware

Laad een picfile, klik op VIEW en dan op ASSEMBLER in plaats

van HEX VIEW...

successsssss

 
Hoi JW,

bedankt voor je reactie. Ik had al een link naar digitalfreesat maar had nog nooit de PICtools gedownload. Ik kan nu aan de slag.

Het idee is om meer inzicht in de programma's die de diverse soorten kaarten emuleren te krijgen. Volgens mij een hele zware kluif, maar wie weet.

Het moet nl. volgens mij mogelijk zijn om de programmaatjes van de funcard om te zetten voor de PICkaart, zolang het allemaal past.

Zo zijn er al files om Via en TVCABO (Hispasat, gecodeerd in Nagravision) voor de funcard te vinden, maar geen files voor de PICkaart.

Waarschijnlijk is het gewoon goedkoper om een funcard met programmer te kopen en de files van 't net te downloaden, dan al die tijd er in te steken, maar dat kan ik altijd nog doen als 't niet lukt (grote kans).

In de tussentijd ga ik toch wat meer snappen van die programmaatjes.

 
Kijk eens op de homepage van de makers van de pic processortjes, hier is (bijna) alles te vinden. ook bv de protocollen (I2C) om de externe eeprom te laten "babbelen" met de processor. http://www.microchip.com geloof ik.

de assembler is in elk geval zo te downloaden. verder zijn er pic project pagina's te over. snuffel hier ook eens rond. er zijn wel een paar meer toepassingen voor de procjes te verzinnen blijkt.

peter.

 
op mastercrd staat een visualbasicprogje, die je hex file omzet naar .asm

als je em niet kan vinden moet je het maar even laten weten, dan zoek ik em wel even voor je op.

groet,

C4

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan