Aston Crypt 1.07 Nieuwe model

L

loek2005

Hallo,

Pas bij de aanschaf van een Humax 5400 ook de module Aston 1.07 aangeschaft. Volgens de site van CardWriter, moet ( indien noodzakelijk) deze module een update krijgen.

Wie heeft al eerder met dit bijltje gehakt en hoe is dat uitgevallen??

Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie's.

Loek

Werkt goed,

helaas zendt Aston Frankrijk niet altijd de firmware via de satelliet uit (Astra), je schijnt hem dan ook via de Hotbird te kunnen pakken.

Heb update gedaan en werkt prima.

yubo vertel dan eens wat voor versie er dan nu opstaat.
dit kun jev zien als je in het menu staat van je cam.
mvg droopy

Hoi,

Er staat nu in het menu te lezen, dat dit een 1.03 zou zijn.
Ik heb geprobeerd om hem te upgraden via de ASTRA SATELLIET, maar dit lukte niet. Hij bleef halstarrig op 1.03 staan. Ik ga nu maar proberen dit zelfde te doen via de Hotbird.

Loek

Oh dan ben ik eens reuze benieuwd of het je lukt. Heb hier ook nog een ouwe 1.03 liggen.
Als die te upgraden zou zijn naar 1.07 zou dat toch wel weer mooi zijn dan.

Hoi Tiger,

Weet je wat nou zo raar is? Dat wanneer je een module 1.07 koopt, er een typeaanduiding 1.03 in staat. Wel geven ze er zelf bij aan, dat hij evt. geupgrade kan worden via de ASTRA of Hotbird. Maar we gaan het wel beleven joh. Als het zover is, laat ik het zeker weten.
Groeten

Loek

Ahum ...

Je haalt 2 zaken door elkaar.

Hardwareversie 1.07 is de nieuwste.

Softwareversie 1.03 is hetgeen er in de module zit en dit heeft niets te maken met de vroegere en oudere Aston modules.

De nieuwe 1.07 module kan gewoon een update over de satelliet krijgen via Astra en/of Hotbird al naar gelang de provider de firmware ter beschikking stelt.

De 1.07 versie is te herkennen aan het gewicht (veel lichter dan oude modellen), een groen LEDje aan de voorzijde dat oplicht indien er spanning op de module staat en de kaartlezer/module is aan de zijkanten open.

Een groen ledje heeft de 1.05 niet, maar die is ook aan de zijkant open hoor, als ik mijn kaart erin stop als ie niet in de ontvanger zit moet ik toch oppassen dat ie er aan de zijkant niet uit komt.:)

Vindt het overigens wel vreemd dat ze dan voor hardware en software versies dezelfde versienummers gaan gebruiken, dat is niet gebruikelijk.
Maarja, het kan allemaal. Wil echter nog niet zeggen dat het niet mogelijk zou zijn om te updaten.

De 1.03 kun je bijv. naar Conax of Cryptoworks omzetten, ben vergeten welke van de 2 het was.
De 1.05 kun je wijzigen naar irdeto 1.05 dus zou me ook niet verbazen als je een oudere module zou kunnen updaten naar 1.07.

de oude 1.05 (hardware) heeft net als alle andere oude modules welliswaar sleuven aan de zijkant maar is nog altijd aan de voor en achterkant verbonden.

de nieuwe 1.07 module heeft naast andere eigenschappen tevens het kenmerk dat de onderkant alleen aan de connectorzijde aan de bovenkant vast zit, aan de kaartlezerzijde hangt deze dus los.

Zo minder warmte en geen slijtage aan de contactpunten van de smartcard meer :)

Ja zieje... ik wist wel dat het een van beiden was.. crypto dus.
Thanks Droopy.

heb ik het nu niet verkeerd?
de allerlaatste 1.07 is dat die niet waar het logo opstaat mediaguard canal digitaal .
goedgekeurd door canaldigital.
deze is inderdaad veel dunner en minder van gewicht.

Wat heb je dan verkeerd? Volgens Yubo is de 1.07 ook lichter van gewicht (onder andere).

Op Aston 1.03 en 1.05 staat in elk geval geen C+ Logo want in die tijd waren die helemaal niet blij met Aston.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan