Aston module, kan er nog iets mee?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.853
Waarderingsscore
1.031
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Ik heb hier nog een Aston module, zat in mijn oude Nokia 9600 die de sloop in is gegaan, samen met nog twee Dreamboxen.
Zo te zien is het rev. 1.1.

Kan iemand hier nog iets mee? Of is dat ook eentje gewoon voor bij de sloop?
 
Sloop, binnenkort is het toch afgelopen met de getunnelde 0100 00006A en werkt alleen nagra en viaccess nog
 
Dus niemand die er nog iets mee zou willen of kunnen om te hobbyen?
In dat geval krijgt de vrouw weer een stukje extra aluminium, tenzij zich nog iemand meldt voor morgenavond. :)

Ik meende me trouwens te herinneren dat de Seca 2 kaarten alleen nog in de Aston 1.3 werkten en niet meer in de 1.1, maar kan me vergissen, is alweer een hele tijd geleden. Toch ontzettend veel plezier gehad van die 9600.
 
Ik vrees dat het schroot is. Zelf heb ik hier nog een berg Aston modules, en modules met zo'n tovenaartje er op en vele andere modules van diverse systemen.
...ook nog een hele berg CD kaarten.

Niet om een topic te kapen, maar kan de huidige CD kaart in een nagra of viacces module, of wellicht met oscam werken?
Pairing schijnt trouwens vreselijk simpel te zijn, van horen zeggen, maar nog niet geprobeerd,,
 
De kaart kan in Nagra modus draaien, dan ben je weer van die beperkingen af.

Ik persoonlijk vind het een beetje domme actie van M7 om 0100 volledig uit te schakelen maar aan de andere kant zal het ook wel wat schelen op het financiële vlak, ik neem aan dat ze gewoon licentiekosten moeten betalen voor ‘seca’
 
Weet jij ook toevallig hoe?
 
Ik kan de kaart in Nagra modus draaien (Generic) echter gebruikt CDS voor de nieuwe kanalen de zwaardere nuid, cwpk0 variant. Die informatie is encrypted en moet uit een M7 box gefutseld worden en is niet eenvoudig. De kans bestaat dat CDS bij de afschaffing van Seca direct alle kanalen van deze variant voorziet en de generieke modus dus niet meer werkt. Op *dit* moment werkt het standaard pakket en Film1 in ‘halve’ Nagra.

En stél we krijgen de kaart in full Nagra.. Hoe lang zal CDS deze kaarten überhaupt nog blijven gebruiken? Die zijn al 10+ jaar in gebruik! Een opvolger komt er niet, alleen de CI+ CAM803. Denk dat de gelukkigen die deze kaart in Full Nagra kunnen draaien daar niet erg lang van gaan genieten.

IMG-2275.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja, op zich kan dat met de ciplushelper , die plaatst de benodigde certificaten in /etc/ciplus/
Even googelen op ciplushelper enigma2 ….
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan