Astra 1 en hotbird instellen op Dreambox800HD PVR

B

bertvdveer

Heb deze week een nieuwe 800HD PVR aangeschaft.
Nu heb ik problemen om mijn enkele LNB met dubbele kop astra 1 en hotbird in te stellen in de ontvanger.
Heb de handleiding doorgelezen maar deze geeft aan dat ik bij tuner configuratie de modus op eenvoudig in moet stellen en dan modus DiSEqC A/B
poort a Astra en poort B hotbird.
Als ik dit doe heb ik wel de astra maar niet de hotbird.
Ik zal zeker iets fout doen maar kan het niet vinden.
Heb hiervoor een maxplus gebruikt met astra en hotbird en dat werkte perfect.
De instelling van mijn LNB heb ik niet veranderd. Astra staat in het midden en hotbird ernaast.
Help.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de instelling van de tuner configuratie moet zetten om zowel astra als hotbird te kunnen ontvangen.

Draai ze eens om (dus A Hotbird en B Astra).

(Eenvoudig en Disceq A/B is goed)

Goede zenderlijst in je ontvanger? Heb je afgestemd op FTA zender? Heb je wel signaal?

Heb ik geprobeerd maar dan heb ik helemaal geen ontvangst.
Ik heb ook de astra kop uit het midden gehaald en de hotbird in het midden gezet en daarop afgesteld, maar helpt ook niet.
Dus alles maar weer teruggezet en nu heb ik weer alleen de astra 1.
Ik overweeg nu om een motor aan te schaffen en dan van het probleem af te zijn, deze kan ik toch ook gebruiken met mijn dubbele kop?

Om beeld te krijgen moet je eerst zorgen dat de LNB's en je schotel goed zijn uitgericht.
Zorg dus eerst dat die dingen goed zijn en ga op zoek naar iemand die je daarmee fysiek kan helpen?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan