Astra 19,2 in West Turkije

zad75455

Jr. Member
Lid sinds
16 aug 2002
Berichten
111
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
74
Kent iemand de mogelijkheden voor de ontvangst van Astra 19.2 en 23.5 in het westen van Turkije rond Izmir?
Aan welke diameter schotel moet je dan daar denken. Volgens de footprint van Astra ziet het er niet goed uit.
Ook een linkje waar ik verder mee kom wordt gewaardeerd.

Groet,
Ben
 
Voor astra 19,2 heb je een schotel nodig van rond de 2 meter. Wil je nagenoeg altijd beeld hebben, dus ook bij zwaar weer (regen, onweer) dan raden we een 2,40m schotel aan. Voor 23,5 heb je een schotel nodig van rond de 3 meter.
 
Die 2.40m schotel heb je echt nodig voor RTL-4-5-7 e.d. Dus de NL'se zenders die op een zwakke transponder zitten. Voor b.v. Premiere volstaat een veel kleinere schotel.
 
Ik woon in Anamur, recht tegenover Cyprus als je in de atlas kijkt en kijk met een 120 cm. schotel en heb bijna altijd perfecte ontvangst.
Alleen bij zware regen af en toe een minuut of twintig uitval, maar dan ook van alle transponders.
Selamlar, Togan.
 
@Togan: je zult best beeld hebben, maar zoals bekend zitten de meeste NL zenders via 19,2E op de ASTRA 1G satelliet. Als je kijkt bij de officiele footprint van SES-Astra (bekijk hier) dan zie je dat de coverage (dekkingsgraad) van een 1.20m schotel bij lange na niet in de buurt van ?esme komt. Dat betekent dat je best met een 1.20m schotel beeld kunt hebben maar niet gegarandeerd. Geloof ons dat je minimaal een 2.40m schotel nodig hebt om ook bij regen e.d. beeld te hebben.
 
Hallo eendenteam,

Ik woon bijna 4 jaar in Turkije en kan je vertellen dat ik maar enkele dagen per jaar korte uitval heb wegens zware regen.
De andere dagen toaal geen probleem.
Heb ooit gelezen dat dit door een "lob" in de footprint komt.
Zo zou het ook mogelijk zijn om in Spanje de BBC te ontvangen.

MvG, Togan.
 
Dank voor jullie reacties!!
Aan het huis hangt op dit moment een schotel van ruim een meter en ik denk dat ik eerst maar eens even ga testen wat ik krijg, voor ik een nieuwe koop. We gaan er 24-4 weer heen en ik ga wel wat rommelen ;-))

Heeft iemand van jullie de uitricht gegevens (hellingshoek en graden)?

Groet,
Ben
 
Hallo,

Kijk?ns op www.satlex.de en klik op :AZ/EL Rechner, rechts in een lijstje.
Geef de juiste satelliet aan, rechts hiervan: Orbitalposition, (=Ost) je lengte en breedte graad, Stadt auswaehlen kun je dan vergeten, geef in het vakje daaronder het land aan: T?rkei (tr) en de grootte van je schotel, (ongeveer).
Als je dit gedaan hebt, klik op berechnen.
Let ook op de skewwaarde van de LNB, is in Turkije altijd de LNB iets rectsom draaien.
Hopelijk heb je hier iets aan.

Groet, Togan
 
En niet niet vergeten ff vrienden worden met die satboeren daar en je kan voor nopes kijken naar alle betaal zenders. het is maar een tip hoor:) Was laatst in Bodrum geweest zat er 1tje gewoon te kijken naar NL Film 1 met een Dreambox.
 
Merhaba Petersat,

Enig idee wat daar de oplossing voor is?
Ik kijk nu met een Aston-cam en org. CD card en heb het Settopbox pakket, op een Topfield TF4000PVR.
Ook heb ik nog een Hemco (=SAB) met EMU erin.
Daarmee heb ik nu alleen nog ORF uit Oostenrijk, maar dat is binnenkort ook gedaan.
De Franse zenders van TPS en Canal Sat, noppes.

Selamlar,

Togan.
 
FF met de locale satboer gaan babbelen, ik weet niet of het ok is als ik hier uitleg hoe het werkt.
A.s. donderdag ben ik weer daar voor een dag of 10 en ga ik wel even infomeren. Weet ik meer stuur ik je wel een pm.
Groet,
Ben
 
@zad75455: zie P.M.
 
zad75455;190296 zei:
FF met de locale satboer gaan babbelen, ik weet niet of het ok is als ik hier uitleg hoe het werkt.
A.s. donderdag ben ik weer daar voor een dag of 10 en ga ik wel even infomeren. Weet ik meer stuur ik je wel een pm.
Groet,
Ben

OK Ben,
Ik wacht dan op je PM.
Selamlar,
Togan.
 
eendenteam;190302 zei:
@zad75455: zie P.M.

Hallo eendenteam,
Heb net op je 2 PM?s gereageerd,
maar of ze zijn aangekomen bij jou??
Kreeg allerlei rare mededelingen van "Firefox",

Greetz,
Togan.
 
slm toganbey :biggrin:: alles ontvangen en ok
 
Hi Eendenteam,

Heb al veel gelezen over Dreambox, maar die 8000 laat nog al op zich wachten.
Lijkt me wel een goed merk met veel mogelijkheden.
Ja, 3 meter is erg groot en duur, er zou wel een nieuwe satelliet op die stek komen, met veel groter bereik,
maar dit pas volgend jaar.

Greetz,
Togan.
 
Er staat een nieuwe satelliet lancering geplanned voor dit jaar. De astra 1M en deze gaat de 1H vervangen. Naar verwachting heb je dan een kleine schotel nodig. TVvlaanderen zit al op een nieuwe satelliet en ontvangen wij, kreta, nu met 80 cm, voorheen 3 meter !
 
Hallo Frans,

Dat belooft nog wat.
Nu ontvang ik alle Nederlandse zenders met 120 cm. schotel en de footprint komt maar tot west Griekenland voor deze schotelmaat.
Alhoewel de Astra 1KR en 1L tot Antalya reiken, met de footprint voor 120 cm., ontvang ik daar ook niet alles van.
Maar wat gaat Can. Dig. doen?.
Ze zitten nu op zwakkere TP´s, want goedkoop, zullen ze nu de stap gaan maken naar duurder TP´s op de nieuwe 1M of net zo lang zoeken op oudere Astra´s om toch maar goedkoop te blijven?
Gelukkig heb ik qua Nederlandse en Duitse zenders, maar ook andere, weinig problemen.
Alleen bij zware regen is af en toe het beeld weg voor een minuut of twintig.
En dat komt weinig voor in dit klimaat.
Totaal heb ik zo´n 100 zenders op de Astra 1, maar de meeste winst haal ik toch uit de draaibare schotels.
Dat brengt het totaal nu op 1555 FTA zenders, van Brasil tot Vietnam en China / en van noord Europa tot ver in Afrika.
Bedankt voor je "post",

Greetz Togan.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan