Astra 23.5 Wel Regionaal, geen Ned1

D

Dosssie

LS,

ik zit in het zuiden van Itali?, ik heb een Skystar 2 HD USB receiver en een dreambox500+ (geen HD).
Op de computer voor de skystar gebruik ik ProgDVB
{BDA} TechniSat BDA Digital Tuner
met 1 LNB: 23.5 Astra 1E, 1G, 3A
LNB Settings:
Ku-band
Power: AAN
LOF1: 9750MHz
Switch: 10750MHz
LOF2: 10600MHz

Voor de Dreambox gebruik ik ook 1 LNB
(ik weet dat deze geen HD is, kan ik dan wel signaal (geen beeld) kunnen krijgen?)

verschillende schotels geprobeerd:
Triax 54cm,
Triax 70cm,
Triax (cloon denk ik) 88cm en
nog 1 van 100cm

Enkele LNB krijg ik op de astra 23.5 95% signaal en kan ik de regionale zenders vinden en kijken, als ik nu het signaal op transponder 11856 of 11739 ga kijken heb ik schommelend tussen de 70% en 90% maar geen lock en een heleboel BER

Op de site van Astra kom ik de footprint van de 3B tegen,
http://www.ses-astra.com/business/e...aphics/Footprint-Graphics-23-5-East/index.php ,
voor Italie zou ik dus met een 60cm schotel en een DUO LNB makkelijk de astra 3B te kunnen pakken waar de (meeste)nederlandse zenders zitten.

heeft er iemand een idee om toch goed het signaal te kunnen pakken op 23.5 op de transponders 11856 V of 11739 V?

Vast bedankt!
Dosssie
 
De Dreambox 500+ kun je vergeten die ziet geen DVB-S2 transponder je krijgt dus ook geen signaal.

Met de Skystar HD zou het moeten lukken vermoedelijk staan de instellingen verkeerd ik ben hier aan het testen geweest met DVB-Dream software en ik kon scannen pas nadat ik niet op QPSK ging staan maar de modulatie heb veranderd naar NBC-QPSK.
Dus ga naar handmatig zoeken en speel wat met de modulatie ik weet dat PROG-DVB ongeveer hetzelfde werkt als DVB-Dream.:)
 
de gratis versie van progdvb kan dvb-s2 niet scannen, wel de 25 euro betaal versie.

Kijk eens naar smartdvb of mytheatre.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan