Astra 3 ontvangen met Nokia 9200

T

The Bark

Dag allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum; Goed dat er zoiets bestaat, want via de winkel kom ik er niet uit. Misschien kunnen jullie mij uit de brand helpen?

Omdat mijn schotel volledig verroest was heb ik deze vervangen samen met de LNB. Als LNB heb ik maar direct een duo-LNB aangeschaft om zodoende de regionale zenders ook te kunnen ontvangen en hetgeen Astra 3 in de toekomst nog meer te bieden heeft.

Ik heb een Nokia Mediamaster 9200S, maar het lukt me (nog) niet om de Astra 3 kanalen te ontvangen.

Ik zie wel Hotbird, Astra 7 en zo en kan in het interactieve programma daarvoor kiezen, maar misschien heeft de ontvanger een software update nodig (geen idee HOE ik dat moet doen). Ik heb de ontvanger ooit eens laten updaten bij Kramer in Amsterdam, maar dat kostte me toen veel geld.

Hebben jullie ervaring hiermee? Kan deze ontvanger wel Astra 3 ontvangen?

Al vast bedankt voor jullie tips!

Groeten

Rob

 
Nou eerst welkom.

Misschien had het handiger geweest om even de software versie er bij te zetten.

Maar zo uit het hoofd de Astra 3 op 23.5 oost was toch eerst de Kopernicus misschien staat die in je menu en kun je die kiezen, let dan op de freqentie.

Dan heb ik even ergens anders gekeken en dit zou het ongeveer moeten zijn,

In menu-6 (Tuner) staat onderaan "A Diseqc:?

Standaard staat A Diseqc: 1 voor astra 19º

Zet nu voor 23.5º A Diseqc: 2

Dit moet je (als je het met de AB doet) voor elk 23.5º kanaal doen .

Maar je kunt het ook via de PC met DVBEdit doen .

Lukt het op deze manier niet dan wachten we op @Mas3 die is er beter in de Nokia thuis dan ik.

 
Hoi The Bark, welkom op Satellite Fun.

Het is inderdaad goed dat zoiets als dit bestaat, maar het is dan uiteraard wel de bedoeling dat we het ietwat overzichtelijk houden.:)

Lees dus a.u.b. de regels en probeer je vraag in de juiste sectie te zetten. Weet je die niet, zet dan de vraag in de beginners/algemeen sectie.

Voor eigen vragen druk je op "new thread" om een nieuwe vraag te plaatsen, je kunt namelijk niet je eigen vraag zomaar onder iemand anders zijn topic plaatsen dat werkt verwarrend, ook voor degenen die je helpen willen.

Ik heb een en ander nu voor je in de juiste sectie geplaatst. Is verder niet erg als je er volgende keer een beetje op wilt proberen te letten.;)

Voor de rest nogmaals welkom en succes met de oplossing van je probleem.

Het is inderdaad handig even te vermelden welke firmware je er nu in hebt zitten en eventueel welke versie indien je dat weet.

Ik weet niet wat je onder "veel geld" verstaat, maar deze ontvanger aanpassen kun je ook vrij eenvoudig zelf doen als eenmaal de juiste loader er in staat en dat zal inmiddels wel het geval zijn.

 
Hoi The Bark.

BT heeft helemaal gelijk, want ik zag gisteren de reactie van aart44 staan maar had toen ff geen tijd om te reageren, dus dacht ik doe ik straks wel ff.

Mooi dat ik je hele vraag niet meer kon vinden...

Als je een nokia 9200 hebt, dan kan het zijn dat je een originele nokia software erin hebt.

Dat is dan een niet filmnet of canal+ firmware, maar ook dat kan.

Verder zijn er heel veel alternatieve firmwares gebakken voor deze reeks ontvangers.

Die reeks bestaat uit de 9200, de 9500 en de 9600.

Die zijn allemaal redelijk gelijk.

De 9200 is een Irdeto ontvanger en niets meer.

De 9500 is dat ook en heeft een ingebouwd modem (de 9200 heeft daar een bijna vierkant afdekplaatje aan de achterkant).

De 9600 is een CI ontvanger die verder gelijk is aan zijn broertjes.

Dat betekent dat de firmwares voor de een ook werken op de ander, voorzover de spacifieke zaken niet aangesproken worden.

De meest bekende firmware is dr.Overflow's DVB2000 (vooraf gegaan door DVB98).

Aart44 is bij zijn antwoord eigenlijk ook daarvan uitgegaan, gezien de vermelding van DVBedit ; een handig tooltje voor DVB2000.

Een goed antwoord op je vraag kan dus pas gegeven worden als je kunt vertellen welke firmware er op je 9200 staat.

(druk es voor de gein 2x op de blauwe knop...)

Kijk es wat je allemaal op het schermpje achter het front van je ontvanger voorbij ziet komen als je de stekker erin stopt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan