astra & hotbird uitlijn vraag

C

chollie

hallo, ik zal wel niet de eerste zijn die deze vraag stelt maar ik heb het volgende probleem,

ik ben in het bezit van een pioneer seca doos,

nu heb ik vandaag een 2e lnb,houder en een switch gekocht,

nu las ik in de faq dat je op de hotbird moet uitrichten en dan heb je automatisch ook astra,

dit lukte niet echt toen ben ik op de astra gaan uitrichten daar heb ik weer beeld maar niet op de hotbird,dit zou toch ook moeten werken?

ik bedoel maakt het iets uit waarop je uitlijnt?

als ik op hotbird uitricht dan blijft mijn balk in het rood

ik hoop dat het een beetje duidelijk overkomt en dat er toch nog iemand is de de moeite wil nemen om mij te helpen,

specs:

pioneer dbs-s100nl2

2 unknown lnb,s (0.7)dubbele houder(6graden)

een diseqswitch 2 in 1 uit

nu met dubbele houder perfect beeld op astra,geen hotbird

Satelliet : astra

-Schotelnummer : 1

-Band : KU

-Frequentie : 12515

-LO LNB : 10600

-Polarisatie :horizontaal

-Schakeling (22KHz) : Ja

Satelliet : OVERIGE

-Schotelnummer : 2

-Band : KU

-Frequentie : 11766

-LO LNB : 10600

-Polarisatie : Verticaal

-Schakeling (22KHz) : Nee

bij voorbaat dank,

Alex

 
Als ik de settings eens bekijk valt me op dat je voor de astra hoge band 22 khz aan zet en bij hotbird uit. Probeer dat eens, dus bij sat 2 ook 22 khz aan.....

suc6 jantje

 
de kop in het midden van de schotel is voor de hotb

als je ACHTER de schotel staat) en uitrichten op hotb .dan moet de kop voor astra

RECHTS van uit het midden staan en de 22 kh altijd aan

gr prutserjo

 
inderdaad JANTJE heeft gelijk allebij de 22khz moeten aanstaan anders vind je hotbird wel maar schakelt je diseq

niet om naar hotbird.

suc6

 
Die 22 Khz heeft je switch niet nodig om te schakelen maar die wordt door je lnb gebruikt om te schakelen tussen de lage en hoge band als jij 22 Khz uit zet en een lo van 10600 invult in de lijst klopt de frequentie niet en zal hij altijd signaal nul aangeven......

suc6 Jantje

 
Als het helemaal niet wil lukken, gewoon je Astra LNB even afplakken met alufoli dat werkt bij mij ook het beste

Skybobo:)

 
bedankt voor de reply's(sorry voor de late reply van mijn kant)

inmiddels werkt alles naar behoren maar die 22 staat wel uit voor de hb en ja folie werkt lekker als je moet filteren,,

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan