Astra en Hotbird

M

marc28

Hello...ik heb een vraagje...

Ik heb eindelijk een Humax 5400 aangeschaft,en een triax 78 cm,2 lnb's.

Nu wil ik graag de astra en hotbird ontvangen, maar ik krijg wel de astra maar niet de hotbird?

als je naar de voorkant van de schotel kijkt zit rechts de lnb voor de astra en links de lnb voor de hotbird, ik weet niet of daar ook verschil in zit? dat graden gedoe snap ik helemaal, maar als ik de schotel draai (van achter gezien) naar rechts valt het beeld van de astra weg en komt dan weer terug.?

En wat zouden de instellingen moeten zijn voor de ontvanger wel/niet 12v,enz. ??

als iemand mij hiermee zou kunnen helpen heel graaaaaag....

 
Als het beeld wegvalt en weer terug komt lijkt het me dat je de lnb's te dicht bij elkaar hebt staan.

Doe het als volgt.

Als je van de achterkant van de schotel kijkt (vanaf nu moet je daar van uit gaan).

Laat de kabel aan de rechter lnb dan vast, en maak die van de linker lnb (altijd van achteren gezien dus) los.

Zoek nu de Astra.

Als je deze gevonden hebt, dan maak je de kabel van de rechter lnb los en maakt die van de linker vast.

Nu moet je met de lnb gaan schuiven totdat je de Hotbird gevonden hebt.

Als je dat pertinent niet lukt, dan moet je de schotel waarschijnlijk ietsje naar rechts draaien.

Dit wil echter ook zeggen dat je dan op Astra ook even een stukje met de LNB moet schuiven.

Zonder een metertje is dit op digitaal vrijwel niet te doen, maar het is wel mogelijk met een paar uurtjes geduld.

Het is dus echt een kwestie van een beetje schipperen met de posities tussen beide lnb's en de schotel.

Ik zou iemand met een metertje vragen je te helpen.

 
Nou hier kan ik een paar uurtjes mee verder...hahahahaha...

Ik heb ook nog een phil. 5618 staan zou het hiermee makelijker gaan...???? met de s-meter...????

alleen kun je dat schuiven met de lnb's iets verder uitleggen....ik kan ze naar links en rechts draaien...???

dat schuiven snap ik niet helemaal......

alvast bedankt .....

 
Ik denk dat je fout zit.

Ik heb ook een opstlelling met lnb's.

Bij mij zit de hotbird rechts als je voor de schotel en de astra aan de linkerzijde off focus. Schotel afstellen op de hotbird en normalerwijze op astra dan ook goed beeld.

stefke.

 
Nou sterker nog.....ik heb dus de kabel's omgedraait...

Dus als ik achter de schotel sta...heb ik nu rechts Astra en links de Hotbird...nu werkt het....ik heb 1in 2 keer de schotel goed erop gezet....is dat mazzel of niet...???

 
Ik heb ongeveer de zelfde opstelling als je marc en heb het als volgt gedaan:

eerst heb ik de schotel met lnb 1 op hotbird uitgericht, toen deze goed was heb ik de multifeed houder er aan gezet en lnb2 erin, een beetje schuiven er mee en ik had beeld,

dit was voor mij nog geen 20 min werk, (alleen het uitrichten dan, niet het installeren van de gehele schotel en zoeken naar gereedschap en verlengkabels)

alles uitgericht m.b.v een analoge sat ontvanger en een tv, (ja ik heb alles mee naar buiten gesleept om zo te kunnen draaien en kijken of het goed gaat, niet in de volle zon want dan kan je niet goed op de tv buiten kijken).

als je nog instellingen moet weten dan hoor/lees ik het wel.

marcel

 
Nou dan klopt het toch wat ik zei?

Als je -achter- de achotel staat, heb je astra rechts en hotbird links.

Sta je voor de schotel is het inderdaad andersom Stefke.:)

 
Ja dat klopt...en ik had mazzel dat de schotel al goed hing...

maar bedankt voor de uitleg.....

Greetings Marc..

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan