Astra/Hotbird

P

Pinkeltje

Fijne Mensen,

Ik heb sinds kort een schotel met een dubbele lnb (brainwave) en de schotel is 88 cm. Aan de lnb zit maar een aansluiting voor coax. Ontvangst van de Astra is top, maar ik heb geen idee hoe ik de Hotbird moeten ontvangen, dat moet met een dubbele lnb te doen zijn zonder de schotel te verzetten.

Please kan iemand mij in ieder geval op gang helpen, ik heb iets gehoord over frequenties???

Groetjes,

Pinkeltje

 
Er moet toch in de gebruiksaanwijzing wel iets staan over switchen? Om HB te ontvangen moet je namelijk wel omschakelen van de ene naar de andere LNB.

 
pinkeltje het toverwoord is diseqc . moet je instellen in je ontvanger.wat voor een heb je ?

gr trust

 
Een gebruiksaanwijzing zat er niet bij, alleen bij de decoder zat een gebruiksaanwijzing. De decoder is de Philips dsx6073, wat is trouwens disecq, zoals gezegd ik ben nieuw in deze. Ik heb overigens maar een lnb met twee koppen en een coax aansluiting, dus volgens mij zit de switch ingebouwd

Hopend gauw een sluitend antwoord te vinden groet ik.

Pinkeltje

 
ik heb zelf een dbox en ken die philips niet.

diseqc is een standaard protokol om een lnb switch ( extern of ingebouwd in de lnb ) te laten schakelen , ook kun je er een positioner ( motor om je schotel te draaien ) mee aan sturen.

het zijn pulsen die door de coaxkabel naar je schotel gaan.

instellen moet je dat in het menu van de decoder, er staat vast wel iets over LNB 1 en 2 of LNB A en B.

gr trust

 
Ondertussen ben ik eruit, ik heb een philips receiver en die ondersteund de dubbele lnb niet. sniff sniff

Maar bedankt voor de reacties, dan moet ik het voorlopig maar bij de astra houden.

Groetjes,

Pinkeltje

 
Of met een coaxrelais.

Moet de ontvanger wel over een 12V aansluiting beschikken.

 
Hoi,

Je kunt ook een losse Diseqc generator gebruiken.

Dit kastje komt dan tussen je ontvanger en de coaxkabel en hiermee kun je dan toch je LNB omschakelen.

Je schakeld om door op een los draadje 12v te zetten.

( Geen spanning = Astra / Wel spanning = Hotbird)

De 12v kun je uit de scartplug halen, pootje 8

De kosten van een dergelijk kastje zijn ongeveer FL 50,-

Zeker een aanrader, gezien het aantal, toch leuke kanalen, op HotBird.....

Groetjes,

Erik.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan