astra ontvangst griekenland

P

petertje

een beginnersvraag.

Ik weet dat het buiten de footprint ligt, maar zou het mogelijk zijn met een grote schotel astra op de griekse eilanden te ontvangen ?

Zoja, hoe groot zou de schotel dan moeten zijn ??

Waarom deze vraag, ik heb kennissen die zijn geemigreerd, en mij deze vraag stelde. Het zou voor mij een mooi excuus zijn om er eens een kijkje te gaan nemen.

Peter.

 
@petertje,

Poeh...dat zal dan toch echt een serieuze wok moeten worden wil dat gaan lukken (ALS het kan). ASTRA 2A en 2B gaat goed met een diameter van 1.80...voor 1G/H heb je al dik 2m nodig...voor de overige zie ik het niet meer gebeuren.

 
Het gaat helaas natuurlijk weer om de astra 1 satelietten op 19.2, met name de nederlandse stations. heb nog een 3 meter prime focus in m'n achtertuin liggen, maar die neem je niet zomaar mee 't vliegtuig in.

ik weet niet of er iemand ervaring heeft met dit soort "gekke" gebieden. Moskou zou ook buiten de footprint van astra 1 moeten liggen, maar hier ken ik wel iemand die met een 1.80m prime focus, en een gewone huis tuin en keuken uni lnb de nl. stations "otje pietje" ontvangen kan (Althans dat zeg'tie zelf).

Peter.

 
ik weet niet hoe het op de eilanden is maarin noord griekenland (ligt ook buiten de foodprint) ontvang ik de nl kanalen met een 55 cm schoteltje net maar met wat blokken in beeld, met een 85 cm is het perfect, maar de eilanden liggen veel zuidelijker. geloof dat het in athene met een 1.20 nog goed gaat

groeten blokker

 
even gebeld waar ze nu eigenlijk zijn neergestreken. da's mooi dat het in athene nog lukt, maar deze mensen zitten op Karpatos (ten oosten van Kreta). Gek veel beroerder kan je volgens mij niet zitten voor ontvangst van astra 1. Ik denk dat dat niet gaat lukkos. gratis vakantie naar de klotos. erg jammeros.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan