Audio vraagje

jack

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
7.225
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
63
Ik krijg vandaag een dream 500HD in mijn bezit voor mijn vader.

Maar nu zie ik dat er volgens mij geen tulp aansluitingen op zitten voor de audio, ik had hem namelijk ook graag aangesloten op een hifi set zodat mijn vader dan naar de radio zenders kan luisteren via de versterker van zijn audio toren.

Weet iemand nog een oplossing hoe ik dit nu nog kan realiseren.

bedankt maar weer.
 
Als de TV middels HDMI is aangesloten dan kan je een scartaansluiting aanschaffen met een verloop naar tulipstekkers. Kosten zijn dan zo'n 5.- to 15.- Euro.
Google maar op eens 'SCART KABEL, TULP AUDIO'. Zo niet en wil je dus een verloop van HDMI naar audio dan is dit erg kostbaar wat ik zo gelezen heb..

Grt. Parabolica.
 
Ja klopt tv word met HDMI kabel aangesloten, dus dan kan ik de tv scart aansluiting gebruiken om die dan op de versterker aan te sluiten.

bedankt voor je antwoord :)
 
Ja Jack, dit is de meest voor de hand liggende oplossing. Nu kan jouw vader weer knallen over de verstekker :)

Grt Parabolica.
 
Let er wel even op dat je de verloop kunt schakelen tussen in en out, anders heb je kans dat het niet werkt.
 
heeft die HIFI set geen optische ingang Audio?

Zo ja dan even bij de Gamma een kabeltje halen voor 7 euro nog wat
 
tulpje tussen TV en audioset
 
gebruik de digitale audio uitgang (spdif) want je gaat toch geen digitaal geluid middels een scart of zo naar analoog om zetten
 
@Gallia, met jouw oplossing moet de TV altijd aan staan als je naar de radiozenders via de Dream wilt luisteren. Met gebruik van de audio aansluiting direkt van de Dreambox is het overbodig om de TV aan te zetten.

@Eendenteam : Werkt digitaal (spidf) ook op een radio die anoloog is? Ik weet het eerlijk gezegt niet?
Ik weet niet of de radio van de vader van Jack hypermodern is?
 
De glasvezelkabel of optische kabel (spdif) moet wel in de versterker geplaatst worden niet in de radio of het moet een radio/versterker zijn.

Als je een lijstje maakt met favorieten dan hoef je tv niet speciaal aan te staan. je kan dan gewoon zappen in de favorieten.

Suc6.
 
ja dat klopt nummer10, net even gekeken en er zit een s/pdif aansluiting op die dream500HD maar dan moet die naar mijn versterker toe en daar zitten alleen maar tulp en scart aansluitingen, weet niet of er dat soort kabeltjes bestaan maar ga straks wel even kijken.
 
Tijd voor een nieuwe versterker met digitale en optische inputs.

Tuner gedeelte is niet nodig dar heb je de dreambox voor
 
als het trouwens gaat om het geluid van de tv via de versterker te laten gaan dan heb je nog het probleem dat je het geluid dan eerder hoort als het bijbehorende beeld. dan moet het geluid eigelijk via de tv komen.
gr blokker
 
Nee het gaat erom dat hij overdag naar de radio kan luisteren via satelliet, heb er nu gewoon een scart in zitten van Dreambox naar versterker, het verschil hoor je toch niet echt.

Tv zit gewoon met HDMI kabel naar Dreambox..
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan