autoreboot DM500HD

rocade

New Member
Lid sinds
25 jul 2010
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
57
Hallo,

Onderstaand script kwam ik op internet tegen voor het autorebooten van de dreambox.
Nu heb ik een paar vragen.
1. kan ik deze gebruiken voor een 500HD met cccam 2.2.1. en OpenPli
2. waar staat de map script? niet in /var/script of moet ik deze map zelf aanmaken.

De reden is dat mijn box om de x tijd vast loopt en geen beeld meer geeft, als ik hem dan reboot werkt het weer, nu wil ik hem automatisch laten rebooten ook ivm vacanties ed.
Het werkt ook als ik de clients blokkeer (port forwarding eruit)
Of is hier iets anders aan de hand??

Add as file reboot_timer.sh in map /var/script (chmod 755!!)

#!/bin/sh

strHour="04"
strMin="00"

while true
do
DateSTR=`date +%H%M%S`
#echo "$DateSTR"
if [ "$DateSTR" -ge "$strHour$strMin"00 ] && [ "$DateSTR" -le "$strHour$strMin"10 ]; then
echo "its time to reboot"
#shutdown -r now
reboot
exit 0
else
#echo "do sleeping"
sleep 8
fi
done
 
Tracht eerst de reden van het "vastlopen" te vinden.
Mogelijk is je CCcam dan niet meer actief, hetgeen je kunt zien door in telnet in te tikken: ps

dan kijken of CCcam er nog bij staat, zo ja dan is die actief; zo nee dan is CCcam gestopt.
Is CCcam gestopt probeer dan in telnet CCcam handmatig te starten. Je moet dan wel weten waar CCcam staat (/etc of /var/etc) en hoe het bestand heet.

Wij hebben hier een CCcam restart script dat controleert om de x tijd of CCcam nog actief is en zo ja dan gebeurt er niets en zo nee dan wordt CCcam opnieuw gestart. Dit script wordt via een cronjob op onze ontvangers uitgevoerd en de tijd (om de hoeveel seconden/minuten er gecheckt moet worden)kun je dus zelf instellen
 
Als cccam vast loopt kan ik via DCC er niet meer in pas als ik de internetverbinding eruit haal krijg ik weer contact.
Ik denk dat het vastlopen te maken heeft met slechte peers, nu wil ik het oplossen door een firewall te installeren en alleen de mij bekende ip adressen door te laten.
Ik heb wel een log warnings regel in mijn cccam.cfg staan die veel meldingen geeft al hij is vastgelopen met "failed login IP xxx.xxx.xxx.xxx"
als ik dan de clients blokkeer is er geen probleem meer. Dus ik vermoed dat er mensen bij mij proberen in te loggen die niet bij mij in de lijst voorkomen.

Wat ik ook heb gelezen is dat cccam eens in de zoveel gereset meot worden om de "buffer" die vol zou zijn te legen om cccam stabiel te houden. daarvoor zou het bovenstaande script zijn...

Mvg Robert
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan