Avast

Tsja, gratis bestaat niet meer op internet…. Ik heb ook geen enkele virusscanner meer (vertraagt alleen maar). Daarentegen een dikke hardware Netscreen firewall en IGMP sniffer…. Werkt prima voor mijn tablets (PC heb ik al 11 jaar niet meer in gebruik)
 
Avast heeft overigens ook Avira overgenomen, dat even terzijde.

een dikke hardware Netscreen firewall en IGMP sniffer…
Leuk maar daar hou je geen malware mee tegen, daar is toch een scanner voor nodig. Kan best dat je misschien 10 jaar niets merkt, maar het hoeft ook maar 1x mis te gaan.
Echter als je geen PC gebruikt zal het meevallen want voor tablets is er alleen hier en daar wat Android malware dus als je een beetje oplet met de apps die je installeert kan dat weinig kwaad.
Tablets is toch wel een ander verhaal.

Tsja, gratis bestaat niet meer op internet….
Gratis op internet.... is maar hoe je het bekijkt. Er is nog wel gratis maar je "betaald" dan weer door reclame te zien. Punt is dat Avast net zo goed een betaalde versie heeft, dus het heeft hier niet met gratis of niet gratis te maken.
Ik ken er zat die een betaalde Avast of Avira hebben. Daarnaast doen gratis virusscanners niet onder voor de betaalde versies als het om bescherming gaat.

Ik heb zelf al enige tijd Windows Defender in gebruik van W10 zelf. Die ligt nu al langere tijd kwalitatief gelijkwaardig met andere scanners en is ook gratis, echt gratis want geen reclame van MS. Dus het bestaat nog wel.
En voor een PC of Laptop is dat prima.
 
Ik heb me er even in verdiept, en het gaat ook om de betaalde versie, maar niet alleen om de losse virusscanner. Het bedrijf waar Avast dit mee deed is in 2020 gestopt.
Het gaat niet om de scanner, maar het klikgedrag wat verkocht werd zat hem met name in de browser extensie en dus ook in AVG.
Avast Online Security, AVG Online Security, Avast Secure Browser, AVG Online Security extensie en de AVG Secure Browser.

Er is een rechtszaak tegen Avast gestart waarbij men denk dat elke gebruiker tussen de 800 en 1100 euro kan krijgen. Dit is een no-cure no-pay rechtszaak en men kan zich volgens mij nog opgeven.
Kijk hier voor meer info.
 
Ik gebruik 10 jaar Avira... dus zullen mijn gegevens ook wel ergens rondzwerven.... Hopelijk zijn zij niet erg geschrokken van mijn surfgedrag ;)
 
Die van CUIC.EU waren erg onduidelijk v.w.b. voorwaarden om mee te doen aan die rechtszaak.
Het gaat niet alleen om de browsers en de browser extensies, het gaat volgens hun ook over de gewone virusscanner.
Vind ik zelf beetje vaag, want het zal eerder een browser of browser extensie zijn die je bezoek en klikgedrag bij gaat houden dan een virusscanner zelf. Maar goed, zo werd dat verteld.

Ik gebruik 10 jaar Avira...
Wie weet. Avira is niet van Avast. Avira is overgenomen door Norton, die houden wellicht geen surfgedrag bij.
AVG is wel onderdeel van Avast, en AVG begint ook met een A. :biggrin:
 
Avast heeft overigens ook Avira overgenomen, dat even terzijde.
Eh, heeft Avast Avira overgenomen of Norton? Ik dacht trouwens dat Norton al lang ter ziele was...
(edit:) dat was McAfee, wat Microsoft weer heeft overgenomen..
 
Eh, heeft Avast Avira overgenomen of Norton?
Avast heeft AVG overgenomen en Avira is door Norton overgenomen. ;)
Norton ter ziele? Nee die bestaan nog steeds, en McAfee is niet door MIcrosoft overgenomen maar door een investeringsmaatschappij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan