Avi/Divx Streamen vanaf je pc met VLC

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
929
Punten
113
Leeftijd
75
zoals ik het gedaan heb op DM 500 met Gemini 4.1

Installeer via de plugins van gemini 4.1 de VLC frontend plugin
Ga via FTP programma naar de dreambox en ga naar map var\tuxbox\config
Zoek daar file vlcf_original.xml op
Transfereer deze naar je HD
Open deze file met wordpad en bewerk hem

Vul in het ipadres van de PC en de drive-map waar je de avi files hebt
Onderstaand voorbeeld

<server name="set1" ip="192.168.1.34" webif-port="8080" stream-port="9090" user="admin" pass="admin" /> <!-- you can use max 4 server and config sets -->

<config name="set1" startdir="f:/movie" cddrive="j:" />

Daarna saven onder vlcf.xml en deze file via FTP in je dreambox zetten onder var\tuxbox\config

Op je PC installeer je de VLC (086c de laatste versie) Let op bij installatie alle vinkjes aanvullen zoals Mozilla plugin, delete preferences en cache etc.

Na installatie open je settings -->add Interface-->WEB interface en laat VLC open staan *(dit moet je steeds uitvoeren bij opstarten VLC)

Dan ga je naar je dreambox ga naar plugins en klik op VLC frontend

Als het goed is zie je onder files of meteen de bewuste avi file die je op je HD hebt staan.(in de map f:\movie van bovenstaand voorbeeld

Kies het bestand en dan streamed de avi file via je PC naar de Dreambox en uiteindelijk op de TV.

Succes

Graag respons met resultaten

Momenteel heb ik een klein probleempje met VLC.
De versie die ik nu gebruik is vlc-0.8.6i-win32, dan werkt het en kan ik via de dreambox Films op mijn PC kiezen, moet wel op webinterface gezet zijn.
Maar als ik op mijn PC versie vlc-0.9.4-win32 gebruik en zet die ook op webinterface dan werkt het niet meer.

Is er iets wat ik vergeten ben of zie ik iets over het hoofd.

Met de 7020 hier precies hetzelfde. Zelfs met de webinterface werkt het (nog) niet bij mij. Plak ik dit "http://Dreamip/video.m3u" in VLC media/netwerk openen dan kan ik wel streamen op de PC. Alleen bestanden van de HD op de Dreambox kan ik nog niet benaderen.

Grt. Parabolica

klopt het beeld blijft zwart met die laatste versie VLC

0.84a werkt nog het prettigst

Ik heb de nieuwste nog niet geprobeerd, op dit moment werk ik met versie 0.86c.

Heb de 8.6 weer geinstallerd, en alles werkt weer prima.

Zal het maar bij deze houden, dus voor mij geen updates van VLC meer.

Ik zag dat het bestand vlcfl.xml een andere header heeft gekregen.
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>
<?xml-stylesheet type="text/xsl" href="/XSLMPSettings.xsl"?>

Voorheen kon je het gewoon met explorere openen.

Nu komt deze melding van Exporer: "Kan de opgegeven bron niet vinden. Fout bij het verwerken van bron file:///C:/XSLMPSettings.xsl."

Dit verklaard misschien waarom het een en ander niet werkt met VLC en de webinterface.
Ik kan het nu even niet testen maar ga daar later wel even mee aan de slag door even de header van het VLCFL.xml bestand aan te passen naar een XML i.p.v. XSL.

Grt. Parabolica.

Ik werk helemaal niet met de web-interface.
Maar het klopt wel wat je schrijft, er staat nu XSLMPSettings.xsl in de header.
Doch zoals gezegd geen problemen met die 0.8.6.c versie (zonder webinterface).

Black Tiger;195108 zei:
Ik werk helemaal niet met de web-interface.

Zo af en toe zit je wat te spelen en als iets niet werkt wil je ook weten waarom niet :)

Black Tiger;195108 zei:
Maar het klopt wel wat je schrijft, er staat nu XSLMPSettings.xsl in de header.
Doch zoals gezegd geen problemen met die 0.8.6.c versie (zonder webinterface).

Ik heb er dit van gemaakt : <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>
<?xml-stylesheet type="text/XMl" href="/XMLMPSettings.xml"?>

Inmiddels getest maar zonder resultaat. Dus het zit toch wat dieper :(
Teruggaan is naar 0.8.6.c ook zonde want zo is er nooit voortuitgang. LOL.

Grt. Parabolica.

parabolica zei:
Zo af en toe zit je wat te spelen en als iets niet werkt wil je ook weten waarom niet :)
Ahja, klopt, maar ik dacht dat je standaard op die manier zat te kijken of wilde kijken, vandaar dat ik het aankaartte.;)

Ik heb er dit van gemaakt : <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>
<?xml-stylesheet type="text/XMl" href="/XMLMPSettings.xml"?>
Ik blijf benieuwd naar je testen. Maar ik mag dus aannemen dat je denkt dat deze wijziging er wellicht mee te maken heeft dat e.e.a. niet meer werkt met de nieuwste versie van VLC?

Dat zou misschien best eens kunnen. Het zou in elk geval een stuk fijner zijn als de makers van de VLC plugin voor de Dreambox en VLC zelf een goed contact met elkaar hadden, konden ze tenminste alles goed op elkaar afstemmen.

Nou ze werken momenteel echt langs elkaar heen.
Maar goed het blijft een open-source gebeuren en al met al hebben we er allemaal toch plezier van.

Grt. Parbolica.

Volgende vraag.
Ik heb nu een aantal files van het type mkv, als ik nu vlc frontend opstart ziet hij die files niet, kan ik ook begrijpen daar die extentie in de file vlcf.xml nie3t voor komt.
Het er wel o-p dat die file aangepast kan worden voor die extentie, zie voor avi:
<setup name="File" pic="divx.png" ext="AVI" Videorate="2048" Videotranscode="1" Videocodec="mpgv" Videosize="704x576" Audiorate="192" Audiotranscode="1" fps="25" soutadd="soverlay,senc" />
Zoiets zou er dan ook gemaakt moeten worden voor de mkv files.

Heeft iemand hier al eens mee gespeeld en aan het werk gekregen?

Het zijn toch Matroska files? en weet zo niet of vlc ze aan kan. heb ze zelf ook wels gedownd maar zet ze om naar dvd5 format.en misschien zouden ze wel omgezet moeten worden naar bv. avi/divx?

Maar als mastroska file kan ik er niets mee. geen proces wil ze vreten.zet ze om met vso converter.

Grtz/

Wat ik zo lees moet VLC ze wel kunnen afspelen maar dan moet men wel de juiste codec installeren. K-Lite wordt hier o.a. genoemd.

Grt. Parabolica.

Nu dat afspelen op mijn computer met VLC lukt wel, perfect zelfs.
Ik heb in de vlcf.xml een nieuwe regel gemaakt ziet er als volgt uit:
<setup name="File" pic="h264.png" ext="MKV" Videorate="2048" Videotranscode="1" Videocodec="mpgv" Videosize="704x576" Audiorate="192" Audiotranscode="1" fps="25" soutadd="soverlay,senc" /> , Reden is als ik met de oude media player een mkv file afspeel en kijk wat hij dan aan streaming doet is het dit:
Video: MPEG4 Video (H264) 1280x720 23.98fps [Video]
Audio: Dolby AC3 48000Hz 6ch [Audio].

maar het werkt wel ik zie de files en ze worden ook geladen maar bij het afspelen stotterd het beeld, heel vervelend.

Wat doe ik fout???

Sinds gisteren ben ik weer terug bij Gemini 4.6 omdat ik wilde proberen een avi bestand af te spelen via de pc op de Dreambox (7020).
Nu heb ik de VNC (laatste) erop gezet en was het mijn bedoeling dat ik de config via dcc op de dream aan te passen. Het lijkt nu wel of de config is uitgekleed.
Dit is alles wat er in zit;
type=2
name=VNCviewer
desc=vncviewer
needfb=1
needlcd=1
needrc=1
needoffsets=1

Ik heb dus geen flauw idee waar ik het IP adres moet neerzetten waar de verwijzing moet komen naar de map waar het avi bestand staat.

Iemand een idee?

De Matrix schreef,
Ga via FTP programma naar de dreambox en ga naar map var\tuxbox\config
Zoek daar file vlcf_original.xml op
Transfereer deze naar je HD
Open deze file met wordpad en bewerk hem
Na de bewerking her noemen naar vlcf.xml.

Dit is de file waar je het IP nummer moet aanpassen.

Hallo, ik ben nieuw op deze forum en probeer al een tijd een stream voor elkaar te krijgen.
Ik heb een nieuwe 500HD met Enigma openpli 2010-10-25-master en Image: openpli-2010-10-27.
Ik heb een imac en de file van mijn DM500 is:

backups
bin
cache
etc
keys
lib
local
lock
log
run
scce
spool
tmp
tuxbox
satellites.xml
scart.conf
scce
terrestrial.xml
timezone.xml

Ik heb dus geen vlc file??
Is dit een plugin hoe kom ik aan de file?

Mvgrt,
Nico

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan