avi hoe??

T

the matrix

Snap er geen **** van.

Regelmatig kom ik een avi tegen die dan een zwart beeldscherm levert en geen beeld.

Oftewel ik mis de betreffende Codec.

Heb inmiddels DIVX en XVID en nog meer van die zooi geinstalleerd en toch blijft het probleem.
Is er een utility die kan bepalen welke codec nodig is of is er een receptje welke codecs zo'n beetje alle varianten afdekt?

Tips zijn ook welkom

Ik kijk altijd met "abcAvi Tag Editor" maar er zijn meerdere programma's waarmee je kunt kijken welke codecs gebruikt wordt.
Fijnste van abcAvi Tag Editor is dat je gewoon vanuit je rechtermuisknop menu het kunt aanklikken.

De codecs die ik gebruik, en ik kan eigenlijk alles afspelen..

en in deze volgorde geinstaleerd.

Divx 3.11 Alpha
Divx 5.03
Xvid codec
Ac3Filter 0.70b
Fraunhoffer mp3 codec
FFdshow filter
PowerDVD 5

De Xvid codec die ik gebruik is die van Koepi ( Xvid heeft een open source, ze hebben allemaal de naam Xvid codec,maar je hebt er verschillende varianten van...de Koepie Xvid is op het moment een van de betere)

De FFDshow filter zorgt dat je film niet zo vlug blijft hangen met Bad-Frames, en je kunt in het menu de optie Subs aanvinken, wat inhoud dat als je de subs dezelfde naam geeft als je film,en in dezelfde map zet..de ondertitels automatisch geladen worden..

De PowerDVD instaleer je eigenlijk voor de Mpeg2 codec die erbij zit, je zou ook de Elecard Mpeg2 player hiervoor kunnen installeren..

Bij het installeren van de Divx 5.03 kun je gewoon de optie Player uitvinken tijdens het installeren..

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan