Avi to mpeg3...

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
774
Punten
113
Leeftijd
60
Vraagje: Zit deze mogelijkheid eigenlijk in nero 6 of easycdcreator 6?

Want ik had zojuist mijn eerste dvd gebrand, en jahoor op de pc deed hij het maar blijkbaar niet op mijn dvdspeler, maar niet getreurd het was een herschrijfbare. :biggrin:

Maar nou kom ik erachter dat nero automatisch van een avi een mpeg4 maakt, en op dit moment heb ik bij beide programma's nog niet kunnen vinden of ik er een mpeg 3 of 2 bestand van kan maken.

Nou is de vraag dus aan de dvd kenners, of dit kan met 1 van deze programma's, of heb ik daar een andere converter voor nodig?

Ik zit er hier al enkele te downloaden, maar als het toch ergens in 1 van de genoemde programma's zit als mogelijkheid dan is dit ook niet nodig.

Hai Freggel
volgens mij heb je dan de Toolbox van Nero 6 nodig, dan kun je AVI naar een Video DVD vopieren.

Nero zet de files dan zelf om.

Bert

Met nero 6 moet dat lukken ik heb regelmatig van een Avi een DVD gebouwd

Je moet in nero ook de plugin Nero Vision hebben meestal zit die erbij start Nero dan kies je voor DVD en dan je eigen DVD maken.

Dan kom je via een volgende wizard in de DVD creator je kunt een start menuutje maken

In de next tab wordt om de file gevraagd en daar pleur je de Avi in na nog wat schermen wordt de DVD voorbereid (duurt een tijd afhankelijk van je kompjoeter en uiteindenlijk gebrand of als je ervoor gekozen hebt op de harde schif gezet.

Nero maakt dan de nodig eVOB files aan.

Tis effe zweten en converteren maar dan heb je ook wat.

Succes

Daar ben ik nu mee bezig om het om te zetten naar een mpeg2 eens zien of mijn dvd dit wel aan kan, het verklaart trouwens wel weer 1 en ander voor mij waarom sommige dvd's het niet deden bij mij die ik van een ander kreeg, mijn dvd kan mpeg4 niet aan...

Die van jou @Bert50 zijn trouwens wel goed, maar wat jij nu zegt dat zou ik even moeten bekijken want ik dacht niet dat ik die optie geizen had bij nero, hij gaat volgens mij automatisch naar mpeg4 ik kan niet kiezen...

Maar zoals ik kan zien heb ik voor dat stukkie ook maar een 14 dagen trailversie en daarna moet ik dokken, de rest van de bijgeleverde cd die bij de brander zat werkt wel, maar ach dat is ook wel te vinden...

Ik ben al blij dat ik in een redelijk rap tempo films kan downloaden, dan is dat converteren ook wel te overwinnen.

Maar afijn nu ben ik bezig met Cucosoft pro versie v6.18 aan de slag gegaan met de crack... ;)

Nou timmer ik mezelf maar even voor mijn kop, zit heel de vraag in een verkeerd forum te stellen, maar @Matrix wat jij zegt heb ik volgens mij ook gedaan, maar ik heb nergens een optie gezien waarin kan zeggen wat voor dvd er van gemaakt moet worden?

Ik ben nu even met de andere pc de dvd aan het converteren, duurt nog een uurtje, als dat klaar is zal ik wel eens kijken wat er allemaal precies met Nero kan, misschien ben ik wel weer veel te snel met vragen, maar het is vor mij de eerste keer dat ik met Nero werk en dvd's brandt. ;)

volgens mij gaat het toch aan de dvdspeler liggen hier, want ik heb alle mogelijke manieren geprobeerd denk ik, maar de dvd gaat het niet doen, en op de pc speelt hij ze iedere keer perfect af...

Wat @Matrix zegt met Nero Vision dat moet ik nog proberen, maar zoals ik al zei bij de versie van Nero die ik hier nu bij de dvdspeler heb is het maar een 14 dagen trial versie, dus ik moet weer aan het downloaden, om een werkende versie te pakken, maar dat is het punt niet. ;)

Tumme waarom verandert al dat spul nu zo snel, ik krijg echt zin om nu meteen een dvdspeler te gaan halen die alles aan kan, of een tv-out kaart....

Je kan die film toch gewoon via je netwerk op de harde schijf van je dreambox knallen?

@Hangslot, die mogelijkheid zit erin, maar ik zit nu éénmaal zo in elkaar dat als een ander dit kan moet ik dit ook kunnen... Ik wil gewoon namelijk zoveel als mogelijk kunnen en weten. ;)

Maar ik ben er al wel achter dat het een teringeind duurt voordat een dvd omgezet is, met Easydvdcreator gaat het vele malen trager dan met Nero.

Avi(divx) naar dvd kan, maar duurt nu eenmaal lang. En daarna ben je er nog niet blij mee, dan kun je er beter een svcd van maken.
Want je krijgt toch een svcd of dvd met avi kwaliteit.

Betere optie: laat die divx films achterwege en download de s(k)vcd of dvd versie meteen, scheelt ook weer uren werk met omzetten.:)

Zo kan het natuurlijk ook, maar gezien de downloadsnelheid hier met de torrents dacht ik ik neem dvdrip, en laat de pc 'snachts de boel omzetten naar dvd als de boel binnen is, dus ik dacht daarmee tijd uit te sparen...

Maar ik heb vanmiddag aan een paar van mijn collega's gevraagd hoe hun het doen en idd die downloaden ook meteen complete dvd's....

Dus zodra mijn "kapotgetrokken" utp kabeltje weer vervangen is ga ik dat maar eens proberen. ;)

Prima, een dvdrip downloaden is overigens geen probleem, maar dan kun je het beste (indien aanwezig) een rip nemen die je ook meteen op cd kunt branden en op je dvdspeler bekijken.
Veel dvdspelers kunnen nog geen divx aan alhoewel er wel al diverse zijn (ook goedkope) die het inmiddels wel kunnen.
Dus in dat geval download je skvcd, svcd of vcd, doe ik ook wel eens, vooral bij films voor de kids, tekenfilms etc. Is goedkoper dan een DVD en de beeldkwaliteit is beter dan Avi/divx en toch afspelen op de dvdspeler zonder converteren.;)

Voor een groot gedeelte is het probleem opgelost BT.

Achteraf bleek dat de huidige dvdspeler inderdaad problemen had met de dvd's die hier gebruikt werden, hij kanb blijkbaar geen dvd rw aan, want ik had met een gewone dvd +R geprobeerd en toen luktte het wel... Dus dat was in zoverre opgelost.

Maar nu was het beeld na het omzetten van het avi bestand naar dvd heel erg slecht, en aangzien ik toch naar de winkel moest voor dioe kapotte utp kabel (plug had ik niet liggen) heb ik een hele goedkope ( ?59,- ) dvdspeler meegebracht, een "Denver" nooit van gehoord maar het beestje speelt wel alles af, ook divx en mpeg4, dus daar kan ik hopelijk een eindje mee verder, duurder kan altijd nog. ;)

Waarschijnlijk is dat zelfs niet nodig. Meestal zijn die nooitgedacht merken van een paar centen nog het beste en spelen alles af.
Wat moet je dan nog met een duurdere? :)

Voor nu ben ik er dik tevreden mee, leuk om weer eens mee te spelen met zo'n kastje je kan nu zelfs gewone cd's gebruiken ipv van dvd's te vergallen.

Maar ik denk wel dat er ooit nog eens een duurdere komt voor de betere beeldkwaliteit hoor. ;)

Ziet er nu allemaal maar een beetje gammel uit, laadje waar de cd in moet zal volgens mij zo afbreken denk ik, want het is net allemaal iets zwakker, maar dan zorg ik wel dat het in de garantie periode gebeurt. :biggrin:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan