back up HD

Satrat

Jr. Member
Lid sinds
20 aug 2002
Berichten
149
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
77
Ik heb een vraag...na 2x geformateerd te hebben deze week vanwegen een lou-toffe Norton antivirus 2004, heb ik net met Nero een back-up gemaakt van mn HD. Er stond op de HD 3gb. (heb niet veel!!!) en moest 5 cd,s gebruiken, dus dat klopt wel. De vraag nu is 1, is windows nu mee gekopieerd? en 2, in het geval dat het moet hoe zet ik het dan terug? Ik weet dat er gevraagd wordt na geformateerd te hebben om er de Windows cd in de pc te doen. Moet ik dan inplaats daarvan de eerste van mn 5 cd,s erin doen enz.???? Bedankt alvast...

groet v/d Satrat
 
Hallo satrat
Nee volgens mij niet!

dat moet denk ik met norton ghost
en imagebackup

er zijn meerde programma's voor
suc6
 
Jaja, Kweetniet weet het zeker wel! Bepaalde files horen op een vaste plek. Die info hoort met een backup meegenomen te worden. Maar een kopie wordt ook nog wel eens een backup genoemd. En dan heb je de info van de hd heb je wel, alleen niet waar vandaan. Door een image te maken, neem je dat wel mee.

Een andere manier: maak een backup naar je schijf (als er genoeg ruimte is), gooi windoos eraf maar niet je backup. Installeer windoos opnieuw, en zet de backup terug. (Met het risico dat je de problemen ook weer terug zet!)

Misschien wel mooier: kopieer alle documenten enzo naar cd. Haal de pc leeg en installeer windoos opnieuw. Installeer alle programma's die je weer wilt gebruiken. Zet de data van de cd's terug. Dat is heel netjes werken, maar kost iets meer tijd.
 
Hoi....ja, ik heb inmiddels Norton Ghost en ga het daarmee eens proberen. Inderdaad, na de eerste x formateren kopieerde ik een prog. Powertools dat in de backup nog alle elende had staan en ik zag het te laat en kon er alles weer afsmijten. Zo ben ik bijna een week bezig geweest.

groet v/d Satrat
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan