Backup 500s

W

wana

Als ik een backup van mijn image in de 500s maak met Dreamup kan ik

de backup niet met Dreamup terug zetten want deze ziet de backup

niet als een nfi bestand , weet iemand hier een oplosssing voor.

Welke versie DreamUp gebruik jij dan? Want ik ken nog geen enkele versie waarmee je een backup kunt maken, of ik heb slecht gekeken.

Wat je in elk geval moet doen is kijken in welke vorm de backup wordt opgeslagen. Het wordt niet als nfi bestand opgeslagen op je hd, maar als wat dan wel? Als img of fwp of iets anders?

Als het om de 500s gaat kun je misschien het best een backup maken met FlashWizard pro 6.3 die in onze downloadsectie staat.

Met dat programma kun je een backup ook weer terugzetten.

Ahja, da's waar ook... de gewone 500 heeft img bestanden. Werkt de 500+ dan ook met nfi net als de 7020?

Deze backup is gemaakt met dreamup V1.3.0.2 en maakt er geen nfi

bestand van er staat alleen bestand dit gaat bij dreamup alleen maar

met de 500 met mijn 600 en 7020 gaat dat niet ik weet niet of de router de schuld is want ik heb dit nog niet rechtstreeks met de pc

geprobeerd.

Hij hoeft er geen .nfi van te maken. Maar de vraag is of het een 500 of een 500+ is.

Je zou dan zelf de extensie kunnen maken. Als het een gewone 500 is maak je van het bestand gewoon een .img bestand, dat kun je doen door de extensie te wijzigen. En dan proberen of daarmee het terugzetten wel lukt.

En anders eens proberen met flashwizard een backup te maken, die kan dat wel met de 500 en de 7000 maar niet met de 702x.

Het is een 500 ik zal het eens proberen met flashwizard,

maar met de 7020 hoe kun daar een backup van de img maken.

Ja, da's een iets moeilijkere, daar ben ik ook nog niet helemaal uit.

Met de 7000 (en wellicht met de 500s) werkt onderstaande methode klaarblijkelijk ook:

Met telnet of puttytel inloggen op de Dreambox.

Geef het commando

cat /dev/mtd/3 > /var/tmp/backup.img

of als je een harde schijf hebt

cat /dev/mtd/3 > /hdd/backup.img

Dit maakt een compete img file aan van jouw dreambox, inclusief de firmware, settings, plugins etc.

Ftp deze backup.img naar een veilige plaats en je kan altijd snel terug naar jouw oude Dreambox, zonder telkens opnieuw alle settings etc te moeten doen.

Terugzetten kan gewoon via DreamUp, net alsof je met een andere img zou doen.

Of wel zet je met ftp de img file in /var/tmp en log je in met telnet.

Geef dan volgende commando's :

cd /var/tmp

eraseall /dev/mtd/3 && cp backup.img /dev/mtd/3

reboot

Doch tegenwoordig zie je het eraseall commando niet meer vaak terug in images dus zou het dan via DreamUp teruggezet moeten worden.

Of dat met de 7020 ook werkt is mij niet bekend, misschien is er nog wel een betere methode.

Hoi Wijning en welkom op Satellite Fun.

Het kan inderdaad met DCC. Alleen is het een ander soort backup, er wordt namelijk geen image bestand gemaakt maar allemaal losse files.

Je zult om te kunnen restoren, dus eerst weer een image er op moeten zetten en dan weer die restore via DCC moeten doen, tenminste als ik het goed gezien heb.

Een image backup werkt anders, dan hoef je geen image meer er op te hebben om te kunnen restoren, je pleurt de backup gewoon weer via Dreamup terug op de Dreambox, dat is met de DCC methode niet mogelijk. In elk geval zeker niet als het netwerk niet te bereiken is bijv.

Maar het is wel handig om te weten om een gewone backup te maken, scheelt toch alweer een boel werk.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan