Bad ecm's in putty?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
Putty zal bij Dreamboxgebruikers wel bekend zijn denk ik, maar laatst werd er mij gevraagd wat "Bad ecm's" zijn bij Putty??

Kijk even samenvatend voor degenen die Putty niet kennen, als je in het usergedeelte zit zie je een aantal gegevens, waaronder het ID, de Client, maar ook de zgn ecm's..

Kijk ik dus bij mezelf dan zie ik daar weinig staan, beter gezegd alles staat op nul, "ok ecm", "bad ecm" en "emm" .

Ieder die een servertje draait weet wel waarvoor "Putty" gebruikt wordt???

Maar waarom krijg je als je toch denkt dat je alles juist hebt ingesteld toch bij "Bad Ecm's" bepaalde codes/meldingen? ( zit hem dit wellicht in de provider waar men de melding mee krijgt? In dit geval PW... )

Iets wat de vraagsteller aan mij toch graag zou willen weten denk ik, maar nog niet gevraagd heeft hier op het forum.

Volgens mij staat de vraag verkeerd en hoort hij eerder in de Dreambox sectie ofzo thuis.
De bad ecm meldingen horen namelijk niet bij putty maar komen van de emu in de ontvanger.

Persoonlijk vermoed ik dat het hier om fake keys gaat die de provider stuurt en dat er daarom een bad ecm als melding komt.

Dat vermoeden had ik ook al BT, maar ik weet het graag zeker.

Misschien ben ik wel schuldig aan de vraag stelling.
Ik zag namelijk die dingen en toen had ik die vraag aan Freggel gesteld, inmiddels weet ik waardoor zei in PuttY verschijnen.

Ik heb een orgineel C+ kaartje, maar daar heb ik het Family pakket op.
Waneer ik nu alleen die kanalen kijk waar ik recht op heb, krijg ik geen Bad ECM's. MMMAAAARRRR als ik op een kanaal wil kijken, waar ik geen toegang toe heb, wordt er een een code in putty aangemaakt en een Bad EMC gegenereerd.
Wanneer men nu in PuttY SIDS in typet krijgt men de de codes en de EMC's te zien, ook de Bad EMC's.

Nu kan ik best iets vergeten zijn, maar daar zullen andere mij wel op corrigeren.

Groetjes, Bert

Aha, dus geen fake keys maar in dat geval gewoon een fout antwoord op een key aanvraag van je kaart op de kanalen waarnaar je niet kijken mag.

Maar i.p.v. Putty kun je beter "Dreambox" zeggen. Putty is alleen een programma wat je gebruikt om te telnetten naar de Dream. Putty maakt dus ook geen codes aan en Putty geeft geen meldingen.
Anders word het wellicht verwarrend voor meelezers.

BT begrijpt het nu, ik stond de eerste keer ook even raar te kijken.

bert50 zei:
Nu kan ik best iets vergeten zijn, maar daar zullen andere mij wel op corrigeren.

Ja BT en BT kennende, daar was die regel voor.

Dus niet de Dream maakt de codes, nee dat doet de provider en mijn newcs server laat die via telnet op Putty zien. Zo heb ik het goed verwoordt ( moet met een t hoop ik).

Hihihihi, Betrje

Zo is ie correct.:)
Overigens op d en t en dt ofzo let ik niet echt, omdat niet iedereen dat even perfekt kan dus da's niet zo'n probleem wat mij betreft.

Zo wordt er toch weer duidelijkheid geschept in een vraag die gesteld werd.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan