BBC HD niet gevonden

M

marleen

hallo

Ik heb gisteren voor het eerst m'n humax 2000 aangesloten en Astra1 en

Astra2 binnengehaald.

Ik vind echter BBC HD niet terug nochtans heb ik heel wat BBC kanalen !

Wat kan de reden zijn ? oh ja ik heb gezien dat de firmware HDXSCI 1.00.03 is

Op astra1 heb ik een vrij HD-zender gevonden die Astra HD heet, het beeld was OK maar ik had er graag nog enkele in HD getest.

Is het wenselijk de firmware via de satelliet te upgraden ?

bedankt

Marleen

Met nieuwe vraag, nieuw toppic openen?

Je moet 1st updaten naar de laatste versie, anders geen BBC. Raar dat je een ontvanger hebt met verouderde software van (ik gok) een jaar geleden.

Ik heb er al een nieuwe thread van gemaakt, volgende keer a.u.b. zelf even doen Marleen, alvast bedankt! :)

OK, Black Tiger, ik maak volgende keer zeker een nieuwe thread.

Je ziet me misschien al afkomen, ik keek op de site van humax en volgens mij staat er geen nieuwe firmware. Is er op dit forum soms iemand die mij kan verwijzen naar een recenter versie... en je hebt waarschijnlijk ook een uploadprogramma nodig ? Misschien ook dit ??

M'n vorige satontvanger liet het afweten, en het is weer wat rondzoeken vooralleer alles weer goed loopt.

Je begrijpt niet dat een spiksplinternieuw toestel nog de software heeft van

een jaar geleden.....

Nog een vraagje misschien, na upgraden van de software, zullen alle zenders verdwenen zijn, en moet ik opnieuw inscannen ?? Of als ze er nog staan gewoon opnieuw inscannen erboven op ?

Bij m'n vorige kon ik een naar 'fabrieksinstellingen' en dan was alles weg?

Hier bij de humax2000 hek ik dat nog niet gevonden...

bedankt bij voorbaat

Marleen

Heb je hier al in de download gekeken?

Volgens mij staan daar vrij recente firmwares en settingslijsten. ;)

bedankt voor je reactie freggel1

op de website van de invoerder vond ik het volgende voor de humax 2000:

- HDCI_EU_HDXSCI10004_all.hd

- formula HDCI-EU (download prog.)

wat denk je zou dit een goeie versie zijn ?

als je bedoelt met 'hier' , op dit forum, dan vond ik niks (of kijk ik niet goed?)

Marleen

Dat lijkt inderdaad de recentste firmware voor die receiver te zijn.

Maar die is wel van juni vorig jaar als ik het goed zie.

Das dus ook al best wel oud.

Maar wie weet is die firmware wel zo goed dat er helemaal niks meer te verbeteren valt (lijkt me sterk..)

De firmware kun je ook vinden bij de zender euro 1080.

Daar vind je ook het programmaatje waarmee je de update kunt uitvoeren (die had je ook al gevonden), en een *.pdf bestandje hoe je dit moet doen.

Overigens staat dit inderdaad niet hier op onze site, de software voor humax hier is voor de oer-humax (die nog heel veel aanhangers heeft, wat mijn pet geheel te boven gaat als Nokia aanhanger :tong: ).

dank aan MAS3,

ik heb eerst geprobeerd met de firmware HDCI_EU_HDXSCI10004 maar daar had ik een trillend beeld, echt niet om aan te zien, met de versie 1007 is dat verholpen, en ik heb nu een 4-tal HD-FTA-zenders.

Eindelijk kon ik m'n flatscreen eens op HD testen.

Ik moet nu enkel nog de instellingen 4/3--16/9 ...enz weten te vinden want dat werkt nog niet zoals het zou moeten. Zeker niet wat betreft BBC HD.

Daarna kijk ik nog even uit waar ik CAM-kaart voor TVV zou kunnen kopen.

Liefst niet te duur, maar dat zal moeilijk zijn.

groetjes

Marleen

Bij het inscannen van de kanalen kun je ook kiezen voor 'Netwerk search' betetekent dit dat de ontvanger alle frequenties op die satelliet afzoekt naar

alle kanalen, ook die waarvan de transponders niet in de lijst staan ?

groetjes

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan