BBQ seizoen 2023 zit er weer aan te komen!!!!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik ben mijn BBQ en Bakplaat al aan het klaar maken, en het eerste vlees ligt al te wachten om lekker warm te worden. :biggrin:
Lekkere kip...


Nou nog even verder met poetsen, het buitenverblijf weer klaar maken voor het goeie weer.

En natuurlijk dit jaar een aantal mensen van het forum uitnodigen. ;) [De datum volgt nog].

De foto's zijn niet duidelijk, maar alles is nog niet spik en span.





 
Gas BBQ? Die bakplaat kan wel handig zijn.

Ehmz... verwaond? Gezien het BBQ is ga ik er van uit dat dit "verwond" betekent, want "verwend" past daar niet in die tekst. Of betekent het nog iets anders?
 
Hahaha zoals jij het zegt zou ook goed kunnen, niet verwend maar verwaand.
Maar ik begrijp 'm nog steeds niet in de context zoals dat op die sticker staat. Verwaand worden met bbq?
Misschien dat ons Freggel wat licht in de zaak kan brengen.
 
Kan al 2 jaar de BBQ niet aansteken, te veel wind in de tuin. Elektrisch of op gas vind ik niet het zelfde dus wacht ik rustig af op de dag dat er een keer geen wind is.
 
Of een windscherm plaatsen zoals ze ook op het strand gebruiken, als de wind niet te zeer van boven komt.
 
c7ea2de1e2eb7dc4706661cb342fc2b6.jpg


76af1fe7c541ea8165434d584b0620e8--backyard-bbq-backyard-ideas.jpg
 
Of een windscherm plaatsen zoals ze ook op het strand gebruiken, als de wind niet te zeer van boven komt.
Het is wind die langs de voorgevel naar beneden gaat en daarna weer omhoog, een soort van zuig wind, onze tuin is niet zo super groot en we hebben ook 3 honden die er graag zijn als de zon schijnt dus wil daar ook niet te veel in zetten. Maar zal eens kijken of ik ergens iets kan vinden hier wat ik kan gebruiken.
IMG-20230330-WA0002.jpg
 
Nou ja niet supergroot?? Memigeen zal hartstikke jaloers zijn betreffende de mi grote ruimte.

Mijn achtertuin is 13 x 10 =130m2 met een vijver van ca 20m2 oppervlak , daarnaast een katten kooi van 4 x 2.5 m

Vijver is bezt leuk en ontspannend naar het geborrel van de waterval te luisteren en te genieten van de vele vogels eekhoorns die komen drinken en badderen.

Maar de vijver is overbevolkt met goudvissen , weet me gern raad om vismanutair deze te vewijderen en vetvangen door andere konijn gedragingen vissen
 
@Penthe .

Wat voor houtskool gebruik je?
Briketten geven veel minder rook dan houtskool.

Verwarm deze met een firestarter op een plek waar het minder waait, en zodra deze wit beginnen te worden leg ze dan op jou BBQ.

Heb je al eens aan een Kamado gedacht?
 
Owz woefers, wat leuk. Even off-topic vraagje. Zijn het allemaal hazewindbeesten?
 
Owz woefers, wat leuk. Even off-topic vraagje. Zijn het allemaal hazewindbeesten?
Ja de Spaanse versie ervan(Galgos) ik heb er 3. 1 ervan ontwijkt altijd de camera :) maar dat is juist van de 3 mijn beste maatje. Superlieve en vooral trouwe honden. De 2 zwarten zijn Delta en Declan de witte mijn maatje heet Vala die hieronder vanuit een beetje rare hoek.
IMG-20230421-WA0001.jpg
 
Wat voor houtskool gebruik je?
Briketten geven veel minder rook dan houtskool.

Verwarm deze met een firestarter op een plek waar het minder waait, en zodra deze wit beginnen te worden leg ze dan op jou BBQ.
Ik gebruik Briketten maar het probleem is niet echt de rook die zuig wind is zo sterk dat mijn vlees bij wijze van spreken naar de buren waait en dus ook niet heet genoeg wordt. Ik woon bovenop een berg en daar heb je door de temperatuurs verschillen boven en beneden een soort van sterke trekwind. Maar dit probleem heb ik pas sinds 2 jaar voorheen was er nooit zo´n probleem omdat de wind van de andere kant afkwam en je er in de tuin niets van merkte.
 
Nou ja niet supergroot?? Memigeen zal hartstikke jaloers zijn betreffende de mi grote ruimte.

Mijn achtertuin is 13 x 10 =130m2 met een vijver van ca 20m2 oppervlak , daarnaast een katten kooi van 4 x 2.5 m

Vijver is bezt leuk en ontspannend naar het geborrel van de waterval te luisteren en te genieten van de vele vogels eekhoorns die komen drinken en badderen.

Maar de vijver is overbevolkt met goudvissen , weet me gern raad om vismanutair deze te vewijderen en vetvangen door andere konijn gedragingen vissen
Onze tuin is kleiner dan dat hoor 4 breed naar 3 breed en 10 meter lang op de foto ziet het er vaak groter of kleiner uit maar je hebt gelijk enkel het hebben van een tuin is al iets. Een vijver kan hier niet want die gaat dan in de zomer naar de 40 tot 50 graden je ziet hier dan ook geen enkele vijver met vis, die vissen vind je enkel in de zee, meer en rivier. Ik kan enkel planten neerzetten en dan met veel moeite de boel gaande houden door elke dag heel veel water te geven anders droogt de boel in notime uit. Het is hier gewoon erg droog en warm. de BBQ is hier dus fijn in de avond vanaf 21:00 rond het middag uur is het zo warm dat je buiten de BBQ hebt en je zelf binnen blijft eten. Klinkt raar daarom gaat bij velen hier de BBQ pas aan als het bewolkt is :) Het is nu eigenlijk sinds de laatste 2 jaar dat een rare wind roet letterlijk in het eten gooit.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan