beeld Freeze met CCcamd (help)

C

CSgebruiker

ik ben inmiddels mijn gehele kerst vakantie al bezig tot grote ergernis van mijn vriendin :biggrin:

maar ik heb met CCcamd last dat mijn beeld om de paar min even freeze en dan krijg ik weer beeld.

soms 15 min perfect beeld maar kan ook welke elke 3 a' 5 min.

soms zo erg dat ik CCcamd opnieuw moet opstarten (via bleu panel)

ik heb diverse dingen al geprobeerd en ben eigenlijk overtuigd dat het in de DM zit (linux deel misschien ??)

is er mogelijkheid dat er een buffer vol loopt en dat dan de key die hij ontvangt mis gaat ?

wie kan mij hier mee helpen.

ik heb geprobeerd:

1: nieuw Gemini software DM geheel leeg gemaakt en Gemeni 4.20 er op

2: CCcamd van 1.50 tot 2.0.4

3: Dreambox bij iemand anders aangesloten (Zelfde probleem ook daar)

4: diverse CCcamd.cfg geprobeerd

etc etc

maar NIETS helpt ik word nu toch radeloos.....

Grt...

Ps: met MGcamd werkt het wel goed maar CCcamd zapt sneller !.

en heb heeft andere voordelen voor mij :rolleyes:

Je hebt het vermoeden dat het aan "linux" ligt.

Maar weet je zeker dat je netwerk niet volloopt ?

Bijvoorbeeld doordat je heftig aan het downloaden en weet ik wat allemaal bent, via 1 netwerkswitch (veel erger nog, als het een hub is!) ofzo ?

Het antwoord is dan simpel; herstel de rust in je netwerk...

dat zou kunnen zei het niet dat ik het bij iemand anders op een geheel ander netwerk en internet verbinding heb getest.

waar het probleem het zelfde is als bij mij.

het is een vreemd probleem :sad: ik weet het maar geloof voor ik deze vraag heb gesteld .

heb ik zeker een dag of 5 gehele dag zitten testen en aanpassen :biggrin:

Als iemand zich geroepen voelt om het zelf te zien, ik wil met alle plezier langs komen met mijn DM

(mits u kennis heeft om het eventueel op te lossen, of meer kennis heeft van linux/dreambox)

Grt cs gebruiker

PS: oja de DM zit hier gelijk op een versatel modem (op 1 van de lan poort). op de 2 poort zit een 3com switch tbv boven mijn pc externe hd en 19 inch server.

maar ik het de DM ook getest op een speedtouch adsl2 van Inter NL zelfde problemen als ik heb.

Laatst bewerkt:
Het zal wel in 1 van jou postings staan @csgebruiker wat voor dreambox jij hebt?

Maar hoe zit het met jou var?

Zet er eens een wat oudere Gemini op, 3.40 bijvoorbeeld, en kijk dan eens of je die problemen nog steeds hebt, want de 4.20 is de nieuwste dus die kan nog wat bugs bevatten.

Ik heb je een mailtje gestuurd naar aanleiding van je pm.

Misschien helpt het om een .prio bestand te gebruiken, dat kan wel eens helpen wist Ptje me deze week uit te leggen.

@Allen: Het is echt een C+ probleem, het doet zich namelijk bij een aantal bekenden van mij ook voor. Niet altijd, er zijn avonden dat er nauwelijks freezes voorkomen, er zijn avonden dat het elke paar minuten freezed.

Mgcamd zapt langzamer maar die schijnt daar geen of weiniger last van te hebben.

Aan de datatraffic kan het niet liggen, want op het zelfde moment draait bij die kennissen bijv. Premiere wel zonder freezes.

Het ligt ook niet aan de Gemini images, ik heb het hier 's morgens op bijv. Humor TV ook al met de Nabilo gehad.

Toch kan het netwerk ook de zaak beïnvloeden, kan ik uit eigen ervaring zeggen :)

Zolang ik niet heftig loop te downen, dus beneden de 1500kb/s blijf gaat het allemaal wel goed, kom ik erbovenuit, wat bijna niet voorkomt, begint de zaak te stotteren :) maar ik moet erbij vertellen dat het netwerk voor mijn pc's en dergelijke op 100mb ligt, de satdozen draaien in een 10mb netwerkje, op de reelbox na, die draait weer in 100mb omdat ik daarmee behoorlijk stream.

Hmmz... ik weet het niet, ik kan hier gewoon van de newsgroepen met 1700kbyte/sec downloaden zonder dat er iemand last van heeft. Ook hier geen gigabit maar ook allemaal 100mbit kaartjes in het netwerk.

Maar ik zal het eens in de gaten houden.

nogmaals ik heb het ook getest op een ander internet verbinding bij iemand anders totaal ander netwerk en er zat NIETS op dit netwerk

Dit is het niet daar ben ik 100% zeker van, het zit hem ergens anders alleen wat ??

ik ben nu weer aan testen met Cccamd met wat instellingen die ik net heb gekregen via de mail tnx :) !

maar ik kijk 2 min en hop beeld en na 3 seconden heb ik weer beeld en soms slaat deze zovast dat ik de CCcamd opnieuw moet opstarten.

Ik heb nu ook de freeze-ervaring. Valt me op bij eurosport , en aangezien ik een groot dakar-fan ben hoogst irritant.

Ik heb dus het WLAN van de laptop uitgezet en voila , minder freezes. Maar waarom nog een enkele freeze : telefoontje ( bellen ook via router ) denk ik.

Na het telefoontje beeindigd te hebben geen freezes meer.

Trouwens sbs en rtl enz. geen freezes. Dus waarom wel bij eurosport ???

Denk sterk aan Uri Geller dan.

Droomdoos 7025+++

1 duo-lnb

1 draaibaar

en aangezien ik een groot dakar-fan ben hoogst irritant.
Hoezo? De dakar rally ging toch niet door dit jaar?

Het freeze probleem bij CS gebruikers is opgelost, bleek aan een trage share te liggen, doch daar kunnen we hier niet verder over vertellen.

In elk geval bedankt ook voor jouw tips, want dat kan weer mensen helpen die daar weer problemen door ervaren!

eurosport doet oude Dakar reviews voor de teleurgestelde fans.

ook best leuk.

Ah kijk, dat wist ik niet, bedankt!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan