beeld op dreambox 600pvr

jab

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
61
Ik heb een Xtrend ET9000 in mijn huiskamer en verder diverse Dreamboxen 600pvr, allen voorzien van PLI images en via een EMP Centauri multiswitch aangesloten op astra 19.2-23.5 en 28.2 nu heb ik het volgende probleem.

De Xtrend werkt naar behoren maar de Dreamboxen geven geen beeld meer na het downloaden en installeren via het downloadmenu van de PLI image van de nieuwe settinglijsten (settinglijsten henksat) zelfs geen beeld op het BVN kanaal

weet iemand waar dit aan kan liggen.

alvast bedankt

Jab

Je tuner settings heb je goed gezet ?? Heb je cccam ook geïnstalleerd ??

Allereerst welkom op Satellite Fun!

Misschien de verkeerde zenderlijst gedownload? Of zoals Sjef al aangeeft, misschien zijn de tuner instellingen gewijzigd?

Waar kan ik een goede settingslijst downloaden en welke moet ik hebben met de nieuwe canal digitaal indeling?

mvg

De Henksat lijsten zijn prima lijsten dus daar zal het niet aan liggen.

Maar hij heeft 5 verschillende lijsten.

Van deze lijsten zijn er 4 voor Enigma2 (zeg maar HD) ontvangers en de gewone DM600 (als je geen HD model hebt) is nog Enigma1 en geen HD ontvanger.

De lijst van enigma1 is helaas verouderd en ik zou zo vlug niet weten waar een up2date lijst te krijgen is.

Wel wil ik je adviseren om de huidige Henksat lijst die je hebt via addons ook weer netjes te verwijderen, anders wordt hij volgende keer met een Openpli update ook weer geupdate en loop je tegen hetzelfde probleem aan.

Een enigma1 lijst van Henksat kun je van onze site downloaden.

Deze dateert helaas van 25 januari dit jaar dus daar zitten de aanpassingen nog niet in.

Je kunt evt. wel zelf even de satellieten laten zoeken en dan de zenders bijv. via Dreamset of Dreamboxedit zelf goed in je favorietenlijst plaatsen.

Of misschien weet nog iemand anders een goede Enigma1 zenderlijst. Maar het is dan wel zaak om toch via de addons die huidige Henksat lijst netjes te verwijderen zodat hij niet per ongeluk later eens geupdate wordt.

Edit: Misschien dat ik vanavond of morgen even tijd heb, dan wil ik best proberen de Henksat E2 Astra lijst te converteren naar een E1 Astra lijst die dan ook op de DM600 zou moeten werken.

Laatst bewerkt door een moderator:
De DM600pvr is volgens mij geen HD ontvanger en draait volgens mij op enigma 2 of zie ik iets over het hoofd

mvg

Volgens mij zien we beiden iets over het hoofd.

Voor de zekerheid ben ik op de site van Dream Multimedia gaan kijken en de DM600pvr is geen Enigma2 ontvanger zoals ik reeds schreef.

Maar als je wat op internet gaat zoeken, klopt jouw redenering ook weer. Er blijken inderdaad Enigma2 images voor deze ontvanger te bestaan.

Na wat rondzoeken blijkt men in de Enigma2 firmware ook Enigma1 geimplementeerd te hebben, zodat men van wat extra's die wel in Enigma2 zitten gebruik kan maken.

Bij mijn weten is de Openpli firmware gewoon Enigma1 zoals het bij deze ontvanger hoort en zul je dus ook een Enigma1 zenderlijst er in moeten zetten.

Ik ben net pas terug van een vergadering en ga straks even proberen te converteren, dan kun je er eens mee testen.

Oke bedankt..

jab

Graag gedaan.

De lijst is inmiddels klaar. Hij staat ni onze downloadsectie en heet Hans E1 Astras converted.

Gezien het een geconverteerde lijst is kan het best zijn dat hier HD kanalen in voorkomen die je dan niet kunt ontvangen. Maar dat mag de pret niet drukken.

Je kunt evt. ook zelf de lijst bewerken middels Dreamset, dat is ook eigenlijk voor deze lijsten het beste programma om deze lijst mee in je Draembox te zetten.

DreamboxEdit geeft met deze lijsten voor een of andere reden soms rare kuren.

Oke ik ga het proberen en laat wel even weten of het gelukt is.

alvast bedankt

Jab

He bedankt voor alle hulp , het is gelukt.

mvg

Jab

Fijn te horen dat het gelukt is!

Niet vergeten via de addons die Hans lijst er weer af te gooien, anders gaat ie die straks weer mee updaten!

En volgende keer een Enigma 1 zenderlijst nemen.;)

Bedankt voor de terugkoppeling!(Y)

Alles werkt behalve op een DB 600pvr box

Hier krijg ik geen beeld op zelfs niet op BVN hij geeft aleen maar aan geen EPG beschikbaar.

mvg

Oh en je schreef net dat het gelukt was? Nu snap ik het niet meer.

Dan kun je het beste opnieuw flashen met een Openpli images voor de DM600, dan de enigma1 zenderlijst er op en kijken of ie dan wel wil. Zorgen dat de tuner instellingen goed staan. Kan ook zijn dat de tuner niet meer lekker is, die vallen wel eens plots uit.

In dat geval zou je kunnen kijken of er elco's bol staan.

Is ook gelukt behalve op 1 DB600 van de 4

mvg

Owz. Oke. Misschien heeft die dan toch een defekt want die ontvangers zijn allemaal hetzelfde.

Hoi ik heb een nieuwe tuner in de box gezet maar nog werkt hij niet, als ik er een andere Db aansluit werkt deze wel dus aan de kabels kan het niet liggen.

Het vreemde vind ik dat de DB bv de duitse vrije zenders wel doorgeeft maar van canal digitaal geeneen zelfs BVN niet.

weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

mvg

Lijkt wel alsof hij ondanks alles toch geen verbinding maakt met de andere Dreamboxen.

Wat je zou kunnen doen is proberen via telnet in te loggen, dat kan ook via DCC daar zit ook telnet in.

En dan het volgende commando eens invoeren op de prompt:

ping 192.168.x.x (het ip van een van de andere Dreamboxen) en dan op enter drukken.

Dan moet er een ping reply komen. Als er vreemde meldingen komen is het niet goed.

Afbreken kun je met ctrl-c weer doen eventueel.

Je schrijft dat het wel werkt als je er een andere DB op aansluit. Ik krijg sterk het idee dat van deze ene Dreambox de netwerkkaart ofwel defect is of niet wenst te werken.

Had je al opnieuw flashen geprobeerd?

Netwerk kaart werkt gewoon aangezien ik met DCC gewoon in kan loggen.

Dan moet het pingen naar andere boxen ook werken, heb je dat ook geprobeerd?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan