beeld stopt

edensan

Jr. Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
44
Hallo allemaal,

Ik heb net een verse image erop gezet en toch blijft het beeld soms "hangen" soms heen en weer zappen voldoende maar soms ook beeld gewoon kwartier weg..

ik zou niet weten waar ik zoeken moet..
ik heb een textfile met de benodigde text geupload naar de box
maar mijn eigen kaart zou toch beeld moeten geven (basis pakket cd) op rtl 4 en 5

ook als ik in bluepannel common interface selecteer krijg ik geen beeld
via de textfile wel...

groet edensan

Als ik in bluepannel common interface instel en mijn cd-kaart insteek krijg ik geen beeld.
op de kop ook al geprobeerd geen enkel resultaat.

iemand enig idee?

kan ik op een of andere manier zien of de de smardcardreader van de box goed is?

ccaminfo:

card reader /dev/sci0
handled 0(0) ecms and 0(0) emms
SECA card 00.571.546.000 entitlements:
0000 MANAGMENT : 2012-04-10
006a CANALDIGITAAL : 2012-04-19

de kaart word dus wel gelezen...

Ik weet niet welke versie cc cam je gebruikt,maar de laatste (2.0.3 ,meen ik),geeft dit soort storingen.
Ik heb een andere versie geinstalleerd,en nu probleem voorbij.Sukses,gr.George

2.1.3 problemen 2.1.4 en 2.3.* problemen...
Bedankt voor het meedenken!

Hallo Edensan:Ik heb het even bekeken:Eerst had ik 2.3.0,en nu de 2.2.1.
En mij (en een kennis) verlost het van die freeses.
Op onderstaande thread wordt ook gesproken over cc cammetjes.Je weet nooit,hoe koeien hazen vangen...???
http://www.satellitefun.org/bbs/showthread.php?t=13816
Gr.George

toch gek dat als ik onder blue pannel common interface selecteer ik op mn offici?le cd kaartje geen beeld krijg.

ik heb 2.0.11 proberen te installeren maar hij krijgt op een of andere manier geen toegang tot root (disk full) zou een swap moeten hebben en staat ook wel ingesteld maar heb niet de vraag of ik een swapfile wilde creeren..

dus van het ene probleem in het andere... :-(

maj we "prutsen" en zoeken wel eens even verder...

bedankt tot zover in ieder geval

Waarom is dat vreemd ?
Welke CI module gebruik je, is die ?berhaupt wel bruikbaar voor je kaart.
CDS gaf weliswaar garantie dat je met een module van hen altijd uit de voeten kunt, maar het woord van CDS is alleen wat waard als het er over gaat dat jij iets betalen moet.
Met andere woorden: heb je een oudere module (bijvoorbeeld eentje waarop staat dat die CDS goedgekeurd is), dan werkt die niet of niet goed met een nieuwe kaart.
Heb je de module en kaart samen misschien ook in een andere ontvanger werkend ?

Nou een kaart van canaal digitaal zou toch moeten werken als ik in bluepannel comoninterface selecteer in een chineze dreambox 800HD pvr enigma 2... of ben ik nou abuis?

Inderdaad, je bent dan abuis.
Die kaart moet dan wel in een common interface module zitten en niet rechtstreeks in de ontvanger.
Ik heb even een plaatje van een DM800HD (ook de SE en de PVR versie) opgezocht, en daar zit niet eens een CI slot in.
Ik weet natuurlijk niet of er verschillende versies zijn en ook niet of een Chinese versie die dan ineens wel zou hebben.

ik steek mn cd kaart rechtstreeks in de db800 hd pvr..
als ik dan comon interface selecteer moet ik toch beeld hebben...?
of... ben ik echt abuis...

Tja, ik kan er echt niet duidelijker over zijn hoor.

ik voel me BLONDDDDDDDD

je zal toch echt een Cccam of Oscam versie moeten installeren voor beeld of een goede image met cccam er in ja die zijn er.
Let wel alleen Cccam 2.3 wordt door CanalDigitaal erkend als goed echter kijk uit er zit een backdoor in.

Succes.

@Edensan:Ik had ergens het idee,dat je een originele dreambox 800 had.
Voor Chineese ontvangers is het moeilijk advies te geven,omdat daar schijnbaar zoveel basis fouten (hard- en software) in zitten.
Bijv. een kennis,die dezelfde problemen als jij had,en er pas juist achter is gekomen,dat in zijn box een chip verkeerd om zit....Kom daar maar eens achter,en wat voor garantie heb je uit China voor een ontvanger van €65,-....Hij heeft een zelfde goedkoop geval gekocht,en die werkt wel weer naar behoren...

Toch zou ik proberen een cc cam versie te installeren,en niet via common interface,maar die met cc cam proberen je kaart gelezen te krijgen..
Als je cc cam geladen krijgt,wel opslaan,en box herstarten,maar dat zal wel overbodige info zijn,als je al zolang aan het vechten bent...Gr.George

allemaal erg bedankt..!
het draaid maar nog steeds met freezes maar nu schijnt het zo te zijn dat dat in de aanpassing van canaal digitaal zit die staan nog maar 4 share's per kaart toe..

disk full is een ander probleem waar ik nog steeds mee aan het stoeien ben je zou zeggen even swapfile toekennen en dan moet dat over zijn..

ik geef aan in geminiproject dat ik een swapfile wil gebruiken dus op JA
de groote 2x het interne flash geheugen 256mb
dan op opslaan

vervolgens nog steeds geen geheugen vrij..
normaal moet ik een swapfile aanmaken en dan cre?erd hij een swapfile dat gebeurd dus niet.

iemand een idee?

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan