Belangrijke mededeling gevonden op ander forum!

S

schot

Posted by PA4EN on April 01, 2001 at 12:18:47:

Satelliet kijkers worden aangeraden vanavond om 20:00 (tot ongeveer 20:15) niet

hun satelliet ontvanger aan te schakelen. Omstreeks deze tijd wordt een Zonne eruptie verwacht. Deze kan mogelijk schade aan uw receiver veroorzaken. U bent gewaarschuwd.

PA4EN (Bert)

Bron: Alfa (observatorium)

Ik heb dit bericht van Satellitemagazine.com, je bent GEWAARSCHUWD!!!!!!

 
Maak je geen zorgen,2 jaar terug was er ook zoiets en dat gaf uiteindelijk ook te verwaarlozen problemen.

Bovendien hebben we ook nog een natuurlijk schild wat ons en onze dure ontvangers beschermd tegen dit soort zonneactiviteiten.

Bovendien, wat zou er dan kunnen gebeuren? dat onze ontvanger een kwartiertje over zijn nek gaat? Of onze lnb even de kluts kwijt raakt?

Het enige dat er volgens mij kan gebeuren is dat je lnb in verzadiging raakt en je even geen ontvangst meet hebt.

En zelfs dat gebeurd dan in het uiterste ongunstigste omstandigheid ,en die kans is uiterst gering!

Enne, volgens mij moet je dan perfect uitgericht staan naar de zon en die zien we volgens mij niet rond die tijd.

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan maar dat zal ik jullie besparen!

Enne, ik zet speciaal rond deze tijd mijn onvanger aan.....

 
Lijkt me zeer verstandig.

als je pech hebt knalt de lnb zo door de coax heen in je ontvanger. resultaat: lnb, en ontvanger kapot, schotel kapot, en met een beetje pech slaat het zo door naar je tv. en video, en zijn raken ook onherstelbaar beschadigd !

Beter is het om voor 20.00 je lnb van het dak te halen, en als dit niet lukt minimaal de coax losnemen van de ontvanger.

Verder kan je ook maar beter de auto binnenzetten. als je pech hebt slaan de zonnevlekken op de lak van je auto waardoor ook deze gevlekt wordt. De was kan je tussen 20.00 en 20.15 ook maar beter binnenhalen, behalve de witte was. Ook hier kunnen de zonnevlekken op neerslaan, en je krijgt ze er met geen mgelijkheid meer uit.

Meer 1 april meligheid kan 'k nu zo even niet verzinnen.

peter.

 
Verrot! Het is 1 april en ik heb niet eens iemand in de maling kunnen nemen!

Behalve dat ik wel in deze grap getrapt ben!

Geinig hoor.....:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan