Ben ik nou zo dom of.

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.632
Waarderingsscore
294
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Ze zijn bezig met glasvezel.
Het wordt overal door het tegen pad gelegd.
De straat wordt weer "dicht " gemaakt en over een paar dagen weer opnieuw gedaan voor nog een glasvezel kabel.
Op de vraag kan het niet in een keer.
Ik denk dan 1 keer graven is dan kost toch minder.

Owww ja we kunnen ook van het gas uit Rusland af. Om de zoveel meter komt het hier uit de grond.
 
Zijn dat misschien Belgische firma's?

Hahaha, nee zonder dollen. Ik denk dat het hier gaat om twee verschillende bedrijven. Eentje zal zijn wat wij hier hebben als Reggefiber, in elk geval een bedrijf wat glasvezel aan legt voor KPN en enkele consorten. Daar werken een aantal andere providers niet mee.
Dan is er nog een tweede bedrijf wat ook glasvezel aan legt, daar maakt onder andere T-Mobile gebruik van en daar zit KPN c.s. weer niet op.
Echter gezien het aparte bedrijven zijn moet ieder natuurlijk voor zijn eigen graafwerkzaamheden betalen en zelf de planning maken voor wanneer er gelegd wordt.

Volgens mij is dat wat er aan de hand is.

Om de zoveel meter komt het hier uit de grond.
Gauw opvangen in gasketels, kun je die van de winter gebruiken. :biggrin:
 
was bij de eerste keer de kabel legger ziek zeker lol
 
Het is een bedrijf uit Groningen en een bedrijf uit Utrecht.

Ook de aanleg.
Ze stoppen bij de oprit en als je wordt en gaan ze de kabel daar weer lassen als hij naar binnen wordt gelegd.
 
Is bijna standaard. Zo is het hier in Haarlem ook gegaan. Ze leggen eerst de kabel tot aan het tuinhek (overigens in een lus met overlengte). In een later stadium tot aan de gevel…. Als je de mazzel hebt om de brief te bewaren waarin wordt beloofd dat de boel in de meterkast wordt afgelast dan kun je ze dwingen dat ook daadwerkelijk te doen. Ga je er niet achteraan dan laten ze de kabel daar gewoon zitten. Wil je op een later stadium toch glasvezel dan mag je zelf de monteur bestellen én betalen!! Ik had gelukkig de brief bewaard en ze hebben het muitend en schoorvoetend dan toch maar afgelast….
 
Bedankt voor de tip.

Dat had ik ook bij ons verwacht nu moeten ze 2x lassen.
 
Dankjewel
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan