Ben Prepaid registratie

M

Makli

Ik kocht laatst een Ben PrePaid pakket en er werd naar mijn legitimatie gevraagd!!! Volgens de verkoper wordt dit gedaan om te voorkomen dat er meer dan 1 stuk per persoon worden verkocht! Er werd eerst naar Ben gebeld en mijn gegevens doorgegeven voordat ik dat ding mocht kopen. Is dit normaal? Ik vind het nergens opslaan maar kunnen ze achterhalen of je later de simlock vewijdert en een kaartje van de concurrent erin hebt gezet?

 
Misschien dat dit voor Ben normaal is, maar over het algemeen is dat niet de normale gang van zaken.

Het is wel zo dat men (justitie) steeds meer probeert aan gegevens van prepay gebruikers te komen, daarvoor hebben ze ook een verzoek gedaan aan de providers om deze gegevens bij te houden c.q. aan te leggen of reeds bij aanschaf zien te verkrijgen.

Ik zou me kunnen voorstellen dat er providers daar aan toegeven en dus voor die reden de naam vragen.

Het moet toch wel een hele speciale aanbieding zijn als ze maar 1 toestel per persoon willen aanbieden en dat kan ik me niet voorstellen.

Daarnaast staat iedereen vrij om zoveel gsm nummers of telefoons als hij zelf wenst te bezitten, een provider kan dit niet verbieden, het lijkt mij dus grote onzin en dat sterkt het vermoeden dat eerstgenoemde reden hier de oorzaak van is dat ze de gegevens hebben willen.

Ze kunnen achterhalen of je de simlock verwijdert hebt, maar ook dat is geen probleem, de rechter heeft immers bepaald dat het niet illegaal is om zelf een simlock te verwijderen.

 
Hmmm, toch is er iets gaande...

Ben vorige week naar het 'walhalla' van de GSM unlock geweest (zwarte markt Beverwijk) met een oeroude Motorola

m3188 welke ik geunlocked wou hebben...

Het gekke was alleen of ik naar een enge ziekte vroeg!, "nee meneer unlocken doen we niet, mag niet meer"

na 5 keer geprobeerd te hebben had ik dan wel beet al moest het allemaal wel hush hush...

Alleen in de 'computer' hal stonden ze nog openlijk te adverteren met unlocken maar alleen nog op vertoon van LEGITIMATIE!???...

Ik had de telefoon inmiddels geunlocked, maar hoe ik ook aandrong, oud apparaat/kom van ver/enz enz.

Ze wilden um niet unlocken zonder geldig ID...

Gr FranX

 
Vreemd, ben laast naar de radio amateur vlooienmarkt in Rosmalen geweest, maar geen moeilijke toestanden hoor.

In de rij staan om te unlocken zonder legitimatie.

Het kan dus nog wel.

Die akties van Ben komt mij echter wel bekent voor.

Laatst had de C1000 zo'n aktie. 1 telefoon per persoon.

B.W.

 
Misschien zijn ze in het Mekka van de unlock (Beverwijk) toch niet zo goed op de hoogte van zaken als dat we dachten.

Er ligt immers een uitspraak van de rechter dat het niet verboden is om telefoons zelf te (laten) unlocken.

En het is ook niet nodig om voor een ID te vragen, zou mooi worden, hebben ze het recht niet voor.

Maar ik kan me wel voorstellen, zeker gezien de nieuwe truuk van de Amsterdamse politie, dat die wat druk op de ketel hebben gezet in Beverwijk zo van "als je een gestolen telefoon openzet ben je medeplichtig aan het illegaal gebruik daarvan" of zoiets en dat ze daarom om een ID vragen.

Op de pc beurs hier in de buurt was er net als bij Bocky Wocky geen enkel probleem met unlocken en een ID vragen was er al helemaal niet bij.

Nu doe ik qua telefoons echt niets illegaals, maar het maakt mij niet uit of het voor telefoons of iets anders is, ik geef vrijwel nooit mijn ID.

Daar zullen ze dan echt hele goede argumenten voor moeten hebben, bijv. als ik een abo zou nemen.

Maar niet voor zomaar een prepay pakketje te kopen of toestelletje te laten unlocken.

 
Maar misschien is het om tegen te gaan dat gestolen GSM toestellen unlocked worden?

In Amsterdam is daar ook een jacht op gestart.

En terecht!

 
Het unlocken van telefoons kun je volgens mij in 2 delen splitsen namelijk unlocken door iets in de software van de telefoon te veranderen (flashen van een Nokia)of het uitlezen van de unlock code (Philips gsm)

Bij het eerste wijzig je iets in de software van de fabikant waar een copyright op zit en bij het andere lees je alleen maar een code uit,je veranderd niets.

Het gaat in de Motorola rechtzaak om het eerste punt,niet dat het toestel jou eigendom is,maar je veranderd iets in de software van de fabrikant waar een copyright op zit.

Dit is volgens mij waar de rechtzaak van Motorola om draait,en er eigenlijk nog geen duidelijke uitspraak is.

Volgens mij zijn in Beverwijk een aantal laptops in beslag genomen en zit de schrik er goed in.

Remco

 
Oh ja, als je het op die manier bekijkt is dat inderdaad mogelijk dat het daarom gaat, maar dan moeten de unlockfiguren zelf op hun verantwoordelijkheid letten, geeft hun nog geen recht om naar identificatie te vragen c.q. dat bij te houden want dan komt de wet persoonsregistratie toch weer om de hoek kijken.

Uiteraard is het zo dat je met flashen met copyrighted software gaat knoeien. In mijn reply dacht ik gewoon aan het met een datakabeltje unlocken en de rechtszaak die hier in Nederland is geweest (aangespannen door een provider dacht ik).

Flashen en software veranderen en hardware aanpassingen doen (eeprom's deels mollen) etc. is heel iets anders.

Vraag me af hoe ze daarop gaan uitspreken in die zaak tegen motorola, want in feite is het toestel je eigendom, en eigenlijk is dit niet als met C+. In hoeverre is een toestel je eigendom als je er zelf niet vanalles aan mag verklooien.

 
Wat mij ook opvalt de laatste tijd is dat een aantal providers hun algemenevoorwaarden gewijzigt hebben en als je dan gaat vergelijken,zie je dat dit betrekking heeft met het "unlocken".

Wat ik nog niet begrijp van wat er nu in Beverwijk gaande is dat je moet legitimeren want de meesten unlockers schrijven geen bon uit.

Misschien heeft het met het kasboek van de unlocker te maken want zij hebben geen enkele binding met de provider.

De provider geeft namelijk een subsidie op een toestel zodat wij het goedkoper kunnen aanschaffen maar met als voorwaarde dat het alleen van hun netwerk gebruikt maakt.

Wil je een andere simkaart in je telefoon doen gaat dit niet,je zult dan tegen betaling bij de provider een code krijgen om de simlock op te heffen.

Je betaald nu eigenlijk de subsidie terug aan de provider en bent dus vrij om elke kaart in je telefoon te doen.

Remco

 
Ja de voorwaarden waren mij bekend, maar tot nu toe hadden ze geen "unlock" clausule opgenomen in hun voorwaarden.

Wel dat je ze kon laten unlocken door hun maar geen clausule dat je ze zelf niet unlocken mocht.:)

Anyway, we zien het wel weer, het unlocken zal toch wel blijven of het nu mag of niet, dat is het zelfde als met onze eigen hobby, het satelliet hacken.:)

 
volgens een kennis van me die in een elecrowarenhuis werkt is dit voor ben een normale zaak. hiemee willen ze voorkomen dat er te veel pre paid toestellen gaan naar een en dezelfde persoon. dit ivm het verhandelen van deze gsm telefoons in het buitenland. ze worden eerst geunlockt, en de ben kaart gaat in de asbak en zie daar HANDEL! daar word veel geld aan verdiend!! en daar heeft ben dus geen zin in.

greetings opeltje

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan