BER waarde schiet omhoog..

R0N

New Member
Lid sinds
29 jan 2010
Berichten
26
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
55
Mensen,

Vast niet de juiste plek maar weet ff niet waar anders en ik bemerk het met m'n droomdozen.. :)

Ik heb een schotel met 4x Quad-LNB en 3 x Diseq..

Ik heb nu 2 Droomdoosjes aangesloten en de eerste werkt prima.. de 2de echter (op Diseq 2 en 3 getest) werkt goed tot ik van Astra 1 naar Hotbird ga.. dan schiet de BER omhoog en blijft hoog tot ik de Coax loskoppel en weer connect..

Iemand een idee?
 
Pfff.......dat is een vage Ron, ik zou het zo niet echt weten, maar zou het kunnen dat ie niet helemaal lekker schakelt of op een een of andere manier dubbel signaal krijgt.

Het zijn maar een paar ideeën maar waarschijnlijk weet onze MAS3 vast wel in welke richting je het zoeken moet.

Het lijkt er bijna op dat na het schakelen de Hotbird niet herkend wordt maar wel als je de kabel weer connect.

Probeer m eens te testen op de aansluiting van Droomdoos 1

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog even wat extra info..

Ik heb de Diseqc als volgt aangesloten:

AA 13E

AB 19E

BA 23E

BB 28E

Het lijkt er op dat als ik naar de B* ga dat hij niet meer terug wil..

Ik heb het met 2 van de 3 Diseqc's getest en bij beide hetzelfde..

Heel vreemd allemaal..

Weet iemand toevallig welk commando op de Dreambox de Diseqc aanstuurt?

 
Hoi R0N

Ik heb even op mijn droomdoos gekeken bij mij staan de instellingen op

4satellites via OPT AB, wellicht dat je per ongeluk 2 satellites hebt geselecteerd

maar dat lijkt me sterk gezien het feit van je omschrijving

Ik zou dat sowieso even nakijken en anders even de dozen andersom aansluiten en kijken wat er gebeurt.

Misschien is het ook een idee om eens te kijken wat er gebeurt als je een software update doet.

Greetz

Wing

 
Lijkt erop alsof de tweede een spaning of een signaal open houdt naar de diseqc. Misschien kun je eens controleren of de instellingen van beide ontvangers exact overeenstemmen? Want als ik het goed begrepen heb gaat het met de ene ontvanger dus wel goed?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan