Bericht van de Politie! (Virus/Trojan)

Weet je wat het leuke is BT? Door het vele internetten en de meerdere hobbies loop je soms tegen problemen aan, en ik moet zeggen ondanks dat het zwaar k*t is dat je dan van die vreemde dingen op de pc krijgt je steeds sneller een oplossing vindt wat je dan met een ander kunt delen en hier op het forum kunt zetten zodat een ander er iets aan heeft in de toekomst. ;)

Ik heb trouwens nog wel een leuke, vorige week een laptop na moeten kijken die steeds zichzelf uitschakelde, vermoedelijk een warmteprobleem, maar de ventilator die er in zit leek goed te draaien en de persoon waar die van is gebruikte ook een "dockingstation" of hoe noem je zoiets waar een extra fan in zit, dus koeling is er voldoende.

Ik kreeg dus het vermoeden dat het een soort van softwareprobleem was, want zolang dat ding gewoon op tafel stond en muziek stond te spelen bleef hij het gewoon doen, maar zodra internet bezocht werd en dan met name de xxx-sites of youtube dan besloot dat ding om er mee te stoppen. :biggrin:

Probleem voor mij was dat het een laptop uit Polen was waar nog garantie op zit, ik had wel een talenpakket kunnen downloaden, maar als de boel teruggezet moet worden naar de fabrieksinstellingen dan gaat dat niet werken, en Pools blijft toch een moeilijk te begijpen taal... :biggrin:

Dus ff terug naar de winkel waar men hem gekocht heeft was mijn advies, ik ben benieuwd of men er daar iets aan kan doen, en zodra dat ding goed werkt gaan we daar dus wel nederlands op zetten en de dingen die zo'n pc beschermd.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar heb je gelijk in.:)

Hoe meer je internet en hoe meer je tegen problemen oploopt, hoe vaker je ze op een gegeven moment ook weet op te lossen. Dat is wat ze noemen ervaring opbouwen.

En degenen die er aanleg voor hebben zouden het ook best nog wel eens leuk kunnen gaan vinden, zoals jij bijv.

Met mij is dat op dezelfde manier gegaan, alleen was het toen de DOS tijd en informatie inwinnen ging via echomail en BBS'sen want internet bestond toen nog niet. Maar ook dat werkte goed.;)

Ook veel lezen op de huidige computerforums en daar voorzichtig mee gaan doen is heel erg leerzaam voor de mensen die daar interesse in hebben.

 
Hallo allmaal.

Veel wijze tips al gezien. eerst control alt delete en de het proces beeindigen waar naar gezien word. microtrent housecall is een gratis online virusscanner die niets gemeens of doms achterlaat maar wel je hele pc de rommel opschoond dus nare dingen verwijderd, heel goede ervaaring mee .nooit onbekende mail openen, maarja we zijn allemaal wel ns ondeugend!, zorg er in ieder geval voor dat de temps altijd leeg zijn , daar nestelt zich de meeste rommel

Het beste is om een backup van je hd te draaien, incluis het boot gedeelte, mocht er wat radicaal verkeerd gaan dan staat in no time de hele zaak weer op zn plaats.

of een memorykey om via usb te booten en een schoonmaakprog te runnen, diverse goede en gratis te downloaden, waaronder adaware al genoemd is.

TIP DOWNLOAD LINUX MINT, BRAND DE CD EN WANEER NODIG START VIA DE CD OF DVD OP , GA NAAR DE XP MODUS EN MAAK JE PC SCHOON, HEEL HANDIGE TOOL MET VEEL MOGENLIJKHEDEN

Groet Schapi

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan