bericht voor Black-64

V

veldmuis

Ik dacht dat het internet nu zou werken op mijn dreambox, maar krijg geen verbinding, heb nu ongeveer 75% vrije ruimte, is er ook een manier waarop je kunt controleren of internet werkt, Hydra-Zeus is geinstaleerd op mijn ontvanger.

Als je dreambox rechtstreeks op een modem hangt dan zou ik het niet weten.
Maar neem eens een kijkje op de site van Sjerom daar wordt heel mooi uitgelegd hoe je je dreambox aansluit.
Ga naar FAQ en dan kies je onderaan bij netwerk "Hoe sluit ik mijn Dreambox aan in mijn netwerk of op mijn PC? "

Het geeft zich hier op het board ook een leerzame cursus netwerken, als je dan de Dream als een pc ziet, weet je ook wel wat te doen.

Een Dream rechtstreeks op het modem hangen is nogal een raar idee tenzij het een modem/router betreft of in elk geval een modem waarbij het modem zelf een verbinding maakt met internet, dan zou je ook een switch kunnen gebruiken.

In een vorige tread had ik ook al gevraagd of de dream aan een router hangt,
maar uit zijn antwoord had ik afgeleid dat dit niet zo was.
Via een pc of router is het nog eenvoudig maar rechtstreeks heb ik daar geen ervaring mee.

Merci ,ik heb weer wat geleerd, zal deze week even een router aanschaffen, want om alleen naar de free to air zenders te kijken heb ik de dreambox niet aangeschaft.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan