Berichtjes komen niet volledig door...?

Ik heb nu tapatalk verwijderd.

 
Smileys en naam blijven weg....!

 
B.T. : Je twijfelt of wat de oorzaak is...???? Eigewijze kerel...Neem maar van mij aan, dat het te maken heeft, met de smilies, die vanaf de ipad verzonden worden.
LoL, wel goed lezen he, ik schreef dat ik twijfelde of Tapatalk de oorzaak was maar dat ik die wel geupgrade heb voor de zekerheid.:biggrin:

Het zou dan misschien toch zomaar met Tapatalk te maken kunnen hebben. De vraag is hoe je die weer van de iPad verwijderd krijgt, dat weet ik dus niet. Dat is in elk geval het enige verschil wat er nog is wat evt. invloed kan hebben op de smilies.

 
Jaja, goed lezen is een kunst, en interpreteren ook.... En dat doe ik altijd zeer vrij...  ;)

Tapatalk van ipad in niet zo moeilijk: even iets langer op icon drukken, tot alles begint te schudden, en er een kruisje op alle icons verschijnt. Als je dan op bewuste kruis drukt, wordt tapatalk verwijderd.

Daarna nog twee maal snel op aan/ uit drukken, en zie je progje weer verschijnen. Maar kan je het wel volledig deleten.

Dit wist ik ook niet, maar is me enkele weken terug door expert uitgelegd...

Voor ouwe lul, zoals ik, is dit soort moderne techniek te moeilijk, en ben ik blij, met alle hulp, die ik erbij krijg...

Over "ouwe lul" gesproken: ik zie, dat ik als Sr. lid aangemeld sta....

Dat is voor tweeerlei uitleg vatbaar..... .??

Gelukkig heb ik gevoel voor humor, en ben ik wel zo oud, dat ik me er niet boos over zal maken.... :grin: :biggrin2: ;)

Prettige zondag toegewenst, gr. George

 
Marieke, doe open... 

Dit is senior, maar als je goed kijkt zie je dat bij een nieuw lid "newbie" staat, dus SR is voor mensen die al langer hier op het forum komen, status dus...

 
De oorzaak is gevonden. Heeft iets te maken met gedoe tussen Apple en de UTF-8 karakterset.

Duck draait nog op de ISO-8559-1 karakterset en Fun is al naar de modernere UTF-8 geconverteerd (waar ik v.w.b. sommige gevallen wel spijt van heb).

En dat is dus de oorzaak. De oplossing is ofwel intern te gaan wijzigen naar de UTF-8mb4 karakterset, ofwel te wachten tot de upgrade naar versie 2.1 waarin deze bug niet meer aanwezig is.

Kortom, als ik nog eens UTF ga omzetten dan zal het eerder terug zijn naar ISO-8559-1 dan naar een andere UTF-8. Dus ik denk dat het probleem nog even zal voortbestaan tot na de 2.1 upgrade.

Deze zal als het goed is deze winter plaatsvinden.

 
Black Tiger: Hartelijk dank, voor de energie, die je hierin gestopt hebt.

En sorry, dat het juist ik weer moest zijn, die zoiets op het spoor kwam.

Overigens vind ik het niet echt een probleem, nu de oorzaak bekend is.

Hinderlijk was, dat mijn berichtjes niet volledig afgedrukt werden.

Maar dat zal nu niet meer voorkomen.... ;)

Complimenten voor je vasthoudendheid, vr.gr. George

 
Ach een sorry is niet nodig, het maakt mij niet uit wie een fout of bug op het spoort komt, als het aan 't forum ligt wil ik 't graag gefixed hebben, dus als ik 't zelf niet kan, dan via het support forum van de makers. :)

In elk geval is het fijn dat we de oorzaak weten en zo kun jij het euvel voorkomen, scheelt voor jou een stuk aan ergernis en da's voor mij veel belangrijk.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan