Beschadigde foto bestanden herstellen

Parabolica

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
9 feb 2003
Berichten
3.703
Waarderingsscore
190
Punten
63
Locatie
In the midlle of nowhere
Ik heb een CD waar 50% van de foto's beschadigd zijn en daarom geen programma ze meer wil openen. Het gaat om .jpeg en .bmp bestanden.

De aantal KB per bestand zijn op de CD gewoon zichtbaar maar zo gauw ik de CD uitpak en naar de HD verplaats staat alles op 0KB. Iets doen met een HEX-editor in de header van een bestand heeft dan ook geen enkele zin.

Diverse recovery programma's uitgeprobeerd maar geen resultaat tot nu toe. Ook al zeggen ze dat ze (beschadigde) bestanden repareren, alleen complete en verwijderde bestanden vinden ze nog net terug.

Iemand een advies uit eigen ervaring die wel een progje kent die beschadigde .jpeg of .bmp bestanden kan repareren?

 
Zijn de foto's beschadigd of is de cd als schuurpapier gebruikt..

Indien de cd geen krassen heeft zou je het eens op en andere laptop / pc proberen.
 
the matrix zei:
Zijn de foto's beschadigd of is de cd als schuurpapier gebruikt..

Indien de cd geen krassen heeft zou je het eens op en andere laptop / pc proberen.

Ik denk dat het bij het wegschrijven fout is gegaan want krassen zitten er niet op. Het probleem doet zich ook voor met elke DVD player.

Met sommige software o.a. in Windows zelf kon je een CD open laten en dan achteraf nog bestanden toevoegen. Waarschijnlijk is de CD nooit goed afgesloten waardoor de index van de cd corrupt is geraakt.

In de header van een foto bestand staat diverse info en waar ik op hoop is dat er een goede tool bestaat die de nog aanwezige Kb's eruit kan halen en dan zelf ook nog eens een goede header aanmaakt zodat je weer iets van de foto terugziet. Lang geleden ben ik zoiets tegen gekomen en dat werkte goed maar kan het progje nergens meer vinden.

Maar als de CD echt helemaal onleesbaar is dan kan het ik wel vergeten.



 

 
Kan je hier wat me?
http://www.techradar.com/news/software/recover-lost-photos-how-to-repair-corrupt-images-1117764
 
Bedankt voor de link maar met Stellar Phoenix JPEG Repair 2.0, Stellar Phoenix Photo Recovery 6.0.0.1, Pixrecovery en nog een paar van die tools is het niet gelukt.

Ik heb een image gemaakt van de CD en op de HD gezet. Ik koppel hem dan met PowerIso aan een virtuele drive en laat er dan allerlei de progjes erop los.
 
Ik ga het over een andere boeg gooien want met photorec kan ik de CD scannen en met JPEGsnoop 1.7.5 is het mogelijk om o.a. .jpg bestanden uit te lezen.

Maar bij het scannen van de CD met photrec stopt het zo gauw de bestanden corrupt zijn dus waarschijnlijk toch een tweede brandsessie die mislukt bij het wegschrijven van de foto's.
Ik ga nu eerst weer op zoek naar een progje dat bestanden exact van de CD image kan halen en opslaat op de HD.

Ik weet omdat ik dit eerder heb gedaan dat dit uren gaat duren.
 
Wat vroeger nog wel eens wou helpen was de snelheid van het cd-rom station in leessnelheid langzamer te zetten.
 
freggel1 zei:
Wat vroeger nog wel eens wou helpen was de snelheid van het cd-rom station in leessnelheid langzamer te zetten.

Met Nero RescueAgent probeer ik nu de corrupte files te herstellen maar dat duurt zo lang.

Met een ander progje kreeg ik elke keer een sector error en ik pieker erover om een oude pc met Windows 95 te installeren met de software die toen gebruikt is om te branden samen met een oude CD player dus zo'n beetje wat jij voorstelde @Freggel, precies zoals wij het vroeger deden. :)

Maar het zijn ook foto's uit 1999 dus nog net in de vorige eeuw en iemand vroeg mij of ik nog foto's had uit die tijd dus ik wil ze wel terug hebben ook al kost het de nodige moeite.
 
Ik heb ooit dit proggie gedownload, het zou o.a. kapotte cd's kunnen lezen c.q. herstellen.
Of het echt werkt weet ik niet, ik heb het gelukkig nog niet nodig gehad.
Misschien heb je er iets aan: BadCopy Pro 4.10 Build 1215
 
Bedankt @Mr. Blue Sky  ik heb het progje gevonden en we gaan er mee testen.

Nero RescueAgent  heeft een foto bestandje met het juiste aantal Kb's van de CD kunnen halen en JPEGsnoop zegt dat de header ontbreekt. Ik ga later effe lezen of dat te herstellen is want die info staat volop op het internet.

Gelukkig hebben wij de foto's nog gaat bij mij even niet op maar als ze ook 'het bonnetje' kunnen vinden uit een backup bij de overheid en als het mij straks lukt om die foto's te herstellen dan ga ik solliciteren bij de overheid. :)
 

 
Ik deed vroeger veel van zulke dingen met TestDisk & PhotoRec.
Nu volgen mij nu versie 7.0.
Veel sucses er mee.
 
Bedankt voor de vele tips Zardos en ook de andere natuurlijk.

TestDisk is inderdaad versie 7.0 en is al getest door mij en met goede resultaten en PhotoRec (pc demo) is ook al gedownload maar nog niet ge?nstalleerd.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan