bestanden naar dreambox

R

Rovi

Als ik probeer om grote bestanden van enkele GB naar mijn dreambox te kopieren dan worden deze altijd voortijdig afgebroken. Grote bestanden naar mijn pc halen kan wel.
heeft iemand een idee hoe dit kan en beter nog, hoe ik dit kan voorkomen?

Mazzel, Rovi

Welk OS heb je op de computer? En wie breekt er af? Welk ftp programma gebruik je?

Ik heb er zelf nog nooit een probleem mee gehad. Ik gebruik diverse distri's van Linux. Ik verwacht dat jij met windoos werkt ofzo. Je kan het eens proberen met een ander ftp programma. Er zijn er vele te vinden op internet.

Groter dan ik meen 2 Gb gaat niet ivm met de file structuur op Linux.

Dus voortaan ff opsplitsen.....

Originally posted by Bigfoot1972
Groter dan ik meen 2 Gb gaat niet ivm met de file structuur op Linux.
Ahum... dat was de maximale filegrootte op windoos, ivm beperkingen van FAT.

Met inodekaarten kan je heel ver gaan. En welk FS heb je het over? Daarmee zijn ook vele keuzemogelijkheden, met bijbehorende voor- en nadelen.

Ik heb het hier over de Dreambox. 2 GB is de maximale grootte. Zelf maakt ie bij opnamen trouwens brokken van 1 Gb aan.

Er is een handig lijstje met verschillende FS types. Voor de Dreambox zijn Reiserfs en Ext3 beschikbaar. Soms ook Ext2fs.)
Originaly stolen from Linuxgeek.net
Ext2fs'
maximum size is 8GB, and can have maxinum filesize of Xgb. Ext2fs is still under development (it doesn't mean that it is unstable but means that there are things that can be improved or implemented), and it's planned to include easy restoration of deleted file, Access Control List (for security), and automatic file compression. Some beta-quality variants of Ext2fs include Encrypted Ext2fs and journaling Ext2fs.
Ext3
The ext3 filesystem is a journaling extension to the standard ext2 filesystem on Linux. Journaling results in massively reduced time spent recovering a filesystem after a crash, and is therefore in high demand in environments where high availability is important, not only to improve recovery times on single machines but also to allow a crashed machine's filesystem to be recovered on another machine when we have a cluster of nodes with a shared disk. Maximum file system size 4 Terabytes, Maximum file size 2 Gigabytes.
Reiserfs
is a filesystem using a plug-in based object oriented variant on classical balanced tree algorithms. ReiserFS has fast journaling, which means that you don't spend your life waiting for fsck. ReiserFS does meta-data journaling, enabling fast crash recovery without the expense of full data journaling. maximum file system size 16 Terabytes. Maximum files size 210 petabytes.
De meesten gebruiken Reiserfs. En die heeft limieten die ver voorbij de capaciteit van de Dreambox liggen. Vandaar mijn vraag: welk FS staat er op.

En Bigfoot1972: je hebt idd gelijk dat Linux ook een limiet had van 2 Gb, bij het Ext3 filesystem. Maar dat wordt nog weinig gebruikt op Dreamboxen. Het Reiserfs (van Hans Reiser) heeft de voorkeur vanwege de prestaties en capaciteiten.

Originally posted by Kerstkonijn

En Bigfoot1972: je hebt idd gelijk dat Linux ook een limiet had van 2 Gb, bij het Ext3 filesystem. Maar dat wordt nog weinig gebruikt op Dreamboxen. Het Reiserfs (van Hans Reiser) heeft de voorkeur vanwege de prestaties en capaciteiten.
Hoe kun je het filesysteem/ structuur dan wijzigen op de DB?

bij het Ext3 filesystem. Maar dat wordt nog weinig gebruikt op Dreamboxen.
Daar is een tijdje geleden toen ik dat aangaf een discussietje over geweest, sommigen vonden het niet sneller, ik ben het echter met je eens dat het wel veel meer kan en sneller is.

Je statement klopt echter niet helemaal volgens mij.
Ik heb het idee dat het net Reisrfs is dat nog weinig gebruikt word i.p.v. ext3, rudream was immers de eerste die dit filesystem implementeerde en de meeste images kunnen het niet aan.
Mocht dat inmiddels anders zijn dan is het toch nog zo dat standaard gewoon nog EXT3 geformatteerd word en veel gebruikers niet op de hoogte zijn van deze filesystemen en dus ook gewoon deze optie gebruiken.

@Bigfoog1972: Bij rudream is dat via setup->system settings en dan "harddisk setup" alwaar je de HD ook formatteren doet.
Helemaal rechts zie je dan bij ext3 ook een pijltje staan wat een pulldown doet verschijnen en daar kun je dan de keuze maken voor reisrfs.

Merk je in gebruik, bij opnemen en afspelen van video, verschil? Behalve dat de bestanden dan evt. groter zijn dan 2 Gb (wat me verder niet boeit). Minder haperingen ofzo?

Originally posted by Bigfoot1972
Merk je in gebruik, bij opnemen en afspelen van video, verschil?
Nee, ik niet. Beide fs zijn goed, en geen bottleneck ivm snelheid enzo mbt het doel waar je het over hebt.

Bij grotere databases zou ik voor Reiserfs kiezen. Maar, zoals je al eerder heel terecht aangaf, is dat wbt de Dreambox een off-topic stukje info.

Bedankt voor de reacties, hij was inderdaad EXT3 geformatteerd ik had beide mogenlijkheden al eens geprobeerd maar nooit verschil gemerkt. Nu weet ik dus een belanglijk verschil tussen die 2.

Mazzel, Rovi

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan