Beste motor?

R

ruff rider

Na vele jaren trouwe dienst blijkt m'n Jaeger motor er stilaan de brui aan te geven en sta ik voor de aankoop van een nieuwe motor. Ik had graag jullie advies gehad om de beste oplossing te vinden. Ik werk voornamelijk met een Humax 5400 en zou graag de motor rechtstreeks aansturen met de ontvanger, niet zoals nu met een Digitrack positioner.

Wat is de beste koop?

Greetz

Ruff Rider

 
ik heb ook een humax en aangedreven door een stab motor maar

ikzelf ben aan het overwegen om een Jaeger motor aan te schaffen omdat deze toch veel verder east en west draait

ik denk een stab is wel gemakelijker maar met een jeager meer satelieten

gr tendoryu

 
Een oplossing voor jullie zou zijn de vbox2. Een klein kastje, lekker goedkoop, zo rond 60 a 70 euro.

Dit funktioneert als positioner en je kan er een jaeger mee aansluiten (heb ik hier ook).

Verder word het aangestuurt via diseqc, dus op zowat elke ontvanger te gebruiken, heb hem hier ook op de Dream hangen.

 
Originally posted by tendoryu ik heb ook een humax en aangedreven door een stab motor maar


ikzelf ben aan het overwegen om een Jaeger motor aan te schaffen omdat deze toch veel verder east en west draait



ik denk een stab is wel gemakelijker maar met een jeager meer satelieten



gr tendoryu

Met mijn stab motor ontvang ik 49 satellieten kan een jeager nog meer ontvangen.?

Een kwestie van instellen en de stab doet meer dan dat je denkt.

 
Bestaat er een stab motor die diseqc gestuurd kan worden?

Dan lijkt me dat de beste oplossing voor mij. De Vbox2 is inderdaad al veel handiger dan een positioner maar als het met nog een kastje minder kan, graag dan.

Greetz

Ruff Rider

 
@Nvbgm: Ik wil niet zeggen dat de stab slechter zou zijn dan de jaeger, maar bij mijn weten kan de stab geen 1.20 m schotels sturen (max 1 meter).

Dus als men niet groter wil zal de stab ook best wel een goede keuze zijn, het prijsverschil tussen een stab en jaeger is me ook niet bekend.

Maar mocht het om max. 1 meter gaan, dan kan men evengoed eens gaan kijken naar een Vseq motor die standaard ook rechtstreeks door diseqc aangestuurd wordt, maar dat is dan een kwestie van prijsvergelijken.

De stab heeft, mits goed ingesteld zeker voldoende mogelijkheden tot ontvangst, net zoals je al zei.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er is ook een stab H120 en die kan wel 120cm schotel aan. Dus er zijn 2 verschillende modellen. Kijk anders gewoon even bij stab italie zelf.

Ik weet wel dat de stab een bereik van 50 graden naar oost en naar west heeft.

En dan is er nog de SG2100. Weet niet welk merk dat is maar deze heeft een groter bereik van 75 graden naar oost en west.

 
Er worden motoren verkocht onder de naam Motec, en zijn op zich best aardig om mee te draaien.

Ik meen dat ze (even uit mijn hoofd) van 70gr oost tot 70gr west kunnen draaien.

De kwaliteit is, voor de prijs waaronder ze verkocht worden, best aardig! (rond de 79 euro)

Bij mij staat deze al een tijdje 10 meter hoog op het platte dak te draaien met een 85 cm schotel, en heeft geen problemen opgelevert met de storm van afgelopen dagen.

Deze heeft dus echt de volle wind op zijn kiezen gehad!

Nu weet ik dus niet hoe het zit met een grotere schotel, maar volgens de fabrikant is deze geschikt tot 1 meter 20.

Wat ik al zeg, voor dat geld heb je een disecq motor die, als je niet al te hoge eisen stelt, voor veel plezier kan zorgen!

Mijn advies is echter de Jeager met de door BT genoemde V2box.

Deze is wat degelijker van kwaliteit, en word in combinatie met de V2box met disecq aangestuurt.

 
Na alle info bekeken te hebben denk ik dat ik voor de Vbox2 ga.

Bedankt voor jullie advies

Ruff Rider

 
mijn stab100 motor gaat van 45 west tot 45east (iets te weinig vind ik) de reden dat ik deze stab 100 genomen had was dat deze snel was bij het draaien.

de 120 is veel langzamer hoe snel dat de jeager is weet ik niet maar ikzelf veronderstel dat de jeager wel veel steviger is dan de stab iets te veel wind en al geen beeld meer met de stab(bij mij altans de schotel triax 90 staat boven op een plat dak)

gr tendoryu

 
Hehe ja ik heb ook een lange tijd een zelfbouw ding gehad. Motor met ingebouwde vertraging, vertragingskastje, uitgang op RVS M12 draadeind, dat op 31.5° t.o.v de verticale as, de beugel op de schotel omdraaien en dat heel zootiej op 5° oost afstellen en ik heb daarmee de intelsat op 66 oost (met vroefer de commerciele italianen erop) en op wet ergens in de 50 graden een satelliet gehad.

Nu zou ik zo'n jaeger motortje wel willen maar die zijn nauwelijk meer aan te komen, allemaal diseqc..

Wordt wel weer zelf wat knutselen, of gewoon een schotel erbij (heb er pas 3..)

 
Ze zijn nog wel leverbaar hoor!

Om en nabij de 119 euro.

De meeste satzaken kunnen ze nog wel bestellen.

 
en de snelheid van draaien bij de jeager hoe valt deze mee?

met de stab100 die is veel sneller dan de stab120 want die vind ik toch veel te traag

tendoryu

 
Vergeleken met een Diseq motor draait een 36 volt/ Jaeger super snel. Volgens mij zijn er geen vluggere.

Ik vind zelf de diseq ook veel te langzaam gaan.

Maar voor mensen die niet zo fanatiek draaien is het goed genoeg mischien.

 
De opmerking van Satlook wil ik graag bevestigen!

Die jeager is inderdaad de snelste motor die ik ken.

 
Snel is leuk maar als je wat aan het zoeken bent is een langzame stand ook wel makkelijk ;)

Ik hou het voorlopig op vaste schotels. Had nog een 60cm oud gregoriaantje liggen en daar heb ik gisteren een lnb bij gevonden, nou nog een plekkie zoeken. Het wordt wel druk ;)

 
Hoi,

Heb deze trhead een beetje laat gelezen maar er word een aantal postings terug gezegd dat de jeager moeilijk te vinden is. Nou zat ik laatst ook met een kappotte motor na jaren trouw draaien en ben ik voor de jaeger 36v SG 107 (silent gold) gegaan. 120m schotel eraan. Heb daar lang naar gezocht en in nederland erg duur. Ik woon trouwens in zuid spanje. Ik heb op internet een oosterijks mailing internet bedrijf gevonden die gespecialiceert is in sat artikellen. Ik had na bestelling binnen een week mijn motor hier in zuid spanje, ging perfect en redelijke prijzen. Ik weet niet of het mag, maar ik zet hier de link even neer. Mocht dit niet mogen, zou BT hem dan weer weg willen halen?

//mod on//

Deze link was commercieel en daarom dus niet toegestaan.


Betrokkenen die mogelijk nog op zoek zijn naar dit bedrijf, moeten dit dus per PM afhandelen.



Zo is het reglement.


//mod off//

 
Laatst bewerkt:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan