bestuuring van 35v roter met dvbkaart

M

megavolt

is het mogelijk om met soft voor een dvb kaart een 35volt roter besturen via een uit brijding op de compoort of zo?

 
Zal moeilijk lukken, een pc heeft als hoogste voltage maar 12 Volt aan boord, tenzij het programma een relais kan sturen waarover dan 36 volt gaat.

 
maar ik be doel dat erin een van de soft ik noem een multidec of externe software.

dat daar een menutje opte roepen om een standard relaykaartje mee aante stuurren en pulsjes telt die van de roter terug komen .

of een schema om DiSEqc rotor te simuleren op en oude pc.

 
Tot nu toe ken ik niet zo'n programma. Maar mogelijk iets voor de toekomst nu dat Starspeeder goed lijkt te lopen en met Actisat die er aan komt. Echt moeilijk ontwerp kan dit niet zijn, pulsjes tellen en onthouden. Je kan natuurlijk ook altijd een aparte positioner installeren, maar dat is niet de bedoeling hier.

Iets voor de echte programmeurs onder ons. Via je pc de schotel doen draaien, het eenvoudigste is dit via een actuator te doen. Wie begint eraan? Laat eens iets weten, wie begint eraan?

Mogelijk wordt de "uitvinder" ervan stinkend rijk als hij niet vergeet een patent te nemen of als de gebruikerscode niet binnen het kwartier gekraakt wordt.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan