Biertjes veilig ?

Kilroy

Addicted Member
Lid sinds
15 aug 2002
Berichten
3.349
Waarderingsscore
1
Punten
0
Leeftijd
14
Dit zijn de feiten.

In Duitsland werden de bieren getest op glyphosat een bestrijdingsmiddel en het bleek dat alle tot 300 maal meer bevatten dan voor drinkwater wettelijk was toegestaan.
Dat mag echter omdat er voor bier geen wettelijke voorschriften over glyphosat zijn.
Voor drinkwater is 0,1 ?gram het maximale, en ?g is een miljoenste gram en is dus zeer weinig.
Aangezien bier o.a. uit granen wordt gemaakt en daar glyphosat bij gebruikt wordt, moet het daar dus vandaan komen.
In het Duitse parlement hebben de groenen vorige week een wetsvoorstel ingediend om glyphosat te verbieden maar een parlements meerderheid van de regerende CDU/SPD hebben dat weggestemd.
De vereniging van Duitse boeren zegt niets te kunnen doen omdat niet kan worden bewezen van welke boer welk graan met glyphosat is gekomen.

Er is wel laboratorium onderzoek gedaan met muizen of ratten en die ontwikkelden k****rtumoren door glyphosat wat ook getoond werd.
De bestrijdingsmiddelen fabrikanten verklaarden daarop dat de tests niet klopten en fout waren.

In Nederland zal het wel soortgelijk gaan maar zijn er voor zover ik weet geen biertesten gedaan.
Echter hoorde ik dat ik meen ik staatssecretaris Dijksma voor een kamercommissie zeggen dat ze niets kon doen over glyphosat omdat een kamermeerderheid dat niet wilde, waarschijnlijk de CDA omdat daar ook veel boeren zitten.

De oplossing is echter eenvoudig!
Gewoon waarden vastleggen voor glyphosat in levensmiddelen (en bier) of het verbieden, maar daar stemmen de nationale of EU parlementen tegen via de lobby van de bestrijdingsmiddelen fabrikanten.

Grtz.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan