Bin4Hot

D

D@mian

Hallo Mede Sat liefhebbers.

Ik vraag via deze weg het advies van jullie deskundigen.

ik zal ff uitleggen wat het probleem is en wat ik tot nu toe allemaal gedaan hebt.

mijn probleen is...ik krijg geen bin file meer in de humax 5400

na veel gelezen te hebben hier en op andere boards..heb ik het volgende dus gedaan.
-cleaner van josje er door heen gestuurd
-firmware reset van josje
-orginele firmware erin gezet
-de nieuwe patch van josje erin gezet...4.0
-settings erin gezet
-bin4hot erin gezet...

alles gaat goed...alles komt er in, behalve die bin file....

ben de hele middag bezig geweest...in allerlei volgordes geprobeerd.....ook aan en uit zetten tussen door....en na dat de bin4hot geladen was in het menu gegaan en zo op deze manier opslaan....maar krijg totaal geen enkel beeld....
en ja in config staat toh ook op card-emu

wie heeft voor mij een oplossing.....heb nergens beeld op...

heb beeld als ik de mr er in stop...maar dat was voorheen totaal niet nodig...

ik wacht elke reactie af...en hoop dat we weer beeld krijgen op mijn Humax 5400

Met sammy_hummy_edit werkt dat over het algemeen beter dan met dsr9500. Na write data (key.bin) kun je een verify doen om te zien of de data is "aangekomen".

Heb ik ook geprobeerd....maar krijg een error melding dat er niks geschreven is op het adrs 0x0

heb het ook gedaan met dsr...krijg dezelfde melding..
missing bytes at adress....

er komt gewoon niks aan....komt geen bin file in....

kreeg een tip dat mijn 0modem kabel kapot was...maar alle firmware en settings komen er wel in....maar geen enkele bin file...het heeft altijd gewerkt...en zo op de 1 op andere dag...niks meer...
dacht misschien is het geheugen vol...of zo iets...dus alles opgeschoond, met cleaner van josje en ook firmware reset gedaan, maar niks mocht nog baten

Tja, heb dergelijke problemen nog niet gehad. Misschien blijft er een bitje hangen op het gedeelte dat voor de key.bin bestemd is.
Wel gelezen dat er meerdere zijn die problemen hiermee hebben.
Ik gebruik voor de kanaalsettings nog altijd het programma: Human 0.9.9.1 , dit is volgens mij de enige editor die de key.bin NIET overschrijft.

Kijk nog eens naar je compoort instellingen, de mijne staat op:

9600 bits per seconde - databits: 8 - Pariteit: Geen - Stopbits: 1 - Datatransportbesturing: Xon / Xoff.

Met sammy_hummy GEEN fast write gebruiken.

Heb ook nog nooit de "Josje" gebruikt, altijd de orginele ToH_HoT, al zal je probleem hier waarschijnlijk niet aan liggen. Mocht dit niet baten, dan heb ik helaas geen idee meer...

D@mian,
Werk altijd met Sammy, nooit geen problemen mee, zoek eens een andere versie van sammy op, ik denk dat er een bug inzit, je geeft namelijk aan dat de rest wel loopt via de nulmodem, nog een mogelijkheid, heb je meschien ook een update gehad van windows? kan zijn dat de poort afgesloten wordt door een software instelling.

Toolbox1.33 gebruiken.
Orginele Toh3.3Hot 3.8 let op 1 mb versie.
Nieuwe settings erin
keybin met S+hummie edit erin.
Grt. Jacob.

@ d@mian, ik heb het zelfde probleem gehad, alle software erin behalve keybin.
ik heb een andere 0 modem kabel gekocht en toen deed hij het weer. Misschien moet je dat ook proberen 0 modem kabel kost 3,95

ik heb zelfde gehad. Met andere lapto lukte het wel. DUs je moet veschillende computers proberen...

Originally posted by vincent_wimax
ik heb zelfde gehad. Met andere lapto lukte het wel. DUs je moet veschillende computers proberen...

Dat is het probleem waarschijnlijk.
Gebruik je een laptop?

gogo

hallo Sat vrienden,

Ik heb alle reactie gelezen...en ga ze allemaal uitproberen.
ik hoop dat we er samen weer voor kunnen zorgen dat ik weer beeld krijg....

keep up the good work.....

Heb je wel beeld op FTA ?? zo ja doe dan het volgende

Start het programma DSR 9500 ED versie 4.2

Laad de bin file

zet de ontvanger op een FTA kanaal

druk dan op het (?) daarna druk settings en druk op Humax DEF

daarna druk je op write

als dat klaar is met de AB de ontvanger uitzetten en dan weer aan zetten.

Nu moet de BIN werken.

succes Math

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan