Binair programmeren op Gold Programmer

T

Toolman

Hallo,

Ik had een vraagje. Ik heb me laten vertellen dat Goldprogrammer het beste is wat je kan krijgen en zodoende heb ik dat ook gekocht.

Nu zit ik met het volgende probleem. Ik kan geen Bin bestanden programmeren.

Is er een manier om deze programmer van MSAT bin bestanden te laten programmeren. Ik heb al Bin2Hex geprobeerd, maar dit was niet succesvol.

ICProg, Winphoenix etc... krijg ik niet aan het praten met deze programmer. Zijn er misschien speciale instellingen aanwezig in deze programma 's wat ik moet aan-/uit- zetten?

Of moet ik een andere programmer kopen?

Met vriendelijke groeten,

...

 
Vertel eens wat meer?

Het is de meest simpele progger die je maar kan bedenken.

Het enige waar je op moet letten is dat je com-poorten goed staan en voor de rest werkt het gewoon.

Je kan alleen hex bestanden met je goldprogger programmeren.

Met het programma hex-bin/bin-hex kun je bestanden omzetten naar het gewenste formaat.

Alleen het programma Gold140 werkt met deze programmer.

Wat zijn de problemen waar je tegen aan loopt?

 
Er is niks met dat ding...

dat programma gold140 werkt ook goed.

Alleen...deze kan alleen hex files programmeren.

Ik wil ook bin bestanden programmeren.

Dit gaat niet met gold140. Dus gebruik ik bin2hex om HET te converteren. Maar dit werkt niet.

Ik denk dat ik niet meer mag vertellen. Dat zullen de mods niet leuk vinden...

Alvast bedankt voor je antwoord en ik denk dat ik dik ben genaaid voor 180 piek dankzij die flippo van een vriend van mij die mij vertelde dat de goldprogger het beste is..

Ik kan er niets mee....

IC-prog werkt niet..

Winphoenix ook niet

 
ik zal even kijken of ik nog ergens een bin to hex omzettertje heb waarvan ik zeker weet dat deze werkt.

Die mail ik je wel even.

Nog even iets dat je moet weten; eerst de eeprom proggen en daarna de pic is een heel belangrijk wetenswaardigheidje!!

Anders werkt het niet.

 
Beste DRZ en Toolman,

Mijn probleempje is eigenlijk heel simpel of niet.

Ook ik heb een Goldprogrammer, alleen ik kan nergens gold140 meer vinden. (dit door een crash mijnerzijds)

Misschien dat jullie mij kunnen helpen of verwijzen?

Mijn dank is dan ook .......

Groetjes propilot

 
Ga eens naar de site waar Propilot z´n progger gekocht heeft !!

Succes...

 
Ga eens naar de site waar Toolman z´n progger gekocht heeft !!

Succes...

 
Heej propilot..

Ik wil je wel mailen, maar je e-mail adres in niet public..

als je mij mailt stuur ik je er zelfs een met installatie..

En voor de rest iedereen hartstikke bedankt voor jullie help.

En DRZ of ie werkt of niet dat weet ik nog niet, maar daar kom ik van het weekend achter. Hoe dan ook hartstikke bedankt voor je aangeboden help.

De groeten,

 
WinPhoenix kan als de beste bin naar hex omzetten en viseversa. Veel gemakkelijker dan al die DOS-based programmatjes.

 
TOOLMAN,

Ga naar het Bin-Bestand waar je Hex van wilt maken,

dan Rechtermuisknop, Openen met, Programma Selecteren,

Overige, SwapBinHex opzoeken & selecteren, dan een vinkje zetten bij: dit programma altijd gebruiken om dit type bestand te openen, dan ok klikken !

Nu wordt er naast je .bin bestand altijd een .hex bestand in dezelfde map aangemaakt !!

Kan niet eenvoudiger !!

Succes... Rob

 
ik heb je een mail gestuurt van winphoenix je moet het bin bestand openen in winphoenix in dan saven als een hex8 bestand en

 
Originally posted by rvs ik heb je een mail gestuurt van winphoenix je moet het bin bestand openen in winphoenix in dan saven als een hex8 bestand en

Bedankt voor je hulp. Winphoenix heb ik al. Ik zal het even proberen. Ik heb je mailtje niet ontvangen even ter zijde.

Iedereen bedankt

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan