binnenkort test met vrt

Status
Niet open voor verdere reacties.

l.oosterhoff

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
6.998
Waarderingsscore
95
Punten
48
Leeftijd
63
Locatie
nijega
hoi,

door de verplaatsing van bbc prime en cartoon/tcm(tijdelijk in een verminderde resolutie) komt er een kanaal vrij in hilversum.

volgens de heer faber van canal digital zal men daar waarschijnlijk als test een vrt kanaal gaan doorgeven.

meer info: http://www.satellitemagazine.com/?action=nieuws&id=763 .

 
En nu maar hopen dat ze niet zo ontzettend smurfig zijn om die VRT in een ander pakket dan het basispakket te stoppen. Ik heb al eens opgemerkt dat ze eerder een enkele MTV van mij mogen opruimen (dat is toch iedere keer meer van hetzelfde).

 
En nu maar hopen dat ze niet zo ontzettend smurfig zijn om die VRT in een ander pakket dan het basispakket te stoppen. .
Dat gaat dus wel gebeuren, en wel in het familie pakket van 12,95/ maand

 
Dan zal ik v.w.b. Nederland op KPN gaan overstappen en Canal Digitaal opzeggen, want KPN levert dan in verhouding tot Canal Digitaal meer tegen een betere prijs. Nu nog even bezien per wanneer je kunt opzeggen natuurlijk...

Het is trouwens idioot dat ze een stel zenders dat vrijwel iedere kabelaanbieder in de "basis" aanbiedt in een duur pakket willen stoppen.

Althans: zo bezien kost het geheel - inclusief de investeringen die je zelf moet plegen - niet veel minder (of: meer) dan een regulier kabelabonnement

Mijns inziens zijn er voor CanalDigitaal twee betere alternatieven: ietsje optrekken van het tarief basisabonnement (maar KPN zit wel scherp...) dan wel inderdaad de MTV ballast uit het basispakket mikken.

 
Inmiddels is bekend dat vanaf 22-11-2005 8 uur in de morgen de zender VRT Eén zal worden verspreidt via de satelliet door Canal Digitaal. Dit zal gebeuren in het familiepakket.

Meer hierover en over mogelijke toekomstige zendertoevoegingen aan het Canal Digitaal pakket is te lezen op http://www.satplaza.com

 
kan bovenstaande bevestigen.

belgie 1 op frekwentie van cartoon / tcm

12514 H 22000 5/6

franshals

 
Ben ik blij dat ik binnen het verzorgingsgebied van digitenne woon.

Ik heb het hele zooitje op drie TV's voor € 7.95 per maand.

Met een knappe TV zie je het verschil niet tussen sat en KPN.

 
Dan heb je Eén nog niet gezien via satelliet. Uitstekende beeldkwaliteit en een stukje beter dan DVB-T

 
Dan heb je Eén nog niet gezien via satelliet. Uitstekende beeldkwaliteit en een stukje beter dan DVB-T

Dat lees ik ook, maar om nou 5 euro extra uit te geven voor 1 zender lijkt me weggegooid geld. Uit de goede oude tijd weet ik nog wel dat het hele familiepakket noch de naam noch het geld waard was (en trouwens: nu nog steeds kun je de meeste zenders uit dat pakket wel "ergens" bekijken, het is nog steeds diepe treurnis. Kortom: Canal Digitaal, ga nu maar eens goed bekijken wat er zoal in het basispakket moet en wat niet. Neem een voorbeeld aan KPN... De meeste kijkers leven nu al met een " incompleet" pakket en die komen niet op alleen de VRT af om zich per maand 12,95 te laten ontfutselen.

 
hoi,

kpn is nog niet beschikbaar in heel nederland en het beeld is ook duidelijk beter via satelliet.

in 2006 wil tv vlaanderen digitaal beginnen met een pakket via satelliet welke de zenders vrt een, ketnet/canvas, vtm, vt4, kanaal2 en buitelandse kanalen zal bevatten.

dit is bestemd voor de vlaamse kijker.

bron: VRT teletekst.

 
Het ging Gvd tijd worden, het digitale tv aanbod in Belgie is zowat het slechts geregeld van heel Europa..

Enerzijds heb je Begacom met hun vdsl techniek, waardoor je verplicht wordt om ook een duur internet abbo af te sluiten bij skynet.

Anderzijds heb je telenet, die dvb-t aanbied, maar met een speciale decoder die via hun internet kabelmodem moet aangesloten worden..

Wat je ook koopt bij belgacom ben je je internet bandbreedte kwijt & bij Telenet kan je maar 1 digitale decoder per woning plaatsen...

 
Dan heb je Eén nog niet gezien via satelliet. Uitstekende beeldkwaliteit en een stukje beter dan DVB-T
Ik ben dit zonder meer met je eens.

Echter kan er met een moderne TV heel wat verbeterd worden.

Bij mij staat één ontvanger op de TV (82 cm) in de huiskamer samen met een satellietontvanger. Beiden RGB aangesloten.

Zet ik de TV op pixel plus, dan is er geen verschil te zien tussen sat en KPN.

Bied ik een ander signaal aan via CVBS dan is er ook geen verschil te zien.

Voor het afdraaien van een videoband moet ik terug naar 100 Hz scan, anders is het niet om aan te zien.

De andere ontvangers staan op een kleine TV (37 cm) en is acceptabel. Hier is het verschil duidelijk te zien.

Ik ben overgestapt op KPN omdat de ontvangers relatief goedkoop zijn en beide Belgiese zenders, AT5 en TVNH op digitenne kwamen. Ook dat je niet driemaal een abonnement hoeft te betalen.

Verder is het zenderaanbod uitgebreider en goedkoper dan wat C+ vraagt voor die paar zenders. Wil je het op meerdere ontvangers hebben, dan wordt het een duur grapje.

 
Hee ik zag dat de testen al gestart waren.

Vannacht zag ik een zender in het C+ pakket die heette "een".

Dus ik hem daar eens opgezet en wat bleek? Het was de BRT 1 inderdaad. Nja, da's de ouwe benaming ervan in elk geval, ik raak altijd in de war met die namen, is tegenwoordig ketnet/canvas dacht ik of niet?

Freq 12514 H, Fec 5/6, symb.rate 22.000 net zoals franshals ook al aangaf.

 
En hij doet het uitstekend op cs ;) Bovendien meteen ook anamorf 16:9 :)

 
Goh.. ik denk ik zal hier nog eens posten. Mij grote vriend is ook al lang niet meer hier geweest, he funboard moderatortje?

Hee Black Tiger, als iemand moderator is en hij heeft al 4 maanden niks meer gedaan, wordt het dan niet eens tijd om em te ruimen?

 
Echt waar joh. Ik heb de reglementen er nog eens op nagelezen en kan niets vinden. Maar als dat zo is dan geen probleem ermee hoor Satslope.

Want je bedoelde toch mij. Is wel duidelijk voor alle andere mensen die hier kunnen meelezen om goed duidelijk te maken wat je nu met een reactie bedoeld.

Maar ja er zijn ook mensen die hier en op andere boarden met de meest onzinnige postings elke dag moeten posten alleen om naamsbekendheid proberen op te bouwen. Gelukkig heb ik daar dan weer geen last van.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goh.. ik denk ik zal hier nog eens posten. Mij grote vriend is ook al lang niet meer hier geweest, he funboard moderatortje?
Hee Black Tiger, als iemand moderator is en hij heeft al 4 maanden niks meer gedaan, wordt het dan niet eens tijd om em te ruimen?
@ Satslope, de pot verwijt de ketel!

Je bent dan wel geen moderator maar jouw laatste posting is ook van 23-11-2005.

Ook nog maar net binnen de 4 maanden.

laten we eerlijk wezen het is hier toch een beetje lauwtjes.

Meerdere mensen trekken naar andere forums.

 
Geen idee waar dit nou weer vandaan komt.

En het kan me ook niks bommen.

Maar het doet tekort aan de waardering van ons zeer gewaardeerd lid l.oosterhoff om deze thread zo te gaan vervuilen.

En daarom gaat deze op slot.

Als je het er niet mee eens bent, hoef je er niet over te peinzen om te gaan discussiëren, dan neem je gewoon maar lekker per PM contact op met me.

Het heet hier niet voor niks satellite FUN board.

Dus laten we het verder gewoon weer gezellig houden A.U.B.

 
Ruustig, Ruuustig !!!

Laten we on-topic blijven....

Ondertussen is Tv-vlaanderen al een maandje op de markt, en dit zonder veel reclame te maken..

Vandaag stond in de krant dat dit nog wel ff zo gaat blijven totdat ook de commeriele zenders opgenomen worden in het TVV pakket..

Over de kwaliteit van Een/Canvas..

Die is dus nog altijd aan de lage kant maar het is dus duidelijk aan het verbeteren

http://www.linowsat.de/0192/bitrate/11161/12775.gif

Een bitrate tussen de 2000 & 4000kbits/s voor Een

http://www.linowsat.de/0192/bitrate/11161/12776.gif

Een bitrate tussen de 2000 & 3000kbits/s voor Canvas

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan